show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-05-2009 20:58 #779245 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
:nono: aluminium is ook al aan het oxideren..

zit te kijken of ik het "huis" dusdanig uit elkaar kan halen dat dit veilig gestraald + gecoat kan worden, moet dus even kijken wat ik met de lagerzittingen ga doen..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
28-05-2009 21:38 #779253 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Je vond het er bij mij onder de kap de laatste keer dat we elkaar spraken (VKB) al aardig uitzien maar met alles wat jij nu doet verbleekt dat er straks bij, en zelfs dat is dan nog zwak uitgedrukt!

Ik heb het waarschijnlijk al eens eerder gezegd maar het is echt mooi om te zien hoe je niets maar dan ook echt niets aan het toeval overlaat en gaat voor perfectie, petje af :y:

Gr; Wouter.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-05-2009 21:55 #779257 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
thx wouter:)

het pakket onderdelen is klaar voor coaten en dit is wat ik heb uiteindelijk gedaan met de dynamobehuizing. op de foto's is de aluminiumcorosie behoorlijk goed te zien trouwens.

het probleem, de lagerschaal:

na amper 5 minuten achter de draaibank een tooltje tot m'n beschikking:

de oplossing in actie, klaar om gestraald en gecoat te worden:

het hele gedeelte waar het lager in moet komen is nu volledig afgeschermd, opgelost dus.

ik vond deze dynamo poelie mooier als de 2 delige die ik nu heb, dus dit exemplaar ga ik ook maar laten coaten..

het andere huis gedeelte van de dynamo (de achterste) heeft een plastic kapje waar het lager ingeschoven is, dit is dus geen lagerpassing en kan straks gewoon door de dikte van de coating daar lichtjes uitgeschuurd worden om het kunststof kapje weer te laten passen.

qua velgkleur weet ik nog niet wat ik ga doen, morgen nog even overleggen met de coater. wil het liefste twotone gepoedercoat hebben, afhankelijk van de prijs!!

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-05-2009 22:55 #779269 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Ziet er weer goed uit meneer van de Akker! Overigens zou ik een gele waarschuwings sticker laten maken voor op de motor kap! Zonnebril verplicht, kans op verblinding bij openen van kap zonder zonne bril.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-05-2009 23:01 #779270 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Ik denk dat AvdA beter een alarm kan installeren met dat hopeloze dance-nummer:
"Danger, danger! High Voltage!!!!"

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-05-2009 23:05 #779272 door Anjo van den Akker
wahhahaha, het gaat waarschijnlijk wel weer een spraakalarm worden enkel een flink stuk geavanceerder/intelligenter als wat ik op de rode had zitten:)

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
28-05-2009 23:09 #779273 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

setsunakaede;106711 schreef : Ik denk dat AvdA beter een alarm kan installeren met dat hopeloze dance-nummer:
"Danger, danger! High Voltage!!!!"

haha het blijkt ook nog echt een nummer te zijn :+

Bij Anjo denk ik eerder aan dit alarm deuntje, en dan door zijn volledige installatie op volle sterkte afgespeeld:
dangerous

ik denk dat ze spontaan weg trillen van de auto yeehaa!

OT: netjes Anjo! Keep up the good work.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-05-2009 10:23 #779297 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
realistisch leeuwengebrul via de subwoofers afspelen :)

@anjo; ik kreeg van mijn pa de opmerking dat je de loopvlakken van een riem beter kaal staal kunt houden, ipv coaten
Dit ivm wrijvingsweerstand van het materiaal en mogelijke ongelijke loop door laagdikteverschillen.

m.a.w. even opspannen in de draaibank en de 2 flanken van de V kaal draaien

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-05-2009 11:22 #779303 door V300 register
Als de riem daar een uurtje overheen loopt is het weer kaal staal ;)

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-05-2009 12:19 #779313 door Anjo van den Akker

antiekeradio;106738 schreef : @anjo; ik kreeg van mijn pa de opmerking dat je de loopvlakken van een riem beter kaal staal kunt houden, ipv coaten
Dit ivm wrijvingsweerstand van het materiaal en mogelijke ongelijke loop door laagdikteverschillen.

ben ik me bewust van, het idee om de poelies te poedercoaten heb ik bij de caddillacs van die man waar ik de auto ombouw afgekeken, hij kreeg minimale dynamoslip en heeft hierdoor met een scotchbrideje de loopvlakken wat ingeschuurd en zo meer als voldoende grip gecreerd, dit gaat echter bijzonder ten koste van de looks en daarom wil ik het eerst gewoon zo proberen.

ongelijke loop ben ik ivm rekken van de riem ook niet zo bang voor, al met al zal dat laatste bijzonder mee gaan vallen.

Jos360;106744 schreef : Als de riem daar een uurtje overheen loopt is het weer kaal staal ;)

dat valt vies tegen bij poedercoating;)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC