show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

De Witte 1988 360 GL Sedan van Jeroen

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-05-2009 22:24 #779387 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic De Witte 1988 360 GL Sedan van Jeroen
Waterpomp moet je ook gewoon meteen mee vervangen. Die kost je ook geen godsvermogen, en als je dan toch alles al open hebt liggen is het zo gebeurt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-05-2009 22:45 #779389 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic De Witte 1988 360 GL Sedan van Jeroen
Mijn waterpomp (en radiator) is net 6000 km oud... toen had ook de distributie vervangen moeten worden. Waarom dat niet gebeurd is snap ik ook echt niet... :nono:

Vanavond "even" vanaf mijn werk in Zwijndrecht naar Anjo gereden om de krukaspoelietegenhouder op te halen (Joost, de rekening komt er aan :humor:). Leuk dat iedereen met Pinksteren op stap gaat, maar doe dat dan niet als ik op de weg ben... ik was volgens mij bijna 2 uur onderweg... Vanmorgen ook al file vanwege een vrachtwagen met pech.

Meteen een mooie test voor de 360. Heerlijk filerijdapparaat! Gewoon koppeling los en stationair in z'n 1, 2 of 3 met het verkeer mee laten hobbelen. Net een diesel! Niks van het bekende schokken of bokken sinds de EGR en Pulsair dicht zitten. Heerlijk!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-05-2009 23:27 #779405 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Witte 1988 360 GL Sedan van Jeroen
Ghe, dat kan die 1,7 van mij ook ;)

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-05-2009 00:24 #779409 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic De Witte 1988 360 GL Sedan van Jeroen
De verleiding om te :crock:is groot... :D

Jos360;106812 schreef : EGR kun je zo verwijderen he, zit met 1 of 2 boutjes in het blok en het stangetje aan het inlaatspruitstuk kun je afzagen, dichtknijpen en gasdicht solderen, aan het uitlaatspruitstuk moet je in de nippel een bout/stop slaan en even vastlassen en rondom gasdicht lassen.

Even?
Dan moet ik toch echt eerst een soldeerbout kopen, een lascursus volgen en een lasapparaat kopen... :D

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-05-2009 20:38 #779483 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic De Witte 1988 360 GL Sedan van Jeroen

Bodejodel;106830 schreef : Gewoon koppeling los en stationair in z'n 1, 2 of 3 met het verkeer mee laten hobbelen. Net een diesel!

Ah, jij ook al? Wij hebben de choke een stukje uitgetrokken, deed 'ie het net ietsje beter (maar toen was de carburateur nog waardeloos, choke zal nu niet meer nodig zijn).

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-05-2009 21:11 #779489 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic De Witte 1988 360 GL Sedan van Jeroen

Bodejodel;106830 schreef : Mijn waterpomp (en radiator) is net 6000 km oud... toen had ook de distributie vervangen moeten worden. Waarom dat niet gebeurd is snap ik ook echt niet... :nono:

Vanavond "even" vanaf mijn werk in Zwijndrecht naar Anjo gereden om de krukaspoelietegenhouder op te halen (Joost, de rekening komt er aan :humor:). Leuk dat iedereen met Pinksteren op stap gaat, maar doe dat dan niet als ik op de weg ben... ik was volgens mij bijna 2 uur onderweg... Vanmorgen ook al file vanwege een vrachtwagen met pech.

Meteen een mooie test voor de 360. Heerlijk filerijdapparaat! Gewoon koppeling los en stationair in z'n 1, 2 of 3 met het verkeer mee laten hobbelen. Net een diesel! Niks van het bekende schokken of bokken sinds de EGR en Pulsair dicht zitten. Heerlijk!

Die file's ben ik ook allemaal tegen gekomen. een rit van 2 uur heb ik 3,5uur over gedaan

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-05-2009 00:07 #779496 door Jeroen van Bodegom
Vandaag "even" de distributieriem vervangen. Het viel zoals verwachte allemaal mee. Het demonteren van de hele zooi om bij de distributie te komen is het meeste werk, de riem vervangen is zelf een klusje van een paar minuten.

Ik heb tussendoor ook veel foto's gemaakt om er als aanvulling op deze filmpjes een mooie fotohandleiding met een verhaaltje erbij te maken.
Helaas was ik na het maken van deze foto's vergeten de belichtingsinstelling aan te passen, waaroor bijna alle foto's hopeloos overbelicht waren. Tegen het eind van de klus kwam ik daar natuurlijk pas achter. :grr3:

[img
[img

Een paar foto's zijn nog wel min of meer bruikbaar, maar niet om een compleet verhaal te maken.
Het was prachtig weer en mijn dochtertje heeft me gezelschap gehouden en allerlei vragen gesteld over wat ik nu aan het doen was. Volgens mij kan zij het de volgende keer voor me doen.

[img
[img
[img
[img

De vreselijk lompe, maar effectieve "Timen Tool" of "krukaspoelietegenhouder" in actie:

[img
[img
[img
[img

Alles aan deze auto is origineel Volvo, heerlijk!

[img
[img
[img

... en dat wil ik ook proberen grotendeels zo houden:

[img
[img
[img

Oud en nieuw:
De oude riem zag er nog behoorlijk goed uit voor een riem uit 1999, maar hij heeft ook maar 33.000 km gelopen. Geen scheurtjes of andere onvolkomenheden. alleen de tekst was wat van de rug afgesleten.
[img
[img
[img
[img
[img

[img
[img

Zo, dat voelt meteen al een stuk prettiger om mee te rijden. Geen samengeknepen billetjes meer, wachtend op het knappen van de riem...

Hmmm.... hij zit ?cht nog wel strak in z'n velltje hoor... :D

[img
[img

... en ik heb hem alleen nog maar een keertje vluchtig gewassen met "Shampoo El Cheapo"...

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
31-05-2009 00:33 #779501 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic De Witte 1988 360 GL Sedan van Jeroen
Nog zo'n handige jongen en je dochter heeft nu al een warme belangstelling voor de 360 :+

En ook bij het zien van deze foto's valt op dat hij er inderdaad nog heel mooi bij staat!

Jij hebt er vast meer verstand van dan ik maar toch vroeg ik me af, kun je met bv photoshop o.i.d. de belichting niet kunstmatig nog zover terug schroeven dat de foto's er weer enigszins redelijk uit komen te zien?

Gr; Wouter.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-05-2009 00:35 #779502 door Jeroen van Bodegom
Meestal kun je onderbelichte foto's wel opschroeven, maar overbelichte foto's niet terugscroeven. Dit heb ik mij door mijn collega laten vertellen. (hobbyfotograaf)
Ik heb het al eens geprobeerd, en de lichte stukken krijg je wel donkerder, maar de rest wordt dan zwart...

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-05-2009 21:30 #779547 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic De Witte 1988 360 GL Sedan van Jeroen
Hee! Die riem en spanrol heb ik ook! Spanrol met geel zakje?

Fijn dat je alvast geoefend hebt :f :D

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC