show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-04-2009 17:50 #772261 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
vanavond/morgen weer het oude carterpan erop, het blok verder strippen en klaar maken voor een nieuwe lik verf:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-04-2009 17:53 #772263 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Goed bezig, Anjo!!!!!

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-04-2009 17:55 #772265 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
thx Buijs!

en nog voordat er mensen over beginnen; het uitlaat spruitstuk moet nog opnieuw gestraald worden en voorzien van een extra support naar het blok. ook een reden waarom de olieretour iets verder naar voren zit;)

hier wordt niets aan het toeval overgelaten; iets wat er bij mij gewoon ingedramd zit na 2,5 jaar universeel truck assemblage en een half jaar eindcontrole:D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-04-2009 17:59 #772268 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Iets met een goed begin enzo... ;) )

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-04-2009 18:02 #772269 door V300 register
wat anders over die olieretour; hittebestendigheid?

Ik zie nu een stuk kunststof slang als eerste vanuit de nippel in de turbo.
als het spannende gebied (qua temperatuur) gepasseerd is, wordt het ineens een metalen pijp. Lijkt me te verbeteren?

Maar:
Mooie motorsteun! Dat is wel de business zo met zwenkwieltjes etc.

Waarom zou je dat spruitstuk nog gaan stralen etc?? gewoon die extra steun maken, en dan hup thermo isolatie er omheen!

Dat oliefilter is trouwens nog niet serieus bedoeld, hoop ik?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-04-2009 18:06 #772270 door Anjo van den Akker
dit is wat Frits gebruikt heeft,

ik maak het olieretour nippel een stuk langer, en doe er gewapende+hittebestendige+oliebestendige slang om de turbo met de carterpan te linken. dit was alleen maar om even te kijken hoe het uitkwam

voor het oliefilter moet je trouwens ook bij Frits wezen, ik heb het Fram filter geval inmiddels al de bekende lange worp naar het ronde archief gegeven, ligt nu naast de scotch blocks:+

uitlaatspruitstuk stralen > steun aan lassen > stralen > hittebestendig spuiten > afbakken ;) ik kan het staal-stralen gratis regelen dus ik ga ?cht niet moeilijk doen:)

zoals ik al zei, er word echt niets aan het toeval overgelaten:) no worries

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-04-2009 19:30 #772281 door Anjo van den Akker
alvast wat onderdeeltjes geprobeerd te passen, het ken allemaal n?t:D de poedercoating maakt de gaatjes net even wat kleiner, maar het valt nog gemakkelijk te monteren, boutjes gaan er alleen iets strakker in:+

de kleurstelling vind ik persoonlijk best wel geslaagd, met die paar dingen die ik er nu al eventjes op gezet heb:

de tapeinden voor bev. van de spruitstukken gaan er niet vanzelf uit btw.. heb net een griptang gepakt en nu nog maar eens proberen. (ik heb nieuwe tapeinden + speciale moeren liggen!)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-04-2009 19:43 #772282 door V300 register
Je bent lekker op dreef Anjo

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-04-2009 19:57 #772284 door V300 register
tapeinden altijd in-en uitdraaien door 2 moeren tegen elkaar vast te draaien.

bij vastdraaien pak je daarna de voorste moer, met de draad mee.
bij losdraaien de achterste, tegen de draad in.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-04-2009 20:10 #772285 door Anjo van den Akker
@ thijs, een paar pakketjes binnenkrijgen is een bijzonder goeie motivatie om even te gaan klussen:humor: het gaat idd al aardig lekker.

ja dat gaat prima ja, behalve als het draad verrot is:+ 2 moeren tegen elkaar indraaien doe ik normaal altijd en dat had ik voordat ik met een griptang aan de gang ging uiteraard eerst geprobeerd:P

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC