Volvo #20, 360 LH2.4 trackday car
- V300 register
- Verbannen
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Afgelopen weekend en zojuist weer wat uurtjes aan de 360 gewerkt.
Na veel gedoe, gevloek en flink heet stoken kreeg ik de laatste stud/tapeinde eindelijk uit de kop.
Na 20 jaar eens nieuwe studs is niet onverstandig, vervelend als zoiets stuk gaat. Ik moest ze er ook uithalen omdat de stage 2 header anders niet te monteren is, erg vervelend. Ben ook niet echt tevreden over timos. Behoorlijk geprijs, extreem lange wachttijd, past eigenlijk net niet (niet zoals ik het zou willen), bij montage en demontage moet je de tapeinden verwijderen (erg omslachtig). Verder wel nette afwerking, hoewel kanaal/runner 1 net iets hoger zit dan de andere 3 en de lassen op de flenzen zijn net iets te dik waardoor de moeren net iets te breed zijn. Daarnaast is de bocht van nr 4 net iets te scherp waardoor de stud te lang is en je er een stuk vanaf moet halen (van de stud, niet van de bocht).
Zit er nu in ieder geval op.
Gisteren samen met Martijn (=LH2.4 wonder) een ontbrekende aarding in de kabelboom ontdekt die hoogstwaarschijnlijk voor het missfiren etc zorgt. Dat net ook meteen opgelost.
Dadelijk een paar uitlaatklemmen halen voor de 3" pijp en dempers en hopen op droog weer, dan kan de uitlaat onder de auto en kan ik weer een poging wagen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Jos360;121964 schreef : Goed bezig, klinkt erg goed, ik ben benieuwd hoe dat nou loopt dadelijk. Zo'n setup zou ook niet ondenkbaar zijn voor mijn auto namelijk.
Ik hoop goed. Misschien daarna nog iets grotere kleppen in de kop en een B230 ipv een B200. Kop wat vlakken voor CR van 11-5:1 - 12.5:1, zal vast wel goed lopen.
Andere optie is een ander blok=geen redblock. Maar dat is wellicht meer gedroom dan iets anders, eerst dit maar eens aan het lopen krijgen.
Mogelijk vanavond meer, anders morgen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Een B230 is wel leuk natuurlijk haha.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
de rest is begrijpelijk met dank aan de ingebouwde nederlands/engelse technische woordenlijst :+
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
antiekeradio;121971 schreef : Van de neder/engelstalige aanduidingen mis ik nog spruitstuk/header
de rest is begrijpelijk met dank aan de ingebouwde nederlands/engelse technische woordenlijst :+
header:
Spaghetti geval.
Ik heb niks met tuning blauwe silicone slangen maar aangezien dat het enige was dat ik last minute kon krijgen:woops:
Vandaag een erg aardige postbode aan de deur, de goede man had een Megasquirt voor me. Nooit erg om achter de hand te hebben. Denk dat LH2.4 toch nog wel even blijft zitten voorlopig.
Ben nog aan het wachten op de nieuwe injectoren en nieuwe bougiekabels.
Het weer zit helaas niet mee, rest van de uitlaat wacht nog steeds op een droog uurtje.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Heb het bij Timosmotor gekocht. Die maken voor de 300 een spruitstuk. In zoverre is het dus niet (echt) custom. Ze hebben normaal maar 1 optie en niet net zoals bij de 200/700 een stage 2,3 etc voor de 300. Ik heb ze gevraagd een stage 2 te maken. Die wens is in vervulling gegaan en nu heb ik dus een stage 2 ipv het standaard spaghetti spruitstuk dat vast al een stuk beter zal zijn dan waar een 300 mee uit de fabriek kwam (alhoewel het spruitstuk zelf best goed is, de downpipe is rampzalig).
Hier kun je het stage 1/std geval kopen: www.timosmotor.com/PublishedService?file...tion&itemcode=TM1008
Kosten: +- E310 voor het spruitstuk + E50 verzendkosten, daarna nog een verloopstuk en 2 lambda aansluiting erop laten lassen. (Je kunt het voor E350 overnemen als je wilt.)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.