show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-05-2009 22:24 #776713 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

AvdAkker;103945 schreef : ik kan al zowat door die scheuren heenkijken. zelfs met uitzettings coefficient meegerekend dicht dat nevernooit 100% af.

ik vond 800 euro voor een nieuwe hybride turbo ook al nieteens zo heel vreemd. misschien valt er nog verder te zoeken naar andere merkalternatieven maar ben er verder nog niet echt mee bezig


Uitlaatspruitstukken van 740/940 turbo hebben erg veel last van scheuren, soms kun je er gewoon daglicht door zien, toch lekken ze niet als ze opgewarmd zijn. Die scheuren in T2/T3 zijn zo goed als standaard, krijg je er gratis bij af fabriek:humor:

E800 is belachelijk, voor dat geld koop je als je goed zoekt al een GT....

Het is goed te zien dat je er flink veel tijd, moeite en geld in steekt, petje af!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2009 22:37 #776716 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
hmm, in dat geval; heb ik 2 goede turbo's en gaan ze er gewoon op:D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-05-2009 23:06 #776719 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Zet ze er meteen allebei op......

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-05-2009 00:34 #776725 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
biturbo 1400... iets zegt me dat dat g??n goede combinatie is.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2009 07:50 #776726 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

antiekeradio;103996 schreef : biturbo 1400... iets zegt me dat dat g??n goede combinatie is.

It will never spool!!! (geliefde Turbobricks uitroep)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2009 15:12 #776754 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

antiekeradio;103996 schreef : biturbo 1400... iets zegt me dat dat g??n goede combinatie is.

ik denk dat het in principe wel werkt, maar ik kan dan niet de druk hoger zetten als 1 bar zonder er extra motorslijtage aan over te houden, heb er dus geen zin in. daarnaast wordt dat dan wel weer heeeeul erg krap aan de rechterkant van die motor, meer iets voor de crossflow:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2009 15:15 #776755 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
vanmiddag de extra steun van uitlaatspruitstuk naar blok gemaakt. straks de hittebestendige verf eroverheen, dan rest alleen nog het inpakken van het spruitstuk in de isolatieband.





ziet er cool uit zo die combinatie, kwamen gelijk div. collega's een praatje maken en kreeg al zat complimenten hoe het eruit ziet:) wacht maar tot het totaalplaatje tot leven komt in de blauwe, denk dat ik er zelf misschien nog wel van ga kwijlen:woei:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-05-2009 15:50 #776759 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
hou je nog rekening met een in/uitlaat pakking, met die steun?

(lijkt me dat de uitzetting van het staal bij roodheet rijden ook extra lengte geeft aan die runners, wat er dan dus nog bovenop komt)

misschien een plaatje tussen steun en blok zetten van dezelfde dikte als je pakking...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2009 15:57 #776760 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
is rekening mee gehouden, voor het hechten had ik er even een spruitstukpakking tussen.

het platte plaatje waar ik hem onder aan het blok mee vastbout geeft ook een minuscule hoeveelheid play als de boel warm wordt, het steuntje tussen het uitlaatspruitstuk en het montageplaatje is trouwens een hoeklijntje:)

spruitstuk staat inmiddels in de hittebestendige verf:D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2009 17:17 #776770 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Zo!

Ik hoor 'm al bijna starten :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD