show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-05-2009 16:57 #776348
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
nee man, ben je gek! dit is straks ?cht geen ouwelullenbak meer hoor:D
vanmiddag nippels van de turbo leidingen uitgezocht, morgen de nippels bestellen.
ik ga met synflex leidingen het olie-circuit doen. dit is in principe al bestand tegen de druk en temperatuur (tot 200gr), al denk ik niet hoe de slang bij de turbo het vol gaat houden ivm temperatuur, evt maak ik daar een stuk massieve pijp op in de goede vorm gebogen dat van daaruit een aansluitnippel krijgt voor de synflex. een cm of 25 bij de turbo vandaan, ook zo opgelost dus.
in korte lijnen, olie-circuit is opgelost.
enige waar ik tot nog toe niets voor voorbereid heb is het intercoolerpijpwerk, omdat ik nog niet weet hoever naar voren de intercooler geplaatst wordt en dat zie ik pas als de oliekoeler, radiateur, en elektrische koelvinnen geplaatst zijn. dit is echter een stuk werk wat ik kan laten zitten tot de motor op z'n plek ligt, valt in te plannen dus.
vanmiddag nippels van de turbo leidingen uitgezocht, morgen de nippels bestellen.
ik ga met synflex leidingen het olie-circuit doen. dit is in principe al bestand tegen de druk en temperatuur (tot 200gr), al denk ik niet hoe de slang bij de turbo het vol gaat houden ivm temperatuur, evt maak ik daar een stuk massieve pijp op in de goede vorm gebogen dat van daaruit een aansluitnippel krijgt voor de synflex. een cm of 25 bij de turbo vandaan, ook zo opgelost dus.
in korte lijnen, olie-circuit is opgelost.
enige waar ik tot nog toe niets voor voorbereid heb is het intercoolerpijpwerk, omdat ik nog niet weet hoever naar voren de intercooler geplaatst wordt en dat zie ik pas als de oliekoeler, radiateur, en elektrische koelvinnen geplaatst zijn. dit is echter een stuk werk wat ik kan laten zitten tot de motor op z'n plek ligt, valt in te plannen dus.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-05-2009 20:34 #776426
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Wel v??r 20 juni rijdbaar maken he!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-05-2009 20:47 #776429
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
zou leuk zijn als de gehele stage 1 afgerond is en de auto dus aardig modified rondrijd, maar ik beloof niets! wil het niet lukken, jammer dan. perfeczione ala anjo gaat voor!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-05-2009 22:52 #776468
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
En terecht! Je kan het beter gelijk echt helemaal goed doen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-05-2009 22:59 #776472
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Ik zal het je ook niet kwalijk nemen hoor. Ik zie liever een perfecte 340GT in 2010 hier achter het huis staan als een in elkaar geflanste in 2009!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-05-2009 23:15 #776476
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
in elkaar geflanst gaat in dit stadium van opbouwen zowieso al niet meer gebeuren denk ik:D
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-05-2009 23:28 #776484
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Nee, inderdaad, dan k?n al niet meer...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-05-2009 00:00 #776491
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
dat pareltje midden in de motorruimte kun je er gewoon in kwakken... trek je de kap open ziet het er nog netjes uit inderdaad

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-05-2009 18:03 #776563
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Goed bezig Anjo, interessant om dit topic zo te volgen. Je maakt er echt werk van!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-05-2009 19:47 #776575
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
haha thx! dat soort complimenten vind ik altijd erg gaaf om te horen:) wou er een glans/metallic zwarte motorkap op zetten, maar volgens mij is kristalhelder lexan ook wel een optie:+
de dag begon aardig maar draaide uit in een kleine teleurstelling..
the brightside: ruitensproeiertankje! kleiner als origineel dus heerlijk weg te werken! moet alleen het 24v pompje even omwisselen met een 12v pompje:D
nog niet zeker hoe ik de aanvoernippel van de oliedruk wilde doen nam ik vandaag de turbo mee naar terberg om alle nippels eruit te halen en te kijken waar welk draad zat. koelvloeistof banjo's hebben m14x1.5 draad, lekker universeel dus dat komt wel goed! turbo retour is 7/8 unf 16 gangs, lekkere kutmaat dus! en olieaanvoer is 1/2 unf, redelijk universeel.
maar goed, tijdens het demonteren ben ik bijzonder geschrokken toen ik naar de achterkant van de turbo keek,
ok op de foto is het kut te zien, dus ik heb het nog even verduidelijkt met paint:
overal bij de dunne zwarte lijntjes is hij gescheurd. wat het rare is, ik heb tijdens het proefrijden en lopen van de gtt motor gelet op de turbodrukmeter, of de uitlaatrook gekleurd was, en of de turbo verbrand rook geen van allen was aan de hand. en tijdens demontage van de motor uit de auto van frits ook gelet op lekkages van olie en koelvloeistof in principe maken de scheuren niet veel uit, ik verlies hierdoor enkel wat turbodruk. ook hoor ik frits nog steeds zeggen: "ik geef je er nog een extra turbo bij, zit wel een scheurtje in (ong zelfde plek als nu) dus daar verliest hij wat druk maar verder is hij prima" :humor: onvoorstelbaar dat deze dus toch in een veel slechtere conditie is als de reserve turbo die ik erbij kreeg!!
de eerste kmers maak ik nog met deze of de initiele spare turbo, maar een vervanger is direct al op de lijst geschreven. waarschijnlijk ga ik dan gelijk voor eazy, een iets grotere turbo die wat meer lucht kan leveren en dan reviseer ik de carb die ik hier heb liggen naar Group A specificaties voor het hele mooie moet er dan uiteraard gelijk een air-fuel ratio meter en dito apparatuur bij.
de dag begon aardig maar draaide uit in een kleine teleurstelling..
the brightside: ruitensproeiertankje! kleiner als origineel dus heerlijk weg te werken! moet alleen het 24v pompje even omwisselen met een 12v pompje:D
nog niet zeker hoe ik de aanvoernippel van de oliedruk wilde doen nam ik vandaag de turbo mee naar terberg om alle nippels eruit te halen en te kijken waar welk draad zat. koelvloeistof banjo's hebben m14x1.5 draad, lekker universeel dus dat komt wel goed! turbo retour is 7/8 unf 16 gangs, lekkere kutmaat dus! en olieaanvoer is 1/2 unf, redelijk universeel.
maar goed, tijdens het demonteren ben ik bijzonder geschrokken toen ik naar de achterkant van de turbo keek,
ok op de foto is het kut te zien, dus ik heb het nog even verduidelijkt met paint:
overal bij de dunne zwarte lijntjes is hij gescheurd. wat het rare is, ik heb tijdens het proefrijden en lopen van de gtt motor gelet op de turbodrukmeter, of de uitlaatrook gekleurd was, en of de turbo verbrand rook geen van allen was aan de hand. en tijdens demontage van de motor uit de auto van frits ook gelet op lekkages van olie en koelvloeistof in principe maken de scheuren niet veel uit, ik verlies hierdoor enkel wat turbodruk. ook hoor ik frits nog steeds zeggen: "ik geef je er nog een extra turbo bij, zit wel een scheurtje in (ong zelfde plek als nu) dus daar verliest hij wat druk maar verder is hij prima" :humor: onvoorstelbaar dat deze dus toch in een veel slechtere conditie is als de reserve turbo die ik erbij kreeg!!

de eerste kmers maak ik nog met deze of de initiele spare turbo, maar een vervanger is direct al op de lijst geschreven. waarschijnlijk ga ik dan gelijk voor eazy, een iets grotere turbo die wat meer lucht kan leveren en dan reviseer ik de carb die ik hier heb liggen naar Group A specificaties voor het hele mooie moet er dan uiteraard gelijk een air-fuel ratio meter en dito apparatuur bij.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets