show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Karsten's Volvo 360 GLE '84

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-12-2012 14:59 #919625 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Karsten's Volvo 360 GLE '84
KICK!!!
Na heel lang niets meer te hebben gedaan aan deze auto, is de dagelijkse V40 inmiddels weer even klaar, dus is het tijd om weer wat anders te gaan doen, dus zoals sommigen hebben kunnen lezen op facebook ben ik eindelijk weer in gang geschoten met de 360 (eindelijk) en heb inmiddels ook heel wat plaatwerk (Klokkerholm) binnen! Zo heb ik onder andere dorpels besteld en nog een paar andere onderdelen besteld!

Ik post alvast een paar foto's (maak er dit weekend nieuwe met de nieuw ontvangen camera) en de update komt dan later nog!

Ben al blij dat ik weer wakker ben geworden! ;)

Inmiddels zijn wel de deuren eruit, zijn er al verschillende roestplekken aangepakt door er nieuw staal in te lassen en is het nog een kwestie van een het stukje vooraan na te maken en de nieuwe dorpel in te lassen.
Ook zijn de deuren er allemaal uit en ben ik bezig de brandstoftank eruit te halen! (last wat veiliger!yeehaa!)... Kortom, het komt wel!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2012 11:10 #919638 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Karsten's Volvo 360 GLE '84
h?h?:crock:

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2012 14:02 #919650 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Karsten's Volvo 360 GLE '84
welkom terug!

ik heb net de advertentie geactiveerd waarin je oude 1700 aangeboden wordt. Misschien iets voor jou? ;) :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-12-2012 17:09 #919657 door V300 register
heeee Karsten welkom terug joh.

heb je veel werk aan de v40 gehad? niks van voorbij zien komen... is daar nog een project topic van ergens ofzo ? :)

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
30-12-2012 16:04 #919690 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Karsten's Volvo 360 GLE '84
Leuk om hier weer even wat van je te horen en zien Karsten, succes met de restauratie!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-12-2012 18:34 #919700 door V300 register
Allemaal bedankt voor de leuke reacties, ben blij dat ik hier ook weer eens terug ben gekomen. Was veel te lang geleden!

Helaas heb ik van de V40 geen topicje bijgehouden en heb eigenlijk ook geen enkele foto gemaakt van de werken die ik eraan heb uitgevoerd. Hier is wel een 'Kort' lijstje van wat ik er allemaal aan gedaan heb de laatste tijd:
  • Vervangen remblokken en remschijven rondom + verversen remvloeistof
  • Ruitenwisserarm bestuurderskant vervangen (arm bijna doorgebroken) + vervangen buitentemperatuursensor)
  • Vervangen carterpakking (lichte lekkage) + oliewissel
  • Vervangen interieurfilter
  • Niet helemaal zelf gedaan: roestplek spatbord rechts achter laten herstellen (inlassen + herspuiten), want hij lekte water langs de achterkant naar de koffer
  • Accu vervangen
  • Vervangen keerrings versnellingsbak (rechter aandrijfas) + vervangen olie versnellingsbak
  • Vervangen Rechter aandrijfas (bij het demonteren viel de cardankoppeling uit elkaar, geen probleem normaal, maar toen ik hem opnieuw wou samenstellen bleek de houder voor de lagerkogels gescheurd!)
  • Vervangen rechter stuurkogelgewricht
  • 3D uitlijning laten doen
  • Net voor de zomer groot onderhoud: Distributieriem, waterpomp, multieriem, brandstoffilter, luchtfilter, oliefilter, koelvloeistof, interieurfilter
  • Setjes wintervelgen gemonteerd (Nieuwe Vredestein Snowtrack 3 bandjes erop)
  • en vermoedelijk nog een hele hoop die ik mij nu al niet meer kan herinneren!
Op de to-do lijst staat nog: Oliewissel, vervangen mouse bestuurderstoel (doorgezakt, maar inmiddels wel al besteld ? 120 euro), herstellen centrale deurvergrendeling toegangsdeur bestuurder (gaat nu enkel met sleutel open en dicht)

Dus zoals jullie zien, ik heb niet helemaal stil gezeten, helaas gewoon helemaal niets van gedocumenteerd.

Sinds vandaag zijn ook de motor en de versnellingsbak niet langer deel van de 360. Na wat zwoegen liggen deze allebei mooi aan de kant. Morgen zal ik eens wat foto's maken. Het was vandaag te donker geworden om nog mooie foto's te maken en kwam ook liever niet met mijn met vet besmeurde handjes aan de nieuwe camera! Dat zou het vrouwtje niet zo leuk gevonden hebben denk ik! :photo:

Binnenkort maar weer aan het plaatwerk beginnen en is kijken waar ik een paar onderdelen alvast kan laten bewerken (stralen, poedercoaten etc...)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-03-2013 13:46 #924910 door V300 register
Hupsa, vandaag toch maar weer eens even wat klussen aan de gouden! Met de koude wintermaanden grotendeels achter de rug is het weer wat aangenamer om te zitten klussen!
Had een maand of 2 geleden nog een plaatje gemaakt om de binnendorpel weer te herstellen (4u staan meppen met een hamer om het in de juiste vorm te krijgen) en ik denk dat het nu tijd is om dat stukje er eindelijk is in te bakken en te braden.

Inmiddels liggen ook de motor, torque-tube en versnellingsbak op de grond. Die heb ik er ook uit gehaald zodat ik de brandstoftank er onderuit kan halen. Ik moet namelijk wat lassen in de buurt van de tank en voel me toch wat veiliger mocht dat ding uit de weg zijn.

Ik probeer in ieder geval straks een paar foto'tjes te maken, want das al veel te lang geleden.
En nu! To work!

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-03-2013 13:57 #924913 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Karsten's Volvo 360 GLE '84
Ah, dat is inderdaad een voordeel van Zuid Nederland. Het kan daar al snel een paar graden warmer zijn......

Dus, de lentekriebels zijn er weer.....:). Ik merk dat ik ook volop energie ben. Binnen zitten is bijna een straf aan het worden.......

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-03-2013 16:06 #924923 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Karsten's Volvo 360 GLE '84
"Als de vogeltjes weer fluiten en ook de was hangt buiten, d?n pas is het voorjaar niet meer te stuiten"

De was hangt hier nog niet buiten, dus...

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
03-03-2013 18:27 #924931 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Karsten's Volvo 360 GLE '84
Leuk om weer even wat van je te 'horen' Karsten, mooi ook dat je nog steeds lekker bezig bent met de Volvo.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC