show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo #20, 360 LH2.4 trackday car

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-09-2009 13:17 #800783 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo #20, 360 LH2.4 trackday car
Ja, soms is het beter om een extern geweten te hebben dat niet bevooroordeeld is. Het houdt je een beetje in bedwang zeg maar.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-09-2009 19:01 #800828 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo #20, 360 LH2.4 trackday car

Ruben;121471 schreef : Ik heb een afspraak gemaakt met mijn vriendin en belofte maakt schuld. Ik mag nog 1x wisselen van projectwagen, that's it (of ik moet wisselen van vriendin j/k).
Ben het wisselen, het steeds opnieuw motiveren, het veel geld in een auto stoppen wel even beu. Ik wil gewoon rijden.

Klinkt misschien stom maar ik ben geen auto liefhebber in de zin dat het mij om de auto gaat (ik heb zeker een Volvo tik), de grootste sleutelfreak ben ik ook niet uiteindelijk gaat het mij om het rijden. Hoe goed of slecht ik dat kan weet ik niet, dat ik erg leuk vind is in ieder geval iets dat zeker is en daar draait het toch om?! Zelfs met de 205 diesel met 50pk ofzo (ex van frits) kan ik enorm veel plezier hebben, nooit gedacht dat dat kon, plezier hebben met een FWD/WWD.
Ik weet wat ik wil, heel goed. De details, hoe aan je wensen invulling te geven, dat is wat moeilijker. Helemaal als student, je kunt je geld immers maar 1x uitgeven. Het bloed kruipt waar het niet gaan kan.


Heel begrijpelijk Ruben! Het rijden is ook prachtig, vooral omdat je dan pas echt je auto leert kennen. Hierdoor weer je steeds beter hoe je de auto wilt verbeteren. En dan is het de kunst om deze verbeteringen door te voeren en daarna uitbundig te testen. Dat is wat ik ook zo mooi vindt aan m'n 343. De looks interesseren me niet zo, maar het rijden en verbeteren is prachtig. Af en toe raak ik ook weleens afgeleid door de gedachte om een andere auto te pakken en daar een dik blok in te gooien.........maar als je van project blijft wisselen dan komt er ook niets van terecht. Focus je op ??n auto en je zult zien dat het de moeite loont :yesyes:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-10-2009 08:35 #800856 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo #20, 360 LH2.4 trackday car

Ovlov 3.6L;121540 schreef : Focus je op ??n auto en je zult zien dat het de moeite loont :yesyes:


Mooi, dit citaat mag wat mij betreft op de homepage! :y:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-10-2009 14:26 #800882 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo #20, 360 LH2.4 trackday car
Vandaag helemaal naar de uitlopers van de bible belt gereden voor een 170k klm B230FB. Bleek een B230F te zijn, nogal een domper, 500klm en 4.5 uur voor niks...
Hij is nog niet verkocht, als dat niet lukt wordt het afmaken en rijden of stallen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-10-2009 15:08 #800886 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo #20, 360 LH2.4 trackday car

afmaken en rijden


Doen! Ik moedig je van harte aan ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-10-2009 15:29 #800889 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo #20, 360 LH2.4 trackday car

Ruben;121595 schreef : Vandaag helemaal naar de uitlopers van de bible belt gereden....


Doe eens een tipje van de sluier ;) Dan is daarmee de kous af. Ik schrik me een hoedje!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-10-2009 15:49 #800892 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo #20, 360 LH2.4 trackday car

Lucluc;121602 schreef : Doe eens een tipje van de sluier ;) Dan is daarmee de kous af. Ik schrik me een hoedje!


Neede, echt bible belt is het volgens mij niet meer, maar op het eerste bord na de afrit stond al: "Een leven zonder Jezus is geen leven" of iets in de richting.
Denk dat ik al Katholieke Limburger blij mag zijn dat ik niet op Zondag ben geweest, was ik nooit levend thuis gekomen:D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-10-2009 16:03 #800894 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo #20, 360 LH2.4 trackday car
Ik vond het na afloop van de sleuteldag in Ermelo wel heel bijzonder om eens te tanken bij een onbemande pomp die op zondag gesloten is :+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-10-2009 20:33 #800923 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Volvo #20, 360 LH2.4 trackday car
[mod]Niet te ver afdwalen he!:D De rest is te vinden het het onderwerploze draadje[/mod]

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-10-2009 23:05 #800951 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo #20, 360 LH2.4 trackday car
Vanavond uitgerekend wat de gevolgen van het 340 differentieel bij een 360 met M47R zijn. Kan best dat er nog wat foutjes in staan, zal alles nog eens nalopen en eventueel in een grafiekje plaatsen en alle stapjes compleet maken, idem voor de 2 360 diffs, het one size fits all diff en het gle diff.

1e
10kmh= 1484rpm
20kmh= 2865rpm
30kmh= 4298rpm
40kmh= 5734rpm
50kmh= 7168rpm
60kmh= 8602rpm

2e
20kmh= 1536rpm
30kmh= 2304rpm
40kmh= 3072rpm
50kmh= 3841rpm
60kmh= 4609rpm
70kmh= 5377rpm
80kmh= 6145rpm
90kmh= 6914rpm
100kmh= 7682rpm

3e
30kmh= 1461rpm
40kmh= 1948rpm
50kmh= 2436rpm
60kmh= 2923rpm
70-
80kmh= 3897rpm
90kmh= 4385rpm
100kmh= 4872rpm
120kmh= 5846rpm
140kmh= 6821rpm
160kmh= 7795rpm

4e
50kmh= 1779rpm
60kmh= 2135rpm
80kmh= 2847rpm
100kmh= 3359rpm
120kmh= 4271rpm
140kmh= 4983rpm
160kmh= 5695rpm
180kmkh= 6407rpm
200kmh= 7119rpm
220kmh= 7831rpm

5e
120kmh= 3500rpm
140-
160-
180kmh= 5245rpm
200kmh= 5828rpm
240kmkh= 6411rpm
260kmh= 7577rpm

Dit is puur theorie, met een 150pk 360 zul je 260kmh natuurlijk nooit halen. Wel interessant om straks met de 360 diffs te vergelijken en te zien welk differentieel de beste keuze is.
Mijn motor presteert prima van 3000-7500 rpm (ook meteen redline).

Berekening is gemaakt met 205 50 15 banden, een M47 en een 340 diffentieel.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD