Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
opzich oogt het niet gek, maar de krukas en drijfstanglagers hebben hun beste tijd al behoorlijk gehad:D
alst goe is, is het nokkenas swappen stoterstangen swappen, verdeleras verbouwen en dan kan de kop er al op! uiteraard mag ik dan nog wel ff custom in en uitlaatspruitstukken maken, maar dat mag de pret niet drukken:D
maareeh, eerst een tijdje met de standaard B14T setup scheuren en me focussen op het onderstel, dit zijn gave projectjes voor even later:)
- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- de kopgeometrie voorkomt kantelende zuigers
- inlaatspruitstuk wordt veel en veel minder warm omdat deze zich nu aan de andere kant van het blok bevind
- kortere slanglente voor intercooler, en met mijn intercooler de ideale setup!
- vele malen meer ruimte voor het optimaal plaatsen van de turbo + vormen uitlaatspruitstuk
- mooiere mogelijkheid voor een injectieombouw
en vast nog wel tig dingen maar dit zijn wel de hoofdvoordelen. as zondag ga ik naar vlak voor de nederlands/belgische grens om het schatje van de foto op te halen incl een doosje toebehoren (o.a. de verdeleras) nu nog een hoekje in de schuur vinden om het blok neer te zetten:humor:
ohja, ik lees net van een r5alpina turbo incl injectieombouw die 342 pk op 't vliegwiel krijgt. dat moet wel een eng 5je zijn om te rijden, maar wel errug gaaf:D
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
-Het ziet er v??l beter uit! (lijkt het straks net een echte motor)AvdAkker;96554 schreef : de voordelen van zo'n kop zijn echt eindeloos,
- de kopgeometrie voorkomt kantelende zuigers
- inlaatspruitstuk wordt veel en veel minder warm omdat deze zich nu aan de andere kant van het blok bevind
- kortere slanglente voor intercooler, en met mijn intercooler de ideale setup!
- vele malen meer ruimte voor het optimaal plaatsen van de turbo + vormen uitlaatspruitstuk
- mooiere mogelijkheid voor een injectieombouw
en vast nog wel tig dingen maar dit zijn wel de hoofdvoordelen.

- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
ik heb zin in morgen:D
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
kom aanrijden, maak een praatje met de jongen van wie ik het blok overneem en dan komt er een ander autotje aangereden, en wel heb je ooit, Rick van de Rijdt stapt uit! w?t een toeval zeg:D even een praatje gemaakt en toen maar aan de slag gegaan met het blok.
hij is bij het live zien inderdaad bijzonder vastgelopen, hoogstwaarschijnlijk gewoon dom mee doorgereden en geen olie erin gehad.
de kleppen dragen nog de sporen van een stervend motortje, erg triest allemaal.
in ieder geval hier de foto's:
ik ga er misschien wel over nadenken om dit blok in z'n geheel naar 340 stijl aan te passen en zelf reviseren.
340 CVT GT-Turbo & 340i Man Alpine-Turbo:D:D
- V300 register
- Verbannen
-
- Mark Smeets
- Moderator
-
Nu heb je al 2 topics en post je nog in het verkeerde topic dus :crock: