show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Karsten's Volvo 360 GLE '84
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-10-2010 11:56 #850036
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Karsten's Volvo 360 GLE '84
Dorpels kun je gewoon als inzetstuk gebruiken. De buitendorpel draagt immers toch niet, dat doet de binnenplaat (is ook te zien aan de constructie aangezien de buitenplaat niet helemaal tot onder toe doorloopt).
b.imagehost.org/0202/132Buitenkoker_Voorscherm.jpg
Link is klikbaar, plaatje maar weggehaald ivm. formaat :+
b.imagehost.org/0202/132Buitenkoker_Voorscherm.jpg
Link is klikbaar, plaatje maar weggehaald ivm. formaat :+
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-10-2010 22:34 #850164
door V300 register
Vandaag bijna alles kunnen vinden, behalve de plaat van 0,8mm, heb wel een adres gevonden waar ze hem wel hebben, maar zijn maar kleine platen en wordt beschouwd als universeel plaatwerk en die moet je kopen bij de automaterialenhandel... Duur dus.
Heb nu een plaat van 1mm van 2mX1m meegenomen en daar ben ik al mee aan de slag gegaan, na het kopen van een bankschroef die een wat groter formaat heeft en het ophalen van mijn carrosserie-hamersetje...
Allemaal heel leuk spul!
Ook nog wat harder gewerkt vandaag, onder andere de volledige veerkoepel los geslepen en de aanhechting tussen het oorspronkelijke 1mm plaatwerk volledig weggeslepen, dus ook de las die helemaal rondom loopt. Op die manier ben ik er zeker van dat al het rot eruit is en ik vers kan beginnen. Ook maar direct in de zinkprimer gezet en aangezien dat je daar gewoon door kan lassen, maakt dat het lassen mogelijk is zonder eerst alles nog eens schoon te slijpen.
Verder ga ik morgen verder met het maken van de volledige steunplaat, aangezien ik deze volledig weg had geslepen, moet ik deze verder gaan reconstrueren. Dat zal nog wel iets moeilijks gaan worden, 1 van de ribjes heb ik al gemaakt, maar het geheel moet ook een beetje gaan kloppen wil de veerpoot weer op dezelfde positie komt te staan. Ben nu bezig met de mall te maken, maar weet nog niet of het helemaal in 1 stuk zal lukken. Vermoedelijk maak ik het in 2 delen, 1 kant rond de veerpoot en dan de ribben los. De vraag ik alleen of ik deze er met proplassen op ga zetten, of ik deze naadloos ga aflassen. Morgen is even oefenen en kijken of het dan niet teveel krom gaat trekken.
al bij al ben ik blij dat ik nu eindelijk kan gaan beginnen met lassen al moet ik nog even goed gaan oefenen om het een beetje zoals die Britse plaatwerk goeroe te krijgen.
Morgen foto's en ik beloof dat er wat foto's van het denk en proefwerk in zullen zitten en als alles goed gaat, ook wat foto's van het helemaal perfecte eindresultaat!
Heb nu een plaat van 1mm van 2mX1m meegenomen en daar ben ik al mee aan de slag gegaan, na het kopen van een bankschroef die een wat groter formaat heeft en het ophalen van mijn carrosserie-hamersetje...
Allemaal heel leuk spul!
Ook nog wat harder gewerkt vandaag, onder andere de volledige veerkoepel los geslepen en de aanhechting tussen het oorspronkelijke 1mm plaatwerk volledig weggeslepen, dus ook de las die helemaal rondom loopt. Op die manier ben ik er zeker van dat al het rot eruit is en ik vers kan beginnen. Ook maar direct in de zinkprimer gezet en aangezien dat je daar gewoon door kan lassen, maakt dat het lassen mogelijk is zonder eerst alles nog eens schoon te slijpen.
Verder ga ik morgen verder met het maken van de volledige steunplaat, aangezien ik deze volledig weg had geslepen, moet ik deze verder gaan reconstrueren. Dat zal nog wel iets moeilijks gaan worden, 1 van de ribjes heb ik al gemaakt, maar het geheel moet ook een beetje gaan kloppen wil de veerpoot weer op dezelfde positie komt te staan. Ben nu bezig met de mall te maken, maar weet nog niet of het helemaal in 1 stuk zal lukken. Vermoedelijk maak ik het in 2 delen, 1 kant rond de veerpoot en dan de ribben los. De vraag ik alleen of ik deze er met proplassen op ga zetten, of ik deze naadloos ga aflassen. Morgen is even oefenen en kijken of het dan niet teveel krom gaat trekken.
al bij al ben ik blij dat ik nu eindelijk kan gaan beginnen met lassen al moet ik nog even goed gaan oefenen om het een beetje zoals die Britse plaatwerk goeroe te krijgen.
Morgen foto's en ik beloof dat er wat foto's van het denk en proefwerk in zullen zitten en als alles goed gaat, ook wat foto's van het helemaal perfecte eindresultaat!

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-10-2010 23:39 #850170
door V300 register
die zinkprimer ga je echt niet blij mee zijn tijdens het lassen.....
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-10-2010 23:44 #850173
door V300 register
Zou ik inderdaad ook wegschuren. Het gaat opzich wel maar je bent er niet blij mee inderdaad.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-10-2010 23:54 #850175
door V300 register
Echt!?
Dan maar wat weghalen als het zover is... voorlopig zit het toch maar met wat losse puntjes aan elkaar en moet er toch nog een keer weer uit!
Qua lassen ging het ondanks die primer eigenlijk heel vlot, zelfs met die primer erop, geen overdreven gespetter van de las en een goeie hechting...
Naar mijn gevoel ging het perfect!
Dan maar wat weghalen als het zover is... voorlopig zit het toch maar met wat losse puntjes aan elkaar en moet er toch nog een keer weer uit!
Qua lassen ging het ondanks die primer eigenlijk heel vlot, zelfs met die primer erop, geen overdreven gespetter van de las en een goeie hechting...
Naar mijn gevoel ging het perfect!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-10-2010 23:57 #850178
door V300 register
Je zinkprimer zal meteen wegbranden, zeker als het nog vers is. Vandaar dat ik zeg dat het wel gaat. Blank staal is idealer maar het gaat dus best.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-10-2010 00:07 #850181
door V300 register
Vers... hij was redelijk vers ja, 2 uurtjes ervoor gespoten en lekker kurkdroog... Was eigenlijk ook meer als tijdelijke bescherming, maar zeker omdat ik hem maar met enkele puntjes vast heb zitten in eerste instantie, heb ik het maar zo gelaten en er gewoon doorheen gelast! Maar hoe het zicht gedraagt als je wat langere stukjes gaan lassen, dat is natuurlijk nog maar te bezien!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-10-2010 00:09 #850182
door V300 register
De zooi zou in je las kunnen gaan zitten. Al ben ik met mig lassen daar niet zo bang voor, een schuurpapiertje erover is ook zo gebeurd natuurlijk

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-10-2010 17:47 #850317
door V300 register
My new shizzle:
Setje om het carrosserie mee te lijf te gaan, heeft al hard mogen werken!
Ook maar direct een breedgebekte bankschroef gekocht, de huidige was veel te klein.
Setje nieuwe tangen, Een setje Vise-Grip en een plaatstaalschaar om de plaat mee te lijf te gaan! Knipt lekker!
Alles schoon en weer op zijn plek, nu kan het echte werk beginnen, stukjes maken... Hier is al 1 stukje te zien.
Zelfde plaats, maar maar zicht van onder...
Andere stukje ook maar al gemaakt, was nog iets moeilijker, omdat de ene kant niet recht kon uitgeslepen worden vanwege de roest, het stuk moet dan ook zo goed mogelijk aansluiten...
Alle stukken moeten natuurlijk nog bij elkaar gevoegd worden rond de veerpoot en dan alles schoongemaakt in de auto lassen.. Not niet klaar dus!
Hier de staalplaat, 1mm dik, genoeg om mee te oefenen en het is nodig ook, want het is echt het kopje erbij houden!
Setje om het carrosserie mee te lijf te gaan, heeft al hard mogen werken!
Ook maar direct een breedgebekte bankschroef gekocht, de huidige was veel te klein.
Setje nieuwe tangen, Een setje Vise-Grip en een plaatstaalschaar om de plaat mee te lijf te gaan! Knipt lekker!
Alles schoon en weer op zijn plek, nu kan het echte werk beginnen, stukjes maken... Hier is al 1 stukje te zien.
Zelfde plaats, maar maar zicht van onder...
Andere stukje ook maar al gemaakt, was nog iets moeilijker, omdat de ene kant niet recht kon uitgeslepen worden vanwege de roest, het stuk moet dan ook zo goed mogelijk aansluiten...
Alle stukken moeten natuurlijk nog bij elkaar gevoegd worden rond de veerpoot en dan alles schoongemaakt in de auto lassen.. Not niet klaar dus!
Hier de staalplaat, 1mm dik, genoeg om mee te oefenen en het is nodig ook, want het is echt het kopje erbij houden!
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
11-10-2010 16:29 #850386
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Karsten's Volvo 360 GLE '84
Moet allemaal vast gaan lukken met al het nieuwe gereedschap en bankschroef, binnenkort een nieuw steunpunt voor plaatwerk en roestherstel; Belgi?!

Moderators: Mark Smeets