Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
zit te kijken of ik het "huis" dusdanig uit elkaar kan halen dat dit veilig gestraald + gecoat kan worden, moet dus even kijken wat ik met de lagerzittingen ga doen..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111
Ik heb het waarschijnlijk al eens eerder gezegd maar het is echt mooi om te zien hoe je niets maar dan ook echt niets aan het toeval overlaat en gaat voor perfectie, petje af :y:
Gr; Wouter.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
het pakket onderdelen is klaar voor coaten en dit is wat ik heb uiteindelijk gedaan met de dynamobehuizing. op de foto's is de aluminiumcorosie behoorlijk goed te zien trouwens.
het probleem, de lagerschaal:
na amper 5 minuten achter de draaibank een tooltje tot m'n beschikking:
de oplossing in actie, klaar om gestraald en gecoat te worden:
het hele gedeelte waar het lager in moet komen is nu volledig afgeschermd, opgelost dus.
ik vond deze dynamo poelie mooier als de 2 delige die ik nu heb, dus dit exemplaar ga ik ook maar laten coaten..
het andere huis gedeelte van de dynamo (de achterste) heeft een plastic kapje waar het lager ingeschoven is, dit is dus geen lagerpassing en kan straks gewoon door de dikte van de coating daar lichtjes uitgeschuurd worden om het kunststof kapje weer te laten passen.
qua velgkleur weet ik nog niet wat ik ga doen, morgen nog even overleggen met de coater. wil het liefste twotone gepoedercoat hebben, afhankelijk van de prijs!!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
"Danger, danger! High Voltage!!!!"
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
setsunakaede;106711 schreef : Ik denk dat AvdA beter een alarm kan installeren met dat hopeloze dance-nummer:
"Danger, danger! High Voltage!!!!"
haha het blijkt ook nog echt een nummer te zijn :+
Bij Anjo denk ik eerder aan dit alarm deuntje, en dan door zijn volledige installatie op volle sterkte afgespeeld:
dangerous
ik denk dat ze spontaan weg trillen van de auto yeehaa!
OT: netjes Anjo! Keep up the good work.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

@anjo; ik kreeg van mijn pa de opmerking dat je de loopvlakken van een riem beter kaal staal kunt houden, ipv coaten
Dit ivm wrijvingsweerstand van het materiaal en mogelijke ongelijke loop door laagdikteverschillen.
m.a.w. even opspannen in de draaibank en de 2 flanken van de V kaal draaien
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
ben ik me bewust van, het idee om de poelies te poedercoaten heb ik bij de caddillacs van die man waar ik de auto ombouw afgekeken, hij kreeg minimale dynamoslip en heeft hierdoor met een scotchbrideje de loopvlakken wat ingeschuurd en zo meer als voldoende grip gecreerd, dit gaat echter bijzonder ten koste van de looks en daarom wil ik het eerst gewoon zo proberen.antiekeradio;106738 schreef : @anjo; ik kreeg van mijn pa de opmerking dat je de loopvlakken van een riem beter kaal staal kunt houden, ipv coaten
Dit ivm wrijvingsweerstand van het materiaal en mogelijke ongelijke loop door laagdikteverschillen.
ongelijke loop ben ik ivm rekken van de riem ook niet zo bang voor, al met al zal dat laatste bijzonder mee gaan vallen.
dat valt vies tegen bij poedercoating;)Jos360;106744 schreef : Als de riem daar een uurtje overheen loopt is het weer kaal staal
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.