De Witte 1988 360 GL Sedan van Jeroen
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Vanavond "even" vanaf mijn werk in Zwijndrecht naar Anjo gereden om de krukaspoelietegenhouder op te halen (Joost, de rekening komt er aan :humor:). Leuk dat iedereen met Pinksteren op stap gaat, maar doe dat dan niet als ik op de weg ben... ik was volgens mij bijna 2 uur onderweg... Vanmorgen ook al file vanwege een vrachtwagen met pech.
Meteen een mooie test voor de 360. Heerlijk filerijdapparaat! Gewoon koppeling los en stationair in z'n 1, 2 of 3 met het verkeer mee laten hobbelen. Net een diesel! Niks van het bekende schokken of bokken sinds de EGR en Pulsair dicht zitten. Heerlijk!
- V300 register
- Verbannen
-

- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-

Even?Jos360;106812 schreef : EGR kun je zo verwijderen he, zit met 1 of 2 boutjes in het blok en het stangetje aan het inlaatspruitstuk kun je afzagen, dichtknijpen en
gasdicht solderen, aan het uitlaatspruitstuk moet je in de nippel een bout/stop slaan eneven vastlassen en rondom gasdicht lassen.
Dan moet ik toch echt eerst een soldeerbout kopen, een lascursus volgen en een lasapparaat kopen...

- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Bodejodel;106830 schreef : Gewoon koppeling los en stationair in z'n 1, 2 of 3 met het verkeer mee laten hobbelen. Net een diesel!
Ah, jij ook al? Wij hebben de choke een stukje uitgetrokken, deed 'ie het net ietsje beter (maar toen was de carburateur nog waardeloos, choke zal nu niet meer nodig zijn).
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Bodejodel;106830 schreef : Mijn waterpomp (en radiator) is net 6000 km oud... toen had ook de distributie vervangen moeten worden. Waarom dat niet gebeurd is snap ik ook echt niet... :nono:
Vanavond "even" vanaf mijn werk in Zwijndrecht naar Anjo gereden om de krukaspoelietegenhouder op te halen (Joost, de rekening komt er aan :humor:). Leuk dat iedereen met Pinksteren op stap gaat, maar doe dat dan niet als ik op de weg ben... ik was volgens mij bijna 2 uur onderweg... Vanmorgen ook al file vanwege een vrachtwagen met pech.
Meteen een mooie test voor de 360. Heerlijk filerijdapparaat! Gewoon koppeling los en stationair in z'n 1, 2 of 3 met het verkeer mee laten hobbelen. Net een diesel! Niks van het bekende schokken of bokken sinds de EGR en Pulsair dicht zitten. Heerlijk!
Die file's ben ik ook allemaal tegen gekomen. een rit van 2 uur heb ik 3,5uur over gedaan
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Ik heb tussendoor ook veel foto's gemaakt om er als aanvulling op deze filmpjes een mooie fotohandleiding met een verhaaltje erbij te maken.
Helaas was ik na het maken van deze foto's vergeten de belichtingsinstelling aan te passen, waaroor bijna alle foto's hopeloos overbelicht waren. Tegen het eind van de klus kwam ik daar natuurlijk pas achter. :grr3:

Een paar foto's zijn nog wel min of meer bruikbaar, maar niet om een compleet verhaal te maken.
Het was prachtig weer en mijn dochtertje heeft me gezelschap gehouden en allerlei vragen gesteld over wat ik nu aan het doen was. Volgens mij kan zij het de volgende keer voor me doen.

De vreselijk lompe, maar effectieve "Timen Tool" of "krukaspoelietegenhouder" in actie:

Alles aan deze auto is origineel Volvo, heerlijk!

... en dat wil ik ook proberen grotendeels zo houden:

Oud en nieuw:
De oude riem zag er nog behoorlijk goed uit voor een riem uit 1999, maar hij heeft ook maar 33.000 km gelopen. Geen scheurtjes of andere onvolkomenheden. alleen de tekst was wat van de rug afgesleten.

Zo, dat voelt meteen al een stuk prettiger om mee te rijden. Geen samengeknepen billetjes meer, wachtend op het knappen van de riem...
Hmmm.... hij zit ?cht nog wel strak in z'n velltje hoor...

... en ik heb hem alleen nog maar een keertje vluchtig gewassen met "Shampoo El Cheapo"...
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
En ook bij het zien van deze foto's valt op dat hij er inderdaad nog heel mooi bij staat!
Jij hebt er vast meer verstand van dan ik maar toch vroeg ik me af, kun je met bv photoshop o.i.d. de belichting niet kunstmatig nog zover terug schroeven dat de foto's er weer enigszins redelijk uit komen te zien?
Gr; Wouter.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Ik heb het al eens geprobeerd, en de lichte stukken krijg je wel donkerder, maar de rest wordt dan zwart...
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Fijn dat je alvast geoefend hebt :f