show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-04-2009 12:37 #769648 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

Jos360;99171 schreef : Zie ook Fuse (V3M) zijn creatie:

i41.tinypic.com/2hmox1t.jpg


Zoiets kan je ook dichter bij huis zoeken hoor:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-04-2009 12:38 #769649 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
En in het donker ook nog maar eentje dan:
[img

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-04-2009 12:45 #769650 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Overigens bedenk ik me net: Die equus metertjes zijn echt hoerig slecht uit elkaar te halen, en daarna nauwelijks meer in elkaar te zetten.

Ik denk dat je beter af bent met een behuizing met ruimte voor labels er boven of er onder. Kan je vervolgens met een dymo labeltjes bij plakken. Als je zelf het lint regelt kan je het apparaat van mij gebruiken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-04-2009 13:17 #769651 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
wij hebbe zelf zo'n ding, en ik vind het resultaat van dat plakwerk foeilelijk:woops:

nee ik weet wel wat:yesyes: trouwes diede, jouw dash ziet er ook wel cooliejoelie uit, enkel de witte/blauwe platen ben ik geen fan van..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-04-2009 13:22 #769654 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
dikke p*rno!!





whahahah, er is volgens mij echt geen maatje groter voor een 300 dat ook nog past zonder originele attributen te verwijderen en netjes weg te werken is:humor::humor:

heb vanmiddag even gekeken hoe ik de intercoolerpijpen/slangen ga laten lopen, en ik denk dat ik er al uit ben:) makkie man!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-04-2009 13:33 #769658 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Neem je nu trouwens niet een hele hoop koelvermogen weg van de motorradiator Anjo! Je zit al met een heter blok en dan deze koeler er nog voor! Of zie ik dat nu verkeerd omdat deze intercooler ook helpt de motor te koelen?

Wat een mastodont van een koeler trouwens!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-04-2009 13:38 #769659 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
boeit niet, de flow in zo'n koeler is gigantisch groot, het is geen blind oppervlak:D

temperatuur is wel wat om rekening mee te houden, daarom plaats ik ze in deze volgorde:

rijwind > intercooler > oliekoeler > radiateur > blok

de olie en het koelwater worden ongeveer even warm, het is alleen belangrijk dat dit de werking van de intercooler niet beinvloed, daarom moet die vooraan:) als je bijv de radiator eerst doet, komt de intercooler niet aan zijn volle koelcapaciteit omdat er semi warme lucht doorheen gevoerd wordt om de boel te koelen...

de intercooler zelf wordt gebruikt omdat de gecomprimeerde lucht vanaf de turbo heel "zwaar" is en niet het volle potentieel van de lucht bevat, komt dit in de intercooler dan koelt het af en gaat het als afgekoelde koude lucht de motor in dit vergroot de luchthoeveelheid, en de koudere lucht is gunstiger voor de verbranding:yesyes:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
11-04-2009 14:29 #769664 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Overal waar Anjo lucht zegt bedoeld hij zuurstof ;)
koudere lucht bevat meer zuurstof. En des te meer zuurstof, des te meer brandstof erbij kan, waardoor je een krachtigere explosie krijgt bij de verbranding ===> meer power :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-04-2009 14:45 #769666 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
miereneuker:crock:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
11-04-2009 15:58 #769669 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Sorry, is een natuurkunde leraar schuld die ooit eens erin heeft geboord dat het een wezenlijk verschil is :D

Maar OT: goed bezig Anjo!

Wanneer kunnen we het blokje lopend verwachten?
Ik heb eens ooit gehoord dat dat in maart zou zijn.. nu vond ik dat persoonlijk ook erg snel :f

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD