show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Karsten's Volvo 360 GLE '84

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-06-2010 07:42 #835710 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Karsten's Volvo 360 GLE '84
Bij deze reserveer ik er dan een mooi exemplaar met een band boven in het raam Erik, heb je al gesproken op de BBQ, dus ik hoop dat je er nog eens aan denk als je nog een slopertje hebt staan met een mooie voorruit!

Wat heb jij trouwens met die foto's van jou? Ergens heb je wel gelijk, mss moet ik maar is iets schrijven!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-08-2010 15:04 #841702 door V300 register
Pot vol koffie... Wat staat dit topic achter seg! Je zou de auto is moeten zien staan, is bijna onherkenbaar! Ik schaam me echt diep, want ik zit echt zoveel verder al... Echt proberen dit weekend maar is wat te posten hier en nog eens goed verder te doen ook... Het mag vooruit beginnen gaan!

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2010 15:58 #841707 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Karsten's Volvo 360 GLE '84
Ik dacht al, oh die is zwanger van zijn vriendin. Die zal wel op vakantie moeten en daarna zenuwwachtig worden omdat de auto nog niet klaar is. De kinderkamer kan later wel, toch.....

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-08-2010 20:47 #841740 door V300 register
Hehe, laat maar Erik, voor kinderen nog helemaal geen tijd hoor! Ik zit nog met avondschool, werk en mijn restauratie... Laat dat dus nog maar even zitten!
Wel nog maar net terug van 10 dagen heerlijke vakantie... Dus nu kan ik er weer invliegen!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-09-2010 20:13 #849133 door V300 register
Vandaag weer eens goed doorgewerkt aan de auto... hij is er wel nog steeds niet beter op geworden, maar het moet ook eerst erger worden voor het beter is...

Morgen maar is wat foto'tjes maken (en deze keer echt!), want hij is inmiddels heel wat anders geworden, zo is ondertussen het voorfront los gehaald, is de rechter veelpoot bijna helemaal uitgeslepen en klaar voor herstelling, is de rechterdorpel bijna helemaal los geboord (puntlassen)... Verder zijn er nog een heleboel kleine randzaken gebeurd, tijd voor een update dus...

De volgende stap is om de laspost van stal te gaan halen, maar daarvoor moet ik dus eerst wat nieuw plaatmateriaal gaan halen, een fatsoenlijke bankschroef zien te scoren, een plaatschaar kopen, wat carrosserie bewerkings hamers, enz gaan zoeken... Kortom, tijd om weer geld te gaan uitgeven!

Maar morgen meer!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-09-2010 18:21 #849180 door V300 register
Zoals beloofd, hier de foto's van de vlottende werken:

Hier de binnenkant van de auto nog verder leeg gemaakt... Nu is het bijna zo goed als kaal, maar eigenlijk moet het nog verder... Maar eerst de rest!

Hier de houder voor de motorkap maar weer even fatsoenlijk en op een degelijke manier vast gezet... De vorige eigenaar had nadat de puntlassen gescheurd waren, er gewoon enkele las streepjes op gezet, het stond wel vast, maar ik vond het niet netjes genoeg.

Ziet er al wat meer uit als Volvo het bedoeld had!

Oeps, iets te ver geslepen... Nee, toch niet! Vorige eigenaar had hier met platen overzetten de roest alleen maar erger gemaakt, uitslijpen dus.

Wielkast achteraan links... gaten!

Voorfrondje verdwenen! Puntlasjes uitgeboord... wat een werk, heb er bijna 8u over gedaan!

Wielkast achteraan rechts, al niet veel beter!

Ook de rechter dorpel is bijna los, nog enkele puntlassen en alles is los!

Hier de binnenkant van de wielkast rechtsvoor, alle roest is nu weg en alles is schoon om er binnenkort het plaatwerk opnieuw in te gaan lassen... Dat zal nog wel wat worden, want nu zijn ook de verstevigingsribben noodgedwongen doorgeslepen en weggehaald!

De wielkast rechts vooraan was ook niet helemaal goed, het rotte er dus maar uit... Als je iets doet, doe het dan goed!

Het losse voorfront, moet ook nog hersteld worden natuurlijk.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-09-2010 18:50 #849183 door V300 register
Die hoek bij de zekeringskast, zo'n gat moet er bij mij ook nog komen :+
Ik bergrijp helemaal waar je doorheen moet met die puntlasjes uitboren, heb het zelf ook een hele dag gedaan :p

Maar het gaat de goede kant op! Ga zo door:)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-09-2010 19:20 #849184 door V300 register

Vermilion;156677 schreef : Die hoek bij de zekeringskast, zo'n gat moet er bij mij ook nog komen :+
Ik bergrijp helemaal waar je doorheen moet met die puntlasjes uitboren, heb het zelf ook een hele dag gedaan :p

Maar het gaat de goede kant op! Ga zo door:)

Hehe, die puntjes uitboren is een hels werk... heb dan wel een echt puntlasboortje, maar het blijft prutsen, zoeken en het kost gewoon tijd... Ik hoop gewoon dat het op lange termijn zichzelf gaat terugbetalen...

Die ruimtes rond de veerpoten zijn bij beide kanten slecht, dus als ik hiermee klaar ben, dan is de andere aan de beurt... de reden dat ik ze 1 per 1 doe, is louter om de andere kant als leidraad te kunnen gebruiken bij de reconstructie van het volledige veerpootgedeelte.
De moeilijkheid hier is gewoon dat je met verschillende lagen van verschillende diktes plaatwerk zit, en je deze dus ook op die manier moet terugzetten, ook het schoonmaken van desbetreffende plekken is niet eenvoudig. Meestal is de slijpschijf net te dik of te lomp, dus ik ben ondertussen al op zoek naar ander materiaal om deze taak beter te kunnen vervullen.

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-09-2010 19:33 #849185 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Karsten's Volvo 360 GLE '84
Goed bezig Karsten! Ziet er goed uit hoor. Moet nog steeds een keer met Anjo bij je langs komen. Ben ook zeer jaloers op je werkruimte :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-09-2010 20:06 #849189 door V300 register
Respect voor deze echte restauratie!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC