show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-03-2009 20:12 #767132 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Goed bezig Anjo! Klinkt erg goed.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-03-2009 20:22 #767135 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
en dan te bedenken dat ik deze zondag even relaxt wilde chillen en nixen:D







opzich oogt het niet gek, maar de krukas en drijfstanglagers hebben hun beste tijd al behoorlijk gehad:D





alst goe is, is het nokkenas swappen stoterstangen swappen, verdeleras verbouwen en dan kan de kop er al op! uiteraard mag ik dan nog wel ff custom in en uitlaatspruitstukken maken, maar dat mag de pret niet drukken:D

maareeh, eerst een tijdje met de standaard B14T setup scheuren en me focussen op het onderstel, dit zijn gave projectjes voor even later:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-03-2009 20:38 #767136 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Gaaaaaf!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-03-2009 21:08 #767139 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
de voordelen van zo'n kop zijn echt eindeloos,

- de kopgeometrie voorkomt kantelende zuigers
- inlaatspruitstuk wordt veel en veel minder warm omdat deze zich nu aan de andere kant van het blok bevind
- kortere slanglente voor intercooler, en met mijn intercooler de ideale setup!
- vele malen meer ruimte voor het optimaal plaatsen van de turbo + vormen uitlaatspruitstuk
- mooiere mogelijkheid voor een injectieombouw

en vast nog wel tig dingen maar dit zijn wel de hoofdvoordelen. as zondag ga ik naar vlak voor de nederlands/belgische grens om het schatje van de foto op te halen incl een doosje toebehoren (o.a. de verdeleras) nu nog een hoekje in de schuur vinden om het blok neer te zetten:humor:

ohja, ik lees net van een r5alpina turbo incl injectieombouw die 342 pk op 't vliegwiel krijgt. dat moet wel een eng 5je zijn om te rijden, maar wel errug gaaf:D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-03-2009 01:15 #767160 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Nice, een crossflow kop!

AvdAkker;96554 schreef : de voordelen van zo'n kop zijn echt eindeloos,

- de kopgeometrie voorkomt kantelende zuigers
- inlaatspruitstuk wordt veel en veel minder warm omdat deze zich nu aan de andere kant van het blok bevind
- kortere slanglente voor intercooler, en met mijn intercooler de ideale setup!
- vele malen meer ruimte voor het optimaal plaatsen van de turbo + vormen uitlaatspruitstuk
- mooiere mogelijkheid voor een injectieombouw

en vast nog wel tig dingen maar dit zijn wel de hoofdvoordelen.

-Het ziet er v??l beter uit! (lijkt het straks net een echte motor) :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-03-2009 09:05 #767166 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Wanneer ga je een eigen garage beginnen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-03-2009 18:47 #767253 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
niet, mij niet gezien:)

ik heb zin in morgen:D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2009 13:51 #767378 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
vanmorgen met de rode richting 't zuiden, om de kofferbak even af te vullen.

kom aanrijden, maak een praatje met de jongen van wie ik het blok overneem en dan komt er een ander autotje aangereden, en wel heb je ooit, Rick van de Rijdt stapt uit! w?t een toeval zeg:D even een praatje gemaakt en toen maar aan de slag gegaan met het blok.

hij is bij het live zien inderdaad bijzonder vastgelopen, hoogstwaarschijnlijk gewoon dom mee doorgereden en geen olie erin gehad.

de kleppen dragen nog de sporen van een stervend motortje, erg triest allemaal.

in ieder geval hier de foto's:








ik ga er misschien wel over nadenken om dit blok in z'n geheel naar 340 stijl aan te passen en zelf reviseren.

340 CVT GT-Turbo & 340i Man Alpine-Turbo:D:D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-03-2009 14:04 #767380 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Klasse!!!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
29-03-2009 14:28 #767383 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
2 opgevoerde 340's?
Nu heb je al 2 topics en post je nog in het verkeerde topic dus :crock:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD