show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo #20, 360 LH2.4 trackday car

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-09-2009 19:31 #799641 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo #20, 360 LH2.4 trackday car

Ovlov 3.6L;120263 schreef : Jongens, effe ontopic blijven.

Peugeot total loss?

Heb je misschien al wat foto's van de onderdelen?
Ben wel benieuwd eigenlijk......

Van achteren aangereden inderdaad. De peugeot heeft wonder boven wonder vrij weinig. Ford Fiesta van die kerel lag flink in puin (lang leve de trekhaak:yeah:)

Ben wel benieuwd hoe dit verder afloopt, dagwaarde van een 92er 205 is er volgens mij niet eens. Als de verzekering iets betaalt mag ik waarschijnlijk al blij zijn.

In ieder geval iedereen bedankt voor het medeleven!

Zal wat foto's van de onderdelen maken, heb het afgelopen week erg druk gehad. Onder andere door al het verzekerings, politie, rechtsbijstand gebeuren. Vanochtend naar de schade expert etc etc.

Heb de uitlaat nu in ieder geval compleet hier, mooie header, verloop van 2.5" naar 3" en twee dempers. De aansluiting voor de lambdasonde, een wideband en een EGT sensor moet er wel nog op.

Gasklep zet ik er morgen op. Meteen nieuwe bougies, rotor verdelerkap, de bekabeling en massapunten op het blok verbeteren. Missfired af en toe een beetje.

242 deal is inmiddels ook rond:w00t: Heb nu flink wat origineel Grp A spul thuis liggen (zal maar niemand vertellen waar ik woon:D )

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-09-2009 19:47 #799642 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo #20, 360 LH2.4 trackday car
Geraakt op de trekhaak?

Een trekhaak vangt nooit de klap op, die geeft 'm alleen maar door aan de balken. Dan kan er op het oog weinig mis zijn maar is het een gevalletje "onderhuidse schade". Deuren die niet meer goed sluiten, achterklep die wat harder dicht moet etc. enz.

Hoeft niet natuurlijk, maar vaak is 't wel zo.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-09-2009 22:24 #799659 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Volvo #20, 360 LH2.4 trackday car
Beterschap Ruben!

Dendorssers;120234 schreef : Of in de linkerflank omdat hij zijn voorrang van rechts nam...
Of op een parking, iemand achteruit in de flank...

Er is meer dan dat hoor!

Klopt, maar nek- en hoofdpijn zijn klassieke symptomen voor een aanrijding van achteren... vandaar...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-09-2009 07:54 #799668 door V300 register

Bodejodel;120297 schreef : Beterschap Ruben!

Klopt, maar nek- en hoofdpijn zijn klassieke symptomen voor een aanrijding van achteren... vandaar...

Klopt! Goed gezien!

Komt allemaal wel goed Ruben! Even afwachten...;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-09-2009 22:19 #799712 door V300 register

volvofiel;120280 schreef : Geraakt op de trekhaak?

Een trekhaak vangt nooit de klap op, die geeft 'm alleen maar door aan de balken. Dan kan er op het oog weinig mis zijn maar is het een gevalletje "onderhuidse schade". Deuren die niet meer goed sluiten, achterklep die wat harder dicht moet etc. enz.

Klopt inderdaad, daar kun je best naar kijken!
Maar van de andere kant, als je de deur van je 92'er 205 wat harder dicht moet gooien is er ook niks aan de hand natuurlijk. :humor:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-09-2009 09:02 #799719 door V300 register

volvofiel;120280 schreef : Geraakt op de trekhaak?

Of het zorgt ervoor dat de kracht geabsorbeerd wordt door de achterligger, maw; zijn auto zit verder in elkaar :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-09-2009 13:15 #800013 door V300 register
Afgelopen weekend de gasklep, injectoren en grotere luchtmassameter gemonteerd.
Meteen de bougies, rotor, verdelerkap en de krukaspositiesensor vervangen. Helaas blijft de motor missfiren, behoorlijk frustrerend. Lijkt wel een rijdende mitrailleur op het moment.

Vanochtend oude uitlaatspruitstuk, downpipe en de rest van de uitlaat onder de auto vandaag gehaald. Wat een hoop roest.

Het spaghetti uitlaatspruitstuk van timosmotor is vorige week binnen gekomen, wilde dat net monteren, blijkt dat custom werk toch vaak wat nadelen heeft:( frustratie. Het past niet zoals het hoort. Kijken wat daar aan te doen is.

Toch wel een nadeel van de 300 serie, de nog kleinere aftermarket support t.o.v. de 2/7/900.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-09-2009 14:04 #800015 door V300 register
960 gasklep vs de B204/B234 gasklep:

960 gasklep vs de B200/B230 gasklep (wazige foto):

960 gasklep adapter voor op 8v inlaatspruitstuk (verkrijgbaar bij www.yoshifab.com ):

Beugeltje voor de gaskleppositiesensor van een 960 (L) en van een 2/3/7/900 8v motor (R) dat aangepast moet worden om te werken icm de nieuwe gasklep:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-09-2009 14:48 #800017 door V300 register
Ziet er goed uit! Fijn dat je dit mooi op foto's vastlegt, dat geeft anderen weer inspiratie.
Blijven deze foto's altijd staan of zijn ze na een jaar oid weer weg? Anders kan ik ze vast opslaan thuis voor de zekerheid.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-09-2009 15:08 #800018 door V300 register

Jos360;120673 schreef : Ziet er goed uit! Fijn dat je dit mooi op foto's vastlegt, dat geeft anderen weer inspiratie.
Blijven deze foto's altijd staan of zijn ze na een jaar oid weer weg? Anders kan ik ze vast opslaan thuis voor de zekerheid.

Ik zal kijken of ik ze nog ergens anders kan hosten. Heb een domein bij active 24 dat mega duur is en maar beperkte mogelijkheden heeft wat betreft het opslaan van foto's. Ik heb nog een ander domein bij one.com dat wat dat betreft iets meer te bieden heeft voor slechts 10% van de kosten. (Tip, ga niet naar active24 voor hosting!)
Zal ze daar wel zetten zodat ze online blijven. Sla ze sowieso op de pc op, als je een foto nodig hebt geef maar een gil.

Net nieuwe bougiekabels gekocht en een set nieuwe injectoren +-400cc (en een beetje). Kan ik dat ook als defect onderdeel uitsluiten. Bougiekabels heb ik toch nodig omdat als het spruitstuk erop zit de normale onbeschermde kabels vaak smelten, injectoren zijn nodig ivm de E85 ombouw.

Bougiekabels zijn te krijgen bij: www.cravingboost.com

Injectoren zijn van Bosch, ook wel Ford Greentops genoemd op ebay staan ze hier: cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll...n%3D2&category=33553
Ook te vinden met behulp van Bosch #: 0280150558 (hoge impedantie injectoren). Zijn ook 4 beam injectoren, dit zorgt voor een beter/mooier sproeibeeld. Heb deze injectoren ook in mijn 740 16v icm E85 gebruikt, werkte daar erg goed.

Misschien dat het missfiren veroorzaakt wordt door een slechte bougiekabel, dat is het enige onderdeel dat niet nieuw is wat de ontsteking betreft. Als het daar niet aan ligt mogelijk een kortsluiting, verkeerde aarding/massa.

Als dat niet werkt rijd ik de 360 hier in het heuvelland een afgrond in, mijn wraak zal zoet zijn.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC