show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 340 L 1983 van Marcel

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-09-2009 14:39 #800162 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
Die laatst bij mij in de straat stond was een beige 3-deurs beginnend met een J (kenteken).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-09-2009 16:53 #800166 door V300 register

Neerlands trots;120804 schreef : Te zien aan je profielplaatje heb je ook niet de originele grille, want die hoort zonder die chromen rand. Dat was toen alleen voor de luxere versies en werd later standaard.
De zwarte raamomlijsting is typisch voor de L. Zit zelfs geen losse plastic zwarte of chromen sierstrip in, toch?

Veel plezier met verbeteren en natuurlijk met rijden!

Toevallig heb ik de originele grill wel, de vorige eigenaar had deze nieuwe erop gezet, en gaf de originele aan me mee.

En inderdaad, geen sierstrips bij de ramen, alleen rubber.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-09-2009 17:21 #800173 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
Leuke auto!

Staat 'ie aan de doorgaande weg? Dan zie ik hem vast nog wel eens :)

En je moet echt even wat aan die achterlichten doen...:+

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-09-2009 17:35 #800175 door V300 register

antiekeradio;120797 schreef : zo te zien heb je rechtsachter een serieus roestprobleem met de wielkastrand. Zie o.a. het restauratietopic van Ronald Romme om een idee te krijgen wat je daar tegen kunt komen onder zo'n paar bultjes in de lak...

Onder de modderlaag zat inderdaad een laagje roest, een streep vanaf de onderhoek zo'n 10cm lang van wat ik zo snel zag.

Blijkbaar is rechtsvoor dan ook de enige originele velg nog :+

Hij staat tegenover de weg aan het Rosorumpark/kinderboerderij (niet de weg naar duiven maar de kruisende weg op dat kruispunt) Wel achter de bosjes, dus ik denk niet dat je hem zult zien ;) Binnenkort ga ik in Doetinchem de autoslopen af, kijken wat er te scavengen valt

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-09-2009 19:06 #800179 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
Alleen de Turk heeft nog een leuke 340GL staan. Demontage Bakker.

Als je de Havenstraat inrijdt (vanaf de snelweg gezien), na de zaak met bedrijfsbusjes en lichte vrachtwaggels linksaf slaan. Doorrijden tot het einde (Escape, maar daar hoef je niet heen als je auto's zoekt :humor:), dan linksaf. Weer doorrijden tot het eind en dan de rechter sloop.
Ene grote puinzooi daar, en ga er niet heen als het regent (tenzij je ervan houdt om door moerassen te lopen).

Is niet goedkoop, en het is de ENIGE in de omgeving die een 340 (GL Special) heeft. Bouwjaar 1988 geloof ik.

In Duitsland (Bettray, net over de grens bij Netterden) staan nog een prachtige 340GL Diesel sedan en een rode 340L (zelfde als jij hebt), maar het is me iets te moeilijk om die routebeschrijving helemaal uit te typen :humor:Ik weet niet of ze er nog staan, 't is al een poosje geleden dat ik er ben geweest (ik moet er eerdaags toch maar weer eens heen, kijken of 'ie geschikt is als donor).

Er stond ook een late witte 340 vijfdeurs, maar dat was/is een van de meest verrotte 300's ooit. Jemig, wat een roestbak.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-09-2009 11:39 #800235 door V300 register

Sid340;120796 schreef : Roest verwijderen schuren plamuren en mooi spuiten.

Ik heb hier niet echt ervaring mee, kan dat schuren met gewoon schuurpapier? Moet ik speciale plamuur hebben? En waarmee moet ik het opspuiten? Ik heb ergens anders gelezen dat je de lakkleur van je auto kunt laten scannen en dan je kleurtje kunt laten mengen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-09-2009 13:32 #800253 door V300 register
Je kan bij diverse zaken, special schuurpapier kopen. Eerst grof om alles weg te halen. Dan roestomvormer er op. Dan plamuren (autoplamuur van b.v. Motip). Dan kun je gaan schuren met korrel 400 dan 600 dan 800 dan 1000 (nat schuren). Daarna kun je gaan spuiten. Je kan inderdaad je kleur laten scannen maar je kan ook een spuitbus van Motip kopen, mij ervaring is dat de kleur heel redelijk overeenkomt. Bij de automaterialen zaak kunnen ze je wel adviseren.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-09-2009 14:43 #800262 door V300 register
Ik ben nu de bougies aan het vervangen, en daar ben ik een probleem tegengekomen volgens mij. Toen ik de meest linkse eruit haalde zat hij vreemd genoeg vol met zilver verfachtig spul. Nu ik er daar een in probeer te draaien, kom ik maar tot 1/3 van wat hij erin hoort te zitten, daarna moet ik zoveel kracht zetten dat ik m'n hand pijn gaat doen.

Als ik hem er dan weer uit haal, zitten er metaalschilvertjes in het gat, alsof het gat doodgedraaid is. Zit die 1e trouwens in een andere hoek (meer naar boven gericht) dan de andere 3? anders ligt het misschien aan de hoek waarin hij erin wordt gedraaid..

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-09-2009 14:46 #800263 door V300 register
Stoppen!!!!
Vermoedelijk zat de bougie er niet goed in en heb je net je draad gemold!
Voorzichtig eruit halen, schoonmaken en dan kijken naar de schade!

Hopelijk heb je geluk en heb je je draad niet kapot gemaakt!

Bij bougies moet je altijd gewoon eerst met de hand indraaien en er goed op letten dat ze er helemaal mooi en makkelijk in gaan! Is dit niet het geval, dan had je je draad niet goed zitten!

Je kan alleen maar hopen dat je nu nog voldoende goeie draad over hebt om ze in vast te zetten!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-09-2009 14:50 #800264 door V300 register
Omg heb ik weer, naja ik zal het zo nog even voorzichtig proberen, en als ie er in zit zo lang mogelijk laten zitten :hmmz2:

Op de bougie zelf zit geen schade, in het gat zat volgens mij een plek waar nu wat minder zit :(

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC