show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Karsten's Volvo 360 GLE '84
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
04-10-2010 07:39 #849746
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Karsten's Volvo 360 GLE '84
Half werk ben ik idd niet van plan, er moet wel nog wat eer te behalen zijn als het allemaal klaar is, dan liever nu wat meer werk dan straks weer spijt...
Met lassen hoop ik volgende week te kunnen beginnen, vermoedelijk neem ik vrijdag een dagje vakantie hier op het werk (heb er nog eentje staan dat deze week op moet!) en dan kan ik rustig gaan kijken voor het plaatstaal...
Met lassen hoop ik volgende week te kunnen beginnen, vermoedelijk neem ik vrijdag een dagje vakantie hier op het werk (heb er nog eentje staan dat deze week op moet!) en dan kan ik rustig gaan kijken voor het plaatstaal...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-10-2010 19:37 #849997
door V300 register
Nog enige vraagjes voordat het vrijdag is en ik daadwerkelijk plaatwerk moet gaan halen, wat heb ik allemaal nodig? Ik weet dat het een beetje een rare vraag is, zeker nu ik nog niet eens alle plekken in kaart heb kunnen brengen, maar ik zou graag een mijn diktes van plaatwerk wat beperken, dus liefst niet 4 verschillende diktes gaan lopen zeulen...
Zover ik begrepen heb is het plaatwerk aan de buitenkant zo'n 0,75 mm dik, maar aangezien ik via collega's al vernomen heb, dat dit niet zo makkelijk last en dat het met 0,80 beter gaat, heb ik al besloten die mee te nemen (tenzij jullie er een ander gedacht op nahouden).
wat de dikte van het stuk rond de veerpoot is, weet ik niet exact, maar hier had ik gedacht 1mm te gaan gebruiken, maar mss moet ik het toch maar even gaan nameten.
Ook moet de vloer rond de kriksteunen aangepakt worden, dus ook daar moet ik wat nieuw gaan voorzien, maar welke dikte zit er nu in de vloerplaat?
Dus kortom... Wat zijn de door Volvo gebruikte diktes in het plaatwerk...
Zover ik begrepen heb is het plaatwerk aan de buitenkant zo'n 0,75 mm dik, maar aangezien ik via collega's al vernomen heb, dat dit niet zo makkelijk last en dat het met 0,80 beter gaat, heb ik al besloten die mee te nemen (tenzij jullie er een ander gedacht op nahouden).
wat de dikte van het stuk rond de veerpoot is, weet ik niet exact, maar hier had ik gedacht 1mm te gaan gebruiken, maar mss moet ik het toch maar even gaan nameten.
Ook moet de vloer rond de kriksteunen aangepakt worden, dus ook daar moet ik wat nieuw gaan voorzien, maar welke dikte zit er nu in de vloerplaat?
Dus kortom... Wat zijn de door Volvo gebruikte diktes in het plaatwerk...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-10-2010 20:12 #850000
door V300 register
0,8 lijkt me goed voor het zichtwerk en kokers. rond de veerpoot / turret zou ik idd 1 mm adviseren.
in ieder geval niet m??r diktes gaan kopen, in principe is het ook mogelijk om alles met 1,0 te doen maar voor de kleine randjes etc is dat wel veel zwaarder om te zetten/te kloppen etc.
in ieder geval niet m??r diktes gaan kopen, in principe is het ook mogelijk om alles met 1,0 te doen maar voor de kleine randjes etc is dat wel veel zwaarder om te zetten/te kloppen etc.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-10-2010 20:45 #850003
door V300 register
Ik heb thuis 0,8 voor het fijne werk (buigen en zetten voor niet dragende delen) en 1.0 voor het zwaardere werk dat niet in al te veel hoeken hoeft.
Werkt perfect.
Werkt perfect.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-10-2010 20:46 #850004
door V300 register
Oh wacht, precies wat Wouter zegt dus :humor:
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-10-2010 07:46 #850026
door V300 register
Dan hadden de collega's hier op het werk toch weer gelijk... DAMN, laat ze dat maar niet horen!:humor:
Alhoewel, hun advies was om gewoon over 0.80 te gaan gebruiken ipv 1mm, maar aangezien ik heb zitten slijpen in de ophanging enz, mag het voor mij toch net iets dikker zijn.
Als alles goed gaat, dan kan ik dus morgen beginnen met lassen! whoowhooow
Alhoewel, hun advies was om gewoon over 0.80 te gaan gebruiken ipv 1mm, maar aangezien ik heb zitten slijpen in de ophanging enz, mag het voor mij toch net iets dikker zijn.
Als alles goed gaat, dan kan ik dus morgen beginnen met lassen! whoowhooow
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-10-2010 08:33 #850027
door V300 register
ik heb 1.0 gebruikt op plaatsen waar wat sterkte nodig is, denk aan binnendorpel en bodemplaat. Ik zou daar ook niet dunner voor gebruiken, alhoewel je lang niet zo veel 1.0 nodig gaat hebben als 0.8. Je kunt er dus een kleiner plaatje van kopen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-10-2010 10:17 #850031
door V300 register
Wat zou je aanraden qua formaten dan... met oog dat het op een kleine kar moet passen (lees 1.5mx1.80m, eventueel er bovenop), maar het makkelijkste is dat het in de koffer past...
Heb er totaal geen idee van wat ik zou gaan verbruiken, alhoewel, als ik ooit de blauwe nog in orde wil brengen, is overschot nooit weggegooid geld natuurlijk...
Ik zou ze hier gaan halen...
Heb er totaal geen idee van wat ik zou gaan verbruiken, alhoewel, als ik ooit de blauwe nog in orde wil brengen, is overschot nooit weggegooid geld natuurlijk...
Ik zou ze hier gaan halen...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-10-2010 10:25 #850033
door V300 register
Ik heb thuis 2 platen van 2000x1000 gekocht, maar wij knappen thuis meerdere auto's op dus dat is ook wel nodig. Voor de volvo van mij ben ik met ongeveer 1000x500 ook makkelijk klaar maar dat kun je daar niet kopen. 1000x1000 dus.
Houd er rekening mee dat vele voorgevormde delen zo te koop zijn zoals dorpels, paravans etc. Dat is makkelijk om compleet te kopen. Je moet alleen je eigen reparaties (bodemplaat, binnnedorpel etc) van eigen plaat zetten.
Houd er rekening mee dat vele voorgevormde delen zo te koop zijn zoals dorpels, paravans etc. Dat is makkelijk om compleet te kopen. Je moet alleen je eigen reparaties (bodemplaat, binnnedorpel etc) van eigen plaat zetten.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-10-2010 11:08 #850034
door V300 register
Dorpels ga ik idd sowieso bestellen... heb niet voor niets al die rotte puntlassen staan uitboren...
Die dorpels zijn bij nader inzien ook eigenlijk overzetstukken, maar kunnen geloof ik ook als inzetstuk gebruikt worden. (hoop ik) want al die puntlassen uitboren blijft toch een echt k*twerk, maar ik hoop dat het resultaat er dan ook naar zal zijn en het ook tenminste een beetje fabrieksaf lijkt.
Kijk er echt al naar uit om te gaan beginnen, sta al bijna te springen zefls...
Die dorpels zijn bij nader inzien ook eigenlijk overzetstukken, maar kunnen geloof ik ook als inzetstuk gebruikt worden. (hoop ik) want al die puntlassen uitboren blijft toch een echt k*twerk, maar ik hoop dat het resultaat er dan ook naar zal zijn en het ook tenminste een beetje fabrieksaf lijkt.
Kijk er echt al naar uit om te gaan beginnen, sta al bijna te springen zefls...
Moderators: Mark Smeets