Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
AvdAkker;99238 schreef : whahahah, er is volgens mij echt geen maatje groter voor een 300 dat ook nog past zonder originele attributen te verwijderen en netjes weg te werken is:humor::humor:
ben dus waarschijnlijk wel de eerste met een giga-intercooler die normaal past zonder hakken en zagen!
beide auto's ken ik al, moet dat nou in dit topic:nono:... gewoon geduldig afwachten, ik ga echt geen copycat spelen, dat is veel t simpel. mijn auto wordt toch wel uniek en daar heb ik geen voorbeelden voor nodig.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
zo staat het er inmiddels bij:
perfectie; uitlijning van de turbo-retour is precies goed!:
sandwichplate zit er even proef op, moet de nippels nog natrekken
gisteravond heb ik de motorbundel alvast aangepakt; al het tape verwijderd en de vario-bende uit de bundel verwijderd.
helaas loop je dan tegen 1 probleem aan, namelijk de 1.5? grijze draad die vanuit de A-1 Renix stekker, parralel aangesloten zit in de 8polige stekker voor het tachorelais, en vervolgens de zekeringenkast in gaat. dit is de draad voor het toerentellersignaal.
nou goed, vandaag even wezen speuren met dit als resultaat:
originele "volvo-tool" om deze draden uit de zekeringenkast stekkers te steken (de andere 2 benodigde tools had ik al), een setje Man/Vrouw zakjes vol met connectors voor in de zekeringkast stekkers! en vervolgens nog eens de 3 en 2 polige stekkers voor de renix, compleet met connectors!
woehoeew, word dus uiteraard een zelfbouw die motorkabelbundel!!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
nippels schuin naar achteren zetten = problem solved!
voordeel hiervan is dat de olieleidingen spanningsloos met een mooie ruime bocht naar voren gelegd kunnen worden,
hiervoor hoeft alleen maar de Renix verplaatst te worden maar dat ging zowieso al gebeuren:)
side-view:
zoals te zien is heb ik eerder op de avond de verdeler + borgplaat donker gepolijst en in blanke lak overgespoten,
ook de peilstokhouder is schoongemaakt en blank overgespoten. ziet er best gaaf uit al zeg ik het zelf.
en nog even een klein totaalplaatje:D
het enige wat ik nu nog kan doen is het uitlaatspruitstuk verbouwen voor de extra steun aan het blok en morgen
nog even de krukaspoelie met een nieuwe m12x45 10.9 bout vastzetten, verder heb ik toch echt die waterpomp nodig en m'n pakketje uit engeland.. :halo:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
optisch is het in ieder geval al een heel ander ding als wat je bij Frits uit de schuur getrokken hebt

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
straks wel een poetslap gebruiken bij het op takelen anders beschadig je mooie takelsteun
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Goed werk Anjo! Het wordt tijd dat die pakketjes eens aankomen!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.