show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

De Witte 1988 360 GL Sedan van Jeroen

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-05-2009 20:56 #779242 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic De Witte 1988 360 GL Sedan van Jeroen
Mooi! Ik bel nog wel ff voor de zekerheid.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-05-2009 23:46 #779278 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic De Witte 1988 360 GL Sedan van Jeroen
Vanavond uitgevoerd:
  • Carterontluchting schoongemaakt
  • EGR afgesloten
  • Pulsair afgesloten (fungeerde als een 2e EGR)
  • Bougies gecontroleerd: perfect van kleur!
  • Compressie gemeten: 4 x strak op 12.1
  • VOLVO op het kleppendeksel een beetje opgeschuurd ;D
  • Getankt :+
Hij rijdt nu iets beter en loopt mooier stationair.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-05-2009 10:06 #779295 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Witte 1988 360 GL Sedan van Jeroen
Hmm, dan ga ik ook maar eens tanken!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-05-2009 12:58 #779319 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic De Witte 1988 360 GL Sedan van Jeroen
Ja, als er brandstof in de tank zit loopt hij veel beter dan zonder... :+

Ook op de snelweg loopt hij naar mijn iedee wat soepeler en tikt hij al wat minder.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-05-2009 16:17 #779347 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Witte 1988 360 GL Sedan van Jeroen

Bodejodel;106719 schreef : Vanavond uitgevoerd:

  • EGR afgesloten
  • Pulsair afgesloten (fungeerde als een 2e EGR)
Hij rijdt nu iets beter en loopt mooier stationair.


Even een domme vraag... hoe heb je de egr en pulsair afgesloten? Gewoon afdoppen of iets slimmers bedacht? Heb ik bij het S blok in Streepje ook nog niet gedaan. (misschien dat ie daarom zo waardeloos loopt)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-05-2009 18:04 #779370 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic De Witte 1988 360 GL Sedan van Jeroen
Voorlopig afgedopt. Doel is eigenlijk het volledig verwijderen van de systemen...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-05-2009 18:07 #779371 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Witte 1988 360 GL Sedan van Jeroen
EGR kun je zo verwijderen he, zit met 1 of 2 boutjes in het blok en het stangetje aan het inlaatspruitstuk kun je afzagen, dichtknijpen en gasdicht solderen, aan het uitlaatspruitstuk moet je in de nippel een bout/stop slaan en even vastlassen en rondom gasdicht lassen.

Van pulsair weet ik het niet omdat ik dat niet heb op mijn motorblok, dus ook niet weg heb hoeven halen...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-05-2009 19:36 #779374 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Witte 1988 360 GL Sedan van Jeroen

volvofiel;105998 schreef : Mooi Jeroen! Ziet eruit als een plaatje :)

Enne, d-riem van 1999? Ahum... de mijne is nog iets eh... ouder :D :f


Ik begrijp dat niet, vorige weekend hebben we de riem van de GLS vervangen; samen met nokkenas was het minder dan 1,5 uur werk. Alleen de riem is volgens mij minder dan een half uurtje. Riem kost ook de wereld niet.....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-05-2009 22:03 #779381 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic De Witte 1988 360 GL Sedan van Jeroen
Riem voor B200 kost iets van 13.50 bruto, weet niet of die hetzelfde is op de B19. En dan heb je zelfs een originele! :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-05-2009 22:17 #779386 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic De Witte 1988 360 GL Sedan van Jeroen

850 Estate;106815 schreef : Ik begrijp dat niet, vorige weekend hebben we de riem van de GLS vervangen; samen met nokkenas was het minder dan 1,5 uur werk. Alleen de riem is volgens mij minder dan een half uurtje. Riem kost ook de wereld niet.....


O, dat begrijp ik best, maar de mijne is net ingevoerd en rijdt pas een maand. Hij heeft hiervoor een jaar of 8 stilgestaan ;)

Riem kost idd iets van 13,50 euro, spanrol rond 45 euro dacht ik.

Maar als het kan, wil ik het liefst meteen de waterpomp vervangen, samen met de thermostaat. Hij mag mee naar Zuid-Frankrijk, vandaar ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD