show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-04-2009 20:08 #770263 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
je meet nu wel alleen de temperatuur van de 5e versnelling... veel menging zal er niet zijn tussen het voorste en achterste deel van de bak.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2009 20:25 #770268 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
nee hoor, bij een m47r is het element van de 5e versnelling weliswaar achter de normale 4bak geplakt, het element van de 5 is open en het eindstuk van de 4bak is ook "open"

[ATTACH]1565[/ATTACH]

zie onderdeel 27, je vult de vijfbak ook als 1 geheel en de olie is aan de ene kant van de bak niet koud en aan de andere kant van de bak warm:)

Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2009 20:43 #770272 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Bij rustig en vakkundig gebruik kan deze bak nog wel 50 jaar mee.

Anjo: Kun je ook bestaande kappotte vijfbakken reviseren en wat vraag je er voor?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2009 20:47 #770274 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
zat al wat in de documentatie te bladeren, maar 't is nogal een specialistenwerk:+, ik wil 't wel graag een keer proberen als je een afgeschreven bak heb liggen, niet geschoten is altijd mis!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2009 20:52 #770275 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Ok?, Ik heb afgelopen week ff met Jeroen (Jansen garage Venhorst) gekeken naar de Torque-tube. Die lagers er uit halen is nog niet zo gemakkelijk. Verder in Torque-Tube topic.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2009 20:59 #770277 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

Erik;99887 schreef : Bij rustig en vakkundig gebruik kan deze bak nog wel 50 jaar mee.


- tandwielen/assen e.d. kunnen 300Nm hebben
- ik schakel niet binnen 0,00001sec door versnellingen

zit (voorlopig) wel goed dus:yesyes:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-04-2009 00:00 #770324 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
maar het diff is gelast dus?


dan gaan iig je aandrijfasjes geen milj. km meer mee ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2009 07:00 #770333 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
geeft nix:D ben iig van dat zielige spinnende binnenwieltje af bij het flink gasgeven op droog (of in de sneeuw)..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2009 17:15 #770569 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
vandaag was pakketjes dag, en het porno gehalte was errug hoog! ik krijg er steeds meer zin in, zo'n 80% van alle door mij benodigde onderdelen voor de inbouw heb ik nu kant en klaar liggen, 5% moet ik nog krijgen, 5% via de post, en 10% moet ik zelf nog halen!

er lag een pakketje van Advanced Performance Parts,



met daarin een set polybushes!!



Funs bedankt, je levert topspullen!

voor een 360 mk3 is het volle pakket (Wat ik ook besteld heb) genoeg voor je volledige wielophanging, voor alle 340's en de mk2 360 mis je enkel de bushes voor de stabilisatorstang, maar die kan Dai vanuit engeland leveren.


dat was al geweldig, maar hij werd NOG mooier, er lag een kofferbak vol met vers gepoedercoate steunen/beugels e.d.! nouja, kijk zelf maar!:









even opgesomd:

(aluminiumkleurig)
- div onderdelen dynamo
- kleppendeksel
- vliegwielafschermplaat
- motor hijsbeugel linksachter
- achterste waterpompplaat
- krukaspoelie
- waterpomppoelie

(rood)
- carterpan; als tribute aan het werk van Frits heb ik de rode kleurstelling voor de carterpan behouden!
- Intrax verlagingsveren; met dank aan Doeke!

(zwart)
- subframe vario
- subframe handbak
- voorste motorsteunbeugel (om de rubbers onder een hoek van 45gr te zetten)
- dynamomontagesteunen
- stabilisatorstangrubber steunen
- stabilisatorstang
- voorste motorsteun

mijn dag kan niet meer stuk!!yeehaa!yeehaa!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2009 17:21 #770571 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
zo nu kan binnen kort begonnen worden met opbouwen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD