Volvo #20, 360 LH2.4 trackday car
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
De LMM is ook anders toch? Hot wire in plaats van een veerende klep toch?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Met de huidige nokkenas en een goede tune moeten B234 prestaties niet echt een probleem zijn. Met een beter uitlaatspruitstuk en wat andere dingetjes is B234 tot B230FT goed te doen. In een redelijk kale 360 moet dat toch wel voldoende zijn. Een B230 zou leuk zijn maar de B200 van de 360 is nog zo fris en netjes dat ik dat niet zie zitten op dit moment.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Misschien had ik hem zelf moeten houden. Was erg hard.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Dat denk ik nog steeds van de meeste Volvo's die ik verkocht heb...Fran?ois;117745 schreef : Misschien had ik hem zelf moeten houden. Was erg hard.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Fran?ois;117745 schreef : Iemand nog interesse hoe deze auto er origineel uitzag?
Misschien had ik hem zelf moeten houden. Was erg hard.
Ziet er leuk uit. Als ik hem zelf zou hebben vind ik de huidige stand mooier. Om naar te kijken vind ik het origineel veel mooier!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Fran?ois;117745 schreef : Iemand nog interesse hoe deze auto er origineel uitzag?
Misschien had ik hem zelf moeten houden. Was erg hard.
Hard is hij nog steeds. De lak/verf is door de vorige eigenaar aangepast. Ik vind het wel goed staan.
@ Jeroen, het gaat niet alleen om PK's, verkijk je daar niet op. De nokkenas die er nu inzit is waarschijnlijk nog wel dagelijks te rijden maar voor sommigen misschien al iets te. Voor een auto waar je met je gezin mee op vakantie gaat is wat meer power onderin veel fijner om mee te rijden.
Kijk maar wanneer je over een dag of tien tot twee weken eens in de buurt bent.
De 360 hoeft voor mij niet veel beneden 3000 rpm te presteren, daarom kan ik er mogelijk nog een andere nokkenas inzetten als deze niet voldoende presteert maar bij een dagelijkse auto zou een frisse B200 met LH2.4, een goede uitlaat (lees, verwijder de 1.4L achtige downpipe), misschien V nokkenas het prima moeten doen.
Ik ben erg benieuwd hoe de 360 zal lopen met LH2.4 en hoeveel hij zal winnen door de ombouw.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Fran?ois;117745 schreef : Iemand nog interesse hoe deze auto er origineel uitzag?
Misschien had ik hem zelf moeten houden. Was erg hard.
Nu ik het origineel zie, vind ik 'm in de huidige staat maar een afgeragde "rat-look" cicuitbak.
Maargoed, ieder z'n smaak! Anders wordt 't maar zo saai.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.