Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
als ie beentjes gekregen heeft:Dv0lv0freak;99253 schreef : Wanneer kunnen we het blokje lopend verwachten?
nee ff serieus, als het goed is eind deze week de poedercoattroep terug, deze week nog wil ik kijken hoever ik kan komen met het intercoolerpijpwerk, diameter en hoe ik het precies ga laten lopen enzo.. dan de auto naar de plek des onheils rijden, verlossen van de 72pk krachtbron en bouwen maar:yesyes:
qua voorbereiding/planning heb ik het gigauitgebreid gedaan, desalniettemin ga ik nog een aardige klus hebben aan de inbouw, maar 't komt allemaal goed:woei:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ben benieuwd hoe het zal zijn als alles weer heerlijk snort...
Lekker spelen met de Golfjes aan de stoplichten! Hahaha
- V300 register
- Verbannen
-
WBT die klokkenwinkel: die kleur is het minst interessante van het hele verhaal... Niets wat fotosoep niet kan oplossen in ieder geval

Ik postte het alleen maar om even te laten zien dat het vaker gedaan is, en dat het wellicht makkelijker in het NL om info vraagt naar tips en trucs dan in het engels.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Gr; wouter.
- V300 register
- Verbannen
-
ben benieuwd of je dit nog gaat merken qua turbo lag.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
mwa, qua turbo lag is dit niet erger als een setje ellenlange slangen:+ en doordat ik 1 aansluiting relatief kort hou, verwacht ik dat het turbo lag meevalt.
de combinatie met de crossflow kop en injectie wordt helemaal ideaal, de gasklephuis zo ver mogelijk naar voren, zodat die vrijwel direct aangesloten kan worden op de intercooler, weer een slang-overlengte minder:)
- V300 register
- Verbannen
-
Injectie? Programmeerbaar motormanagement?

Door een intercooler kan overigens veel lucht doorheen, meer dan door de koelwater-radiateur. Daarnaast zal de intercooler de lucht hooguit enkele graden warmer maken. Een koelwater-radiateur maakt de lucht meteen een heel stuk warmer. Dit komt omdat de intercooler veel minder vermogen terug te koelen heeft dan de koelwater-radiateur. Daarnaast is het nog eens logisch omdat de warmte-overdrachts-coefficient van het koelwater een flink stuk hoger is dan die van de lucht door de intercooler.
Qua betreft de koeling van de motor, dat zit wel goed! Wanneer je een laatste type 340-radiateur hebt of die van een 360, dan zal de motor echt genoeg koeling krijgen!
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Ovlov 3.6L;99276 schreef : Injectie? Programmeerbaar motormanagement?
hoho nie zo snel hea, eerst een tijdje met carburateur:D
Ovlov 3.6L;99276 schreef : Qua betreft de koeling van de motor, dat zit wel goed! Wanneer je een laatste type 340-radiateur hebt of die van een 360, dan zal de motor echt genoeg koeling krijgen!
heb een brandnew 340/360mk3 radiateur liggen btw:)
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
heb d'r zin in!!yeehaa!
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
zooow ik ben weer even bezig geweest!
en m'n speciale dank aan Erik Buijs voor het vakkundig bewerken van mijn differentieel:y:
het diff teruggeplaatst in het diffhuis, en een tweetal temperatuur sensoren geplaatst! 1 voor het diff, en 1 voor de versnellingsbak!
sensor 1 versnellingsbak:
sensor 2 differentieel:
en het mooie, ze zitten beiden in het diffhuis gemonteerd!
de versnellingsbak temp sensor komt bij het topje van m'n nagel uit, dit is de kamer tussen versnellingsbak en differentieel waar nog steeds de ATF olie rondvliegt, ideaal dus!
diffhuis weer tegen de versnellingsbak aan, bouten op moment en afgestreept:) op deze foto is ook nog te zien dat ik even een "maandagmorgen" momentje had, die grote messingkleurige dop bovenop het diffhuis was eerst de locatie waar ik de diffzender geplaatst had. past perfect, maar daar is natuurlijk geen olie:+, dus dan maar een stop erin, het gat was immers geboord/getapt.
diff weer vast in het diffhuis, alle lagers even in het dikke vet gegooid en alle bouten op moment + afgestreept:)
het is weer een heul deftig bakkie al zeg ik het zelf:
en weer eff het diffhuisdeksel gemonteerd, boutjes op moment en afgestreept:)
next items:
- wachten op de spullen van de poedercoater
- aansluitnippels maken voor het oliedruk circuit