De Witte 1988 360 GL Sedan van Jeroen
- Mark Smeets
- Moderator
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
v0lv0freak;105957 schreef : dit was de eerste keer dat ik hoofdsteunen achterin lastig vond :+
die je er zo uit kan trekken;)
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Hij ziet er zo op de foto's nog heel keurig uit, en na het vervangen van de distributieriem heb je er daarna een fijne gezins auto aan met lekker wat pit onder de kap.
Wel grappig dat deze auto origineel bij wat nu Furness heet gekocht is, daar hebben mijn ouders hun huidige Volvo ook gekocht.
Fijn ook dat alle facturen er nog bij zitten, geeft een vertrouwd gevoel.
De min of meer pas 2e eigenaar in 21jaar dat is toch wel behoorlijk uniek te noemen denk ik, maar ehm twee fotootjes........Meeeeer!!!

Gr; Wouter
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
np;)Bodejodel;105917 schreef : Vandaar dat ik omdat ik toch echt wel een auto nodig had vanavond met Anjo (bedankt!) "even" richting Zuid Scharwoude gereden ben.
heb je dat kenteken toevallig al even geprobeerd op de rdw website? benieuwd of die nog leeft...Bodejodel;105917 schreef : Er is destijds een 1981 340 DLS op ingeruild.
en idd, echt vet al die documentatie over de historie van de auto. de driem was raar want er was verder technisch nauwelijks/niets op aan te merken (op de schokbrekers na dan:D)
heule mooie kar dit, en het wordt alleen maar beter:worship:
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
- Nieuwe motor en versnellingsbaksteunen zouden geen kwaad kunnen denk ik.
- De schokdempers zijn ?cht op: Wat een boot...
- De hulpveren achterin werken w?l nog prima: Herma raakte het dak toen ik een drempel over reed....:humor: (zat achterin) De versleten schokdempers kunnen die extra veerkracht niet fatsoenlijk afremmen.
- De torque tube maakt een reutelend/zoemend geluid. Klinkt nog niet ernstig, maar moet ik even in de gaten houden.
- De achtergordels geplaatst;
- De mistlampen geplaatst en aangesloten (nu de knop nog, maar die ligt nog bij Erik);
- Een goed achterlicht linksachter geplaatst. Daar was het mistachterlichtglaasje foetsie, eigenlijk moet rechtsachter nu ook, want daar zitten van die witte secondelijmvlekken op;
- Auto even vluchtig gewassen (*^%%$ vogels!) en nog een paar kleine krasjes / vlekjes in de lag tegengekomen. Waarschijnlijk zijn die bijna helemaal weg te poetsen, dus dat komt goed.
- Nog even lekker onder de auto gekeken op zoek naar roest en de balk boven de achteras vertoont ook een beginnetje van roest. Hij dikt wat op op de uiteinden.
Dat is niet zo moeilijk. Er zit een clipje rondom de spleet waar de gordel doorheen gaat. Hierin zit aan de "stijlzijde" een opening. Als je dat middelste paneel in de hoedenplank even losklikt kun je de hoedenplank bekleding los bewegen van de stalen onderconstructie. Eerst alle rommel door het gat in de stalen plaat frummelen en dan kun je eenvoudig de gordel langs de zijkant van de hoedenplank door de opening van die spleet schuiven. dan hoeven alle bevestigingspunten en de clip niet door dat gaatje. (dat past niet, dan breken de smalle stukjes van de hoedenplank af. (bijna gebeurd bij mij)Pistonpen paultje;105956 schreef : Ik heb alleen nog niet bekeken hoe de gordel door de hoedenplank moet. Want zoals je weet, die zit vast bij een sedan. Ik moet het ook nog altijd een keer doen
Ik vind de posities van de bevestigingspunten onder de bank wel apart. De gordels lijken nu niet helemaal lekker verdeeld te zitten over de 3 zitplaatsen, maar het werkt wel.
Het hele klusje gaat het makkelijkst als je de rugleuning er even uit haalt. Scheelt je een hoop acrobatische toeren. Stuk of 12 moertjes in het zicht en 2 verborgen boutjes onder de wangen van de rugleuning.
Zo, bedankt! Ik had toevallig zelf al een foto van een sedan gevonden waarop ik ongeveer kon zien waar het gat zat, maar dit was een mooie bevestiging. Er zitten meerdere rondachtige gaten in die C-stijl, dus ik durfde niet in het eerste gat te prikken dat ik vond.v0lv0freak;105957 schreef : Pffff het was me warm in de auto, maar hopelijk heb je er iets aan Jeroen:
Ik zie nu ook dat de bovenste beugeltjes van de achtergordels anders zijn als die van de voorgordels. Ik heb nu dus voorgordels achter zitten.

Dat viezige hemeltje en de C-stijlbekleding kun je trouwens prima schoonkrijgen met billendoekjes! :+ Alle grauwigheid poets je er zo van af!
Helaas:AvdAkker;105966 schreef : heb je dat kenteken toevallig al even geprobeerd op de rdw website? benieuwd of die nog leeft...

Mooi kenteken trouwens...
- Mark Smeets
- Moderator
-
Bodejodel;105988 schreef : Dat viezige hemeltje en de C-stijlbekleding kun je trouwens prima schoonkrijgen met billendoekjes! :+ Alle grauwigheid poets je er zo van af!
Dat ga ik dan zeker proberen bij mijn eigen hemel, alhoewel die nog mooi wit is

In de grijze heeft het weinig zin, met 2 ouders die veel te veel paffen :no:
Ik heb het ze al verboden in de V40, maar in deze auto is al zolang gerookt dat daar een rookverbod niet gaat werken

- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Natuurlijk vandaag tijdens het klussen vergeten foto's te maken en na het wassen was het alweer te donker... :f
Als ik morgen niet teveel vliegen en muggen tegenkom onderweg dan schiet ik op mijn werk een paar fotootjes. Heerlijk, morgen maar 25 minuten reistijd naar mijn werk in plaats van 90 met het OV... :yesyes:
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-

Enne, d-riem van 1999? Ahum... de mijne is nog iets eh... ouder

- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-

- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-