show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
06-05-2009 22:21 #776618 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
:lol::humor:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-05-2009 22:22 #776620 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Ah first encounter met een wastegate. Dank voor de uitleg jongens. Nu heb ik ook een beetje inzicht in de reden waarom de barsten rond de wastegate zitten (metaal krijgt best hard op z'n lazer of niet?)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2009 22:26 #776623 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
klopt, krijgt idd best op z'n lazer, daarom is het ook gehard staal + geharde zitting in turbohuis.

net even de oude turbo ernaast gelegd, grote scheur komt overeen, lijkt wel een constructiefoutje oid:wtf2:

zit trouwens nu te kijken naar een hybride turbo, t3 inlaatzijde, t2.5 uitlaatzijde, kosten: 800 euri. schijnt wel de ideale setup voor de 1400 te zijn, zeker met een al iets geupgrade carb (group a spec) als ik voorzichtig mag schatten is dat op std turbodruk al goed voor ca 170 pk, boost kan probleemloos omhoog naar 1,0 bar als het blok ingelopen is. 10pk erbij per 0,1 bar.

klinkt gaaf, maar theorie is geen praktijk dus de dyno mag tzt uitwijzen of ik er dan al 200pk uit krijg! turbo heeft echter geen prio dus het zal nog wel even duren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-05-2009 23:30 #776639 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
0,7 bar = 1 scheurtje
1,2 bar = zie Anjo's voorgaande fotos


of denk ik nu te pessimistisch :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2009 09:42 #776646 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
nja, in principe kan ik met deze scheuren alsnog de turbodruk onder de gasklep op 0,7bar houden, door de wastegate te verstellen. alleen heb je dan door die scheuren niet het normale verlies van 0,2 bar maar een groter verlies van bijv 0,4 bar. turbo moet dus harder werken en slijt sneller; omdat er geen lekkages van olie-koelwater en gecomprimeerde lucht (inlaatzijde) zijn, is de turbo in principe nog wel prima maar hij werkt niet optimaal.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-05-2009 11:34 #776652 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Wel jammer van de scheurtjes. Misschien ene idee om bij de volgende detail opname de camera verder weg te houden in in te zoomen? ;)

Zijn er turbo's te vinden met dezelfde flenzen die meer aan kunnen? Als je dan toch extra moet investeren...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-05-2009 13:52 #776663 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Scheurtjes zijn heel normaal bij een Garrett T2 en T3.
Dat drukverlies verhaal klopt niet helemaal. Aangezien de turbo warm/heet wordt door de uitlaatgassen worden de scheuren veel kleiner en kunnen zelfs helemaal afsluiten als de turbo warm is.

T25 van een saab/nissan is waarschijnlijk wel leuk. Die E800 voor een T25/T3 is veel en veels te duur, voor de helft moet je al een heel eind komen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2009 14:10 #776666 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
800 euro voor een nieuwe T25/T3 is toch niet zo heel vreemd?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2009 16:45 #776677 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
ik kan al zowat door die scheuren heenkijken. zelfs met uitzettings coefficient meegerekend dicht dat nevernooit 100% af.

ik vond 800 euro voor een nieuwe hybride turbo ook al nieteens zo heel vreemd. misschien valt er nog verder te zoeken naar andere merkalternatieven maar ben er verder nog niet echt mee bezig

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2009 19:05 #776688 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
paketten uit duitsland zijn binnen!

de 30meter x 50mm rol uitlaatisolatieband:


en de 2 10 inch superpowerturbonogwattes elektrische koelfans!


engeland komt begin volgende week!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD