show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-05-2009 22:01 #775824 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
die voorspoiler is iig al even wat, tot de rest van de bodykit erop zit:D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
02-05-2009 22:59 #775847 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Je bent in elk geval niet de eerste met een grote intercooler :D

En ik denk dat je zoiets als die gaat doen met beide spoilers?

(sorry voor de topic vervuiling :halo:)

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-05-2009 23:26 #775856 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
nee dat klopt, maar wel met een andere doelstelling:

AvdAkker;99238 schreef : whahahah, er is volgens mij echt geen maatje groter voor een 300 dat ook nog past zonder originele attributen te verwijderen en netjes weg te werken is:humor::humor:

ben dus waarschijnlijk wel de eerste met een giga-intercooler die normaal past zonder hakken en zagen!

beide auto's ken ik al, moet dat nou in dit topic:nono:... gewoon geduldig afwachten, ik ga echt geen copycat spelen, dat is veel t simpel. mijn auto wordt toch wel uniek en daar heb ik geen voorbeelden voor nodig.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-05-2009 20:12 #776162 door Anjo van den Akker
weer even een half uurtje bezig geweest, en straks nog heel eventjes verder als de blanke lak droog is, net nog een paar aanbouw-deeltjes gespoten.

zo staat het er inmiddels bij:

perfectie; uitlijning van de turbo-retour is precies goed!:

sandwichplate zit er even proef op, moet de nippels nog natrekken

gisteravond heb ik de motorbundel alvast aangepakt; al het tape verwijderd en de vario-bende uit de bundel verwijderd.

helaas loop je dan tegen 1 probleem aan, namelijk de 1.5? grijze draad die vanuit de A-1 Renix stekker, parralel aangesloten zit in de 8polige stekker voor het tachorelais, en vervolgens de zekeringenkast in gaat. dit is de draad voor het toerentellersignaal.

nou goed, vandaag even wezen speuren met dit als resultaat:

originele "volvo-tool" om deze draden uit de zekeringenkast stekkers te steken (de andere 2 benodigde tools had ik al), een setje Man/Vrouw zakjes vol met connectors voor in de zekeringkast stekkers! en vervolgens nog eens de 3 en 2 polige stekkers voor de renix, compleet met connectors!

woehoeew, word dus uiteraard een zelfbouw die motorkabelbundel!!

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-05-2009 20:14 #776163 door Anjo van den Akker
ook nog besteld van het weekend: een tweetal 10inch elektrische koelvinnen met een superdunne inbouwdiameter (5,5cm) deze fans geven per stuk net zoveel luchtverplaatsing als een conventionele 16 inch fan!!

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-05-2009 20:25 #776169 door Anjo van den Akker
als ik de plaatjes zo bekijk, moet ik ivm de dynamo de haakse nippels bovenop de sandwichplate misschien wel weglaten, komt iets minder mooi uit... straks even passen.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-05-2009 21:47 #776184 door Anjo van den Akker
wat op de foto niet lijkt te passen, blijkt in de praktijk alleen maar mooier uit te komen!!

nippels schuin naar achteren zetten = problem solved!

voordeel hiervan is dat de olieleidingen spanningsloos met een mooie ruime bocht naar voren gelegd kunnen worden,
hiervoor hoeft alleen maar de Renix verplaatst te worden maar dat ging zowieso al gebeuren:)

side-view:

zoals te zien is heb ik eerder op de avond de verdeler + borgplaat donker gepolijst en in blanke lak overgespoten,
ook de peilstokhouder is schoongemaakt en blank overgespoten. ziet er best gaaf uit al zeg ik het zelf.

en nog even een klein totaalplaatje:D

het enige wat ik nu nog kan doen is het uitlaatspruitstuk verbouwen voor de extra steun aan het blok en morgen
nog even de krukaspoelie met een nieuwe m12x45 10.9 bout vastzetten, verder heb ik toch echt die waterpomp nodig en m'n pakketje uit engeland.. :halo:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-05-2009 22:07 #776189 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
dat begint er serieus netjes uit te zien!!

optisch is het in ieder geval al een heel ander ding als wat je bij Frits uit de schuur getrokken hebt :-)

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-05-2009 22:16 #776198 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
begint echt wel mooi te worden anjo.

straks wel een poetslap gebruiken bij het op takelen anders beschadig je mooie takelsteun

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
04-05-2009 22:23 #776203 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Misschien moet Anjo daarvoor advies aan Wouter vragen :+

Goed werk Anjo! Het wordt tijd dat die pakketjes eens aankomen!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC