show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Karsten's Volvo 360 GLE '84

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-09-2010 20:17 #849193 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Karsten's Volvo 360 GLE '84
Al die plekken herken ik. Veerpoten, wielkasten etc. :D
GLE vs. GLS :)
Succes, je krijgt echt eer van dit werk.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
26-09-2010 20:24 #849194 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Karsten's Volvo 360 GLE '84
Ondanks dat ik van dit soort dingen (slijpen, lassen etc, etc) echt 0,0 verstand heb krijg ik bij het zien van deze foto's het idee dat het weer helemaal in orde komt met deze GLE.

Ga je ons hier regelmatig het verloop van de restauratie laten zien?, dit soort projecten zijn vind ik altijd enorm leuk om te volgen met bijbehorende plaatjes.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-09-2010 20:54 #849197 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Karsten's Volvo 360 GLE '84
Ik probeer mijn best te doen om jullie alles te laten volgen, maar ik zal mezelf er echt aan moeten houden ook... (jullie mogen dat dus ook zeker doen!) Vaak ben ik als ik eenmaal bezig ben, zo geconcentreerd, dat ik zelfs amper tijd neem voor plaspauzes, drinkpauzes enz... foto's dan nog nemen en uploaden is dan helemaal moeilijk, maar ik probeer mijn best te doen....

Thanks JL en Joost, ik probeer mijn best idd te doen, het is voor mij ook allemaal leren en verkennen, mss kom ik er straks wel achter dat ik het anders beter had kunnen doen, maar op dit moment heb ik deze weg gekozen en die zal ik dus nu moeten afmaken... Blijkt het nu geen succes, dan kan ik straks aan de andere kant iets anders proberen!

Ach, we zien wel waar we straks stranden en hoe we het er vanaf brengen... Ik wil het in ieder geval degelijk gaan doen, hoe ik daar precies naartoe moet, staat nog niet helemaal vast! Kortom, ik hoop dat het ook voor mij een interessant en leerrijk project zal worden...

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-09-2010 21:00 #849198 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Karsten's Volvo 360 GLE '84
kijk wel ff uit met het scheiden van chassisdelen, hoe je hem nu uit elkaar hebt zou ik zeker niet verder gaan voor er zaken degelijk hersteld zijn.

maak je hem nog kaler dan is de kans sterk aanwezig dat het chassis gaat wringen/torderen en dat zou zonde zijn!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-09-2010 21:11 #849199 door V300 register
Hehe Anjo, daar had ik al rekening mee gehouden... verder gaat er nog niets meer aan gebeuren, ik ben dus nu al zo snel mogelijk op zoek naar plaatwerk, deze week maar is alvast de dorpels en andere hapklare stukken bestellen...
De vraag is alleen tot nu toe waar ik vellen plaatstaal van verschillende dinktes kan scoren...

Ik besef maar al te goed dat het nu allemaal redelijk gevoelig is (chassis dan), maar een andere manier is er niet om het geheel schoon te krijgen...
Bij het lassen ga ik ook wat maten opnemen van een van de andere autos, zodat ik zeker alles terug op zijn plek heb zitten als het laswerk klaar is...
Ik houd mij in ieder geval aanbevolen voor allerhande tips van ervaringsdeskundigen, dus alle tips en advies welkom! Dit is ook mijn eerste keer, alles wat ik doe is nieuw, dus ik zal zeker niet gaan beweren dat dit de geijkte methode is, maar bij gebrek aan ervaring doe ik het maar op deze manier!

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-09-2010 21:22 #849200 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Karsten's Volvo 360 GLE '84
de beste tip die ik kan geven is zoveel mogelijk met kartonnen templates werken en maak zo min mogelijk losse delen die je aan elkaar moet lassen,
je hebt dit topic zelf al eens gezien maar ik breng het graag onder de aandacht; forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=6116 want het is gewoon the way to go.

en neem de moeite om binnen een dag na het voltooien van een stuk laswerk/plaatwerk dit direct schoon te borstelen; op te schuren en in de primer te zetten, zo krijgt vocht nooit de kans om in het verse staal te trekken.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-09-2010 21:44 #849203 door V300 register
Ik denk dat ik zonder de link te volgen al weet welk topic je hebt gegeven en waar de links naartoe leiden... Dat is idd hoe het moet en dat is ook echt mijn streven...

Het karton lag al klaar, het enige wat ik nog moet hebben is een fatsoenlijke set hamers, een goeie bankschroef ipv het kleine ding dat thuis staat, plaatschaar enz...
Primen doe ik sowieso zo snel mogelijk, net zoals de steun van de motorkap... lassen, schoonmaken en spuiten...Denk dat het sowieso nog eens gestraald zal worden allemaal, maar dan is het idd nu toch al goed genoeg en voorlopig beschermd!

Allemaal goeie tips trouwens... Bedankt! Nu maar hopen dat het uiteindelijk ook allemaal weer wat wordt! hehe

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-10-2010 14:16 #849664 door V300 register
Gisteren maar even op stap geweest om te gaan zoeken naar plaatstaal... Helaas was het een vruchteloze zoektocht te zijn! De zaak (een staal constructiebedrijf) waar ik hoopte het juiste plaatwerk op de kop te tikken, had helaas niets van die kleine diktes... Zelf 1 mm plaat hadden ze niet liggen. Ze hebben mij in zoverre wel geholpen door mij door te verwijzen naar een plek waar ze het zeker wel hebben. Het is namelijk de groothandel waar ze zelf alles halen... www.hetmetaal.be

Uit pure frustratie dat ik niet veel meer kon doen, maar even langs mijn favoriete winkel gelopen...
Daar maar een setje lastangen (vise grip) gekochte en een plaatstaalschaar... Ook maar direct een setje carrosseriehamers en dolley's en ook een fatsoenlijk grote bankschroef besteld. Normaal heb ik volgende week alles binnen van materiaal en kan ik EINDELIJK beginnen met het laswerk. Kijk er echt al naar uit, want dat zal echt een progressie zijn...

I'll keep you guys posted en volgende keer maak ik wel even een foto'tje van het aangeschafte materiaal.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-10-2010 18:46 #849679 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Karsten's Volvo 360 GLE '84
Hmmm... geen half werk begrijp ik? Succes alvast :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-10-2010 20:18 #849710 door V300 register
Zozo Karsten, je bent echt goed bezig he! Ben benieuwd naar je fotoverslag! (wanneer ga je lassen?)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC