show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-03-2009 20:55 #767441 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
die klepjes mogen wel even opnieuw ingeschuurd worden idd :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2009 21:24 #767448 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
inschuren? ik gooi er nieuwe kleppen in:) die paar tientjes ga ik niet besparen als ik toch al tot revisie overga.

maatje van me werkt bij een motorisch tuning en revisiebedrijf in de meern, heb afgesproken om daar eens te gaan kijken/praten. voor de onderdelen benodigd voor de revisie, en evt om de specialistische werkzaamheden uit te voeren.

punt is dat ik nog 0,0 ervaring heb met motoren revisie, en die ervaring wil ik wel maar al te graag opdoen. als dat kan in een proffesionele omgeving met mensen die daar wel van weten wat ze doen, dan lijkt me dat erg gaaf.

voorlopig stal ik dit blok ergens onder m'n bed oid en ga ik eerst verder met de inbouw van de B14T motor, DEZE WEEK NOG(deadline) wil ik zoveel mogelijk onderdelen ready to coat hebben en dat wordt dus zowieso nog even een nieuw waterpompje:)

ik wil nu echt snel flink aan de gang, die harde kick in de rug wil ik weer voelen:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2009 23:05 #767515 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Ik dacht dat je zou chillen vandaag???

Kom lekker bij mij chillen, bijv. op 10 mei.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-04-2009 18:32 #769069 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
jaja er zit weer een bietje vooruitgang in de zaak, nu gaat het ff langzaam maar over enkele weekjes niet meer;)

de onderdelen die ik gecoat wilde hebben (28 stuks in totaal) liggen bij de coater, worden as donderdag gestraald en de "ophaaldatum" voor het gecoate eindproduct was volgende week vrijdag. lekker vlot dus!

ik heb nu inmiddels ook al aluminium liggen voor een setje hitteschildjes, en nog wat andere gizmo's/attributen enz. ook partsonline (vadis voor terberg) wordt elke dag afgespeurd naar speciale slangklemmen, olieslang, hittebestendige olieslang, koelwaterslang, montagerubbers, doorvoerrubbers en de hele flikkerse klerezooi. het ziet er naar uit dat ik hem direct al lekker erin kan leggen zoals ik hem hebben wil:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-04-2009 19:15 #769075 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
ben vanavond alvast een stiekem beginnetje aan het maken in de elektriek.

- olie-temp motor > done (incl meter)
- olie-druk motor > done (incl meter)

- turbo-timer (is heul makkelijk zelf te fabriceren) > in progress
- versnellingsbakolie temp > in progress (zie daar maar is een metertje voor te vinden..
- differentieelolie temp > in progress (zie daar maar is een metertje voor te vinden..)
- schakelbare turbodruk > in progress "light" (welke solenoids gaan we gebruiken etc...)
- toerenteller + shiftlight, spreekt voor zich en praktisch plug & play.
- watertemp > in progress
- inlaatluchttemp in buis intercooler>carb > in progress "light"

- toerenbegrenzer > toch wel prio nr. 1 even het een en ander voor afspeuren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-04-2009 19:42 #769077 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

AvdAkker;96802 schreef :

ik heb nog nieuwe lagers voor je liggen als je ze wil.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-04-2009 20:02 #769078 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
de crossflow staat voorlopig op een uberlaag pitje jeroen, moet echt prioriteiten stellen anders komt er niets af.

ik ben op dit moment al aan 5 dingen tegelijk begonnen (motorombouw, onderstel, remmerij, audio, interieur) en ik wil dat nu al opsplitsen in 5 aparte chapters omdat je anders gewoon niets af krijgt.

daarbij wil ik ervoor zorgen dat ik iig een bijzonder fatsoenlijk onderstel heb, wil ik voor meer pk's als de gtt op dit moment heeft gaan. die 140 pk is wel zo'n beetje de grens voor std remmerij e.d.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-04-2009 00:01 #769141 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
goodies!

net maar even de toerenbegrenzer + LAUNCH CONTROL unit besteld:

[ATTACH]1529[/ATTACH]

heul hoog cooliejoelie gehalte wat mij betreft:yesyes:

[youtube]IOXm8OhUnNY[/youtube]


Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-04-2009 13:29 #769551 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
vandaag was ik hem even zat. als de ene auto zo netjes/perfect loopt, dan wil je graag dat de andere hetzelfde doet:) al sinds de aankoop van de auto kon ik al een paar carburateur gerelateerde pointers opschrijven en die heb ik vanmorgen even aangepakt.

nothing fancy, gewoon het gebruik van een revisiekitje, de vlotterdekselpakking was ook nogal heen. vlotter opnieuw afgesteld, (stond veel te hoog) venturi's, mengbuizen, sproeiers en alle kanaaltjes doorgeblazen. alle juiste 0-ringen en koperen ringen gebruikt, nieuw acceleratiemembraam en de boel weer in elkaar bouwen.

voor de 1e x starten het stationair al eff flink omhooggeschroeft, flink doorstarten en hij sloeg weer aan. eff warm laten draaien en op gehoor afgesteld. loopt weer als een naaimachientje:) morgen nog ff de finetuning aan de co-meter, voorlopig ben ik weer een tevreden mens. benieuwd of het huidige verbruik van 1 op 14 met de 5 bak nog een stuk beter kan. 1 op 16/17 moet minstens te halen zijn bij normaal rijden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-04-2009 16:00 #769560 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
versnellingsbak en diff temperatuur is heel makkelijk en goedkoop te realiseren door er simpelweg zo'n zelfde excuus meter aan te hangen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD