show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Karsten's Volvo 360 GLE '84
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-12-2009 09:41 #809725
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Karsten's Volvo 360 GLE '84
De eerste weken zal er niet veel gebeuren hoor Jos!
Met mijn avondschool zit ik de komende weken in de examenperiode, dus zal niet klussen worden, maar studeren. Had het ook graag anders gezien, maar helaas.
Verder ben je altijd welkom als je een kijkje wil komen nemen, maar is wel een eind weg he, dus zou stom zijn als je dan zou komen en je mij niet eens tips kan geven!}
Daar heb ik vooral niets aan! 
Automatische laskap moest ik sowieso hebben, daar bestond geen twijfel over. Heb er hier op het werk al regelmatig de voordelen van ontdekt, dus moet er niet aan denken om met iets anders te gaan sukkelen.
Met mijn avondschool zit ik de komende weken in de examenperiode, dus zal niet klussen worden, maar studeren. Had het ook graag anders gezien, maar helaas.
Verder ben je altijd welkom als je een kijkje wil komen nemen, maar is wel een eind weg he, dus zou stom zijn als je dan zou komen en je mij niet eens tips kan geven!}


Automatische laskap moest ik sowieso hebben, daar bestond geen twijfel over. Heb er hier op het werk al regelmatig de voordelen van ontdekt, dus moet er niet aan denken om met iets anders te gaan sukkelen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-12-2009 13:09 #809748
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Karsten's Volvo 360 GLE '84
Eind weg? Ik woon op een uurtje rijden van je vandaan. Ik rijd hier in de US anderhalf uur om 's avonds uit eten te gaan dus ik kijk niet zo nouw meer :humor:
Maar als er niet gelast kan worden heb ik er weinig aan. Ik dacht, misschien kan ik wat truukjes laten zien oid.
Iig succes met je examens dan
Maar als er niet gelast kan worden heb ik er weinig aan. Ik dacht, misschien kan ik wat truukjes laten zien oid.
Iig succes met je examens dan

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-12-2009 13:24 #809751
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Karsten's Volvo 360 GLE '84
hehe, vermoedelijk is er als jij terug bent nog laswerk hoor Jos, want weet niet of ik voor april/mei ga beginnen... Jij was geloof ik terug in september, dus dan zal er nog werk genoeg zijn denk ik!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-12-2009 14:06 #809756
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Karsten's Volvo 360 GLE '84
Geen idee wanneer ik terug ben. Ik heb geen plan getrokken. Ik moet in september wel een nieuw visum kopen als ik wil blijven.
Maar in ieder geval succes daarmee, ik wacht op de foto's.
Maar in ieder geval succes daarmee, ik wacht op de foto's.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-04-2010 14:08 #828335
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Karsten's Volvo 360 GLE '84
Topic-kickje!
Zoals al aangegeven in een ander topic, ben ik weer een beetje in gang geschoten met de Volvo 360!
Vorige week vrijdag maar is begonnen om het sleutelplekje vrij van rommel te krijgen! Dat is gelegen bij ons thuis in de schuur! Het ding is erg groot, maar stond boordevol met rommel allerhande, onder andere 5 afgedankte fietsen, kapotte tuinstoelen... Mijn pa hield alles bij!
Na enkele uren flink te hebben huisgehouden, alle rommel klaar te hebben gezet voor de container, zag het er uiteindelijk zo uit! alsop de eerste 2 foto's.
Direct de dag erna de 'Goldie' maar binnen gereden (was nogal wat, de poort waardoor hij moest was net groot genoeg! Had langs elke kant 4 cm speling om er achteruit in te rijden en dat was al exclusief de buitenspiegels!), maar eens binnen, is er ruimte genoeg! Hij staat nu nogal dicht tegen de rechter wand, maar ik zal toch systematisch te werk moeten gaan en kant per kant afwerken en hem dan omdraaien!
De sleutelruimte is in ieder geval voorzien van voldoende licht, stopcontacten, een fatsoenlijke stereo en hij is wind en waterdicht! Wat moet je nou nog meer hebben! Warm in de winter wordt het wel van het slijpen en lassen! :+ (of alles brand gewoon af! Ook lekker warm)
Op de foto's 3 en 4 ben ik reeds begonnen met het verwijderen van de motorkap en het loskoppelen van de injectieboom en de motorkabelboom van de auto richting motor! Deze ligt nu zo goed als los en nu rest mij het verder voorbereiden van de motorlift!
De motor moet er onder andere uit omdat ik laswerk heb rond de veerpoten! Dat geeft mij ook direct de kans om alles roestvrij te gaan maken, want hij moet toch sowieso helemaal herspoten worden! Geen half werk voor deze jongen!
Het enige wat mij na het liften van de motor nog rest (buiten het restauratiewerk) is het verwijderen van alle dinitrol zooi die er overal op plakt! Het hele kreng is behandeld, maar dat wil ook zeggen dat elke plaat doordrongen is van de vettigheid (en hij moeilijk te lassen zal zijn, heb ik gehoord van een Wereldwijd erkend Instructeur Meesterlasser hier op het werk!), het doel is dan ook om hem eerst helemaal te gaan reinigen, maar ik heb nog geen echte solvent gevonden die ik ten eerste makkelijk kan gebruiken en ook daadwerkelijk alle rotzooi eraf krijgt! Dus als iemand tips heeft... Ik hoor het graag!
Vanaf eind mei zal er dus elk weekend volop geklust worden (na examens), het materiaal en de laspost staan al paraat, maar het ontbreekt mij nu nog aan de tijd!
Zoals al aangegeven in een ander topic, ben ik weer een beetje in gang geschoten met de Volvo 360!
Vorige week vrijdag maar is begonnen om het sleutelplekje vrij van rommel te krijgen! Dat is gelegen bij ons thuis in de schuur! Het ding is erg groot, maar stond boordevol met rommel allerhande, onder andere 5 afgedankte fietsen, kapotte tuinstoelen... Mijn pa hield alles bij!
Na enkele uren flink te hebben huisgehouden, alle rommel klaar te hebben gezet voor de container, zag het er uiteindelijk zo uit! alsop de eerste 2 foto's.
Direct de dag erna de 'Goldie' maar binnen gereden (was nogal wat, de poort waardoor hij moest was net groot genoeg! Had langs elke kant 4 cm speling om er achteruit in te rijden en dat was al exclusief de buitenspiegels!), maar eens binnen, is er ruimte genoeg! Hij staat nu nogal dicht tegen de rechter wand, maar ik zal toch systematisch te werk moeten gaan en kant per kant afwerken en hem dan omdraaien!
De sleutelruimte is in ieder geval voorzien van voldoende licht, stopcontacten, een fatsoenlijke stereo en hij is wind en waterdicht! Wat moet je nou nog meer hebben! Warm in de winter wordt het wel van het slijpen en lassen! :+ (of alles brand gewoon af! Ook lekker warm)
Op de foto's 3 en 4 ben ik reeds begonnen met het verwijderen van de motorkap en het loskoppelen van de injectieboom en de motorkabelboom van de auto richting motor! Deze ligt nu zo goed als los en nu rest mij het verder voorbereiden van de motorlift!
De motor moet er onder andere uit omdat ik laswerk heb rond de veerpoten! Dat geeft mij ook direct de kans om alles roestvrij te gaan maken, want hij moet toch sowieso helemaal herspoten worden! Geen half werk voor deze jongen!
Het enige wat mij na het liften van de motor nog rest (buiten het restauratiewerk) is het verwijderen van alle dinitrol zooi die er overal op plakt! Het hele kreng is behandeld, maar dat wil ook zeggen dat elke plaat doordrongen is van de vettigheid (en hij moeilijk te lassen zal zijn, heb ik gehoord van een Wereldwijd erkend Instructeur Meesterlasser hier op het werk!), het doel is dan ook om hem eerst helemaal te gaan reinigen, maar ik heb nog geen echte solvent gevonden die ik ten eerste makkelijk kan gebruiken en ook daadwerkelijk alle rotzooi eraf krijgt! Dus als iemand tips heeft... Ik hoor het graag!
Vanaf eind mei zal er dus elk weekend volop geklust worden (na examens), het materiaal en de laspost staan al paraat, maar het ontbreekt mij nu nog aan de tijd!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-04-2010 16:38 #828342
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Karsten's Volvo 360 GLE '84
Dat wordt geen half werk zie ik! Succes ermee, aan je sleutelruimte zal het niet liggen, dat ziet er goed uit zo!!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-04-2010 16:43 #828343
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Karsten's Volvo 360 GLE '84
Voor half werk ben ik niet zo te vinden! Je wilt over enkele jaren nog steeds trots kunnen zijn op je werk en je niet beklagen dat hij nu weer gaat roesten omdat je toen niet de moeite wou doen!
Wat moet dat moet! Zo simpel ligt het!
Wat moet dat moet! Zo simpel ligt het!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-04-2010 17:07 #828345
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Karsten's Volvo 360 GLE '84
Daar heb je gelijk in.
Ik ben benieuwd hoe je die dinitrol gaat verwijderen. Ik weet niet hoe goed thinner oid zou werken, maar volgens mij is het hoe dan ook een monikkenwerk. Wil je het overal weg hebben of slechts op plaatsen waar je gaat lassen? (welke plaatsen zijn dat?).
Ik ben benieuwd hoe je die dinitrol gaat verwijderen. Ik weet niet hoe goed thinner oid zou werken, maar volgens mij is het hoe dan ook een monikkenwerk. Wil je het overal weg hebben of slechts op plaatsen waar je gaat lassen? (welke plaatsen zijn dat?).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 111
30-04-2010 17:08 #828346
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Karsten's Volvo 360 GLE '84
Fijn zeg dat je na het nodige sjouw en opruim werk nu een lekkere plek hebt om rustig te kunnen gaan werken aan de 360, succes met de vorderingen Karsten!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
30-04-2010 17:52 #828356
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Karsten's Volvo 360 GLE '84
Volgens mij krijg je die Dinitrol best goed weg. Alabastine, wasbenzine, remmenreiniger etc.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets