Volvo #20, 360 LH2.4 trackday car
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Dat is inderdaad de bedoeling, huidige overbrenging is te zwaar. Sportief is een 340 diff nog steeds niet te noemen, korter is er helaas niet te vinden voor een 360 5-bak. Een 4-bak is geen optie omdat ik dan niet meer over de snelweg kan rijden. 3500rpm bij 120 is vrij normaal t.ov. andere wat sportievere auto's. 200kmh moet nog wel haalbaar zijn. Top van 160kmh zou wel erg vervelend zijn.slb_340;121689 schreef : Nog redeiljk wat toertjes in zn 5 met zo'n 340 diff!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
slb_340;121707 schreef : Bij 'n 340 bak/diff is de 4-bak identiek aan de 5-bak dus daar heb je weinig aan. De 5 is er sowieso gewoon aangeplakt.
Daarom gebruik ik ook alleen het differentieel:crazy1:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Had daar eerder naar moeten kijken, betekent namelijk dat ik mn hele berekening opnieuw kan gaan doen. M47R heeft andere overbrengingen dan een normale M47 die ik gebruikt heb in mijn sommetjes.
- overbrengingsverhouding van de versnellingen M47R (?n M45R t/m V4) dikgedrukt de M47:
Achteruit:. 3.68
- 3.71:1 1: 4.03:1
- 2.16:1 2: 2.16:1
- 1.37:1 3: 1.37:1
- 1.00:1 4: 1.00:1
- 0.38:1 5: 0.82:1
- B14 M45R: 3.64:1
- B14 M47R: 3.82:1
- B172K: 3.64:1
- B200K: 3.27:1
- B200E GLT: 3.64:1
- B200E GLE: 3.45:1
- D16: 3.82:1
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Bodejodel;121702 schreef : Wie heeft deze discussie zonder opgaaf van reden gesloten?
Ja, ik was net een reactie aan het tiepen, krijg ik een error dat de discussie gesloten is.
Maargoed, alsnog:
Ruben, weet je ook of er nog voordeel zit aan de versnellingsbak van een diesel? Differentieel zie ik hier al staan maar misschien is de vbak ook nog nuttig?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.