show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-03-2009 17:05 #766921
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-03-2009 17:10 #766922
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
gevonden, is niet instelbaar, enkel voor de montage. 't is de sport serie t.o.v. de rode koni's:)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-03-2009 17:24 #766925
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Als ik me niet vergis kun je bij de rode koni's alleen de rebound (uitgaande slag) instellen terwijl je bij de gele koni's zowel de rebound als de bound (ingaande slag) af kunt stellen.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-03-2009 17:35 #766927
door Anjo van den Akker
ja zoiets heb ik er ook van begrepen ja:)
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-03-2009 22:25 #766987
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Klopt, en bij sommige types kan dat van buiten af.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Minder
Meer
27-03-2009 00:06 #767019
door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Netjes Anjo!
Als je ooit gele koni's voor de voorzijde vind...
dan houd ik me wel aanbevolen voor de rode
Als je ooit gele koni's voor de voorzijde vind...
dan houd ik me wel aanbevolen voor de rode

- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-03-2009 15:24 #767072
door Anjo van den Akker
ik kom net bij het bedrijf hier in 't dorp vandaan, waar ik de motor ombouw ga doen. de eigenaar van dat bedrijf is helemaal cadillac gek, in het verleden heeft hij al een 62er serie coupe compleet gerestaureerd en hij is op dit moment bezig met de complete restauratie van een 62 serie 3deurs cabriolet. even een voorbeeldje van hoe zo'n ding eruit ziet:
[ATTACH]1489[/ATTACH]
zijn niveau van restaureren mag ik wel, de carosserie van deze 3 deurs heeft een goede anderhalf jaar bij een proffesionele plaatwerker in Kamerik gestaan om compleet uitgedeukt/slagen te worden. de carosserie is nu echt megastrak en er is geen plamuur aan te pas gekomen voor het spuiten, de complete carosserie heeft direct een proffesionele dinitroll behandeling gehad en hij is nu bezig met de wederopbouw. de body is voorzien van nieuwe kabelbomen, en allerlei nieuwe details (denk bijv aan het ruitenwissermechanisme). de bekleding is naar een proffesionele stoffeerder om in gloednieuw leer te hullen, maar wel precies hetzelfde als de fabriek in de jaren 50 gebruikt heeft. de motor, het chassis, alles voorzien van nieuwe onderdelen/toebehoren. rvs remleidingen, overal nieuwe bouten, nieuwe smeernippels voor het onderstel en ga zo maar door. originele nos onderdelen haalt hij van heel de wereld vandaan, en het chroom, dat wordt "even" opnieuw geperst uit mallen en "even" opnieuw verchroomd. echt t? gaaf gewoon! en ook echt een enorm groot voorbeeld deze manier van werken, alleen spijtig dat ik de beste man zelf niet gesproken heb, hij was afwezig. het is overigens een goede kennis van ons, en ongeveer elke week komt hij wel even bij ons op de draaibank wat fabriceren voor de cadillacs dus spreken zal ik hem vast nog wel.
ik wilde bij hem even spieken hoe hij de poelies op de motoren behandeld heeft, en zo te zien heeft hij dat geglaspareld en daarna ook voorzien van poedercoating. ik was thuis de spullen die ik wil laten coaten aan het sorteren, en ik wilde eigenlijk ook het kleppendeksel mee laten doen, opzoek naar de kleur kwam ik met het idee om aluminiumkleurig te doen, delen van de dynamo, de waterpomppoelie, de plaat achterop de waterpomp (voorzien van hijsoog) het hijsoog linksachterop de motor, en het blindplaatje achterop de kop van dezelfde kleur te voorzien en al deze onderdelen ook te glasparelen! de wielophanging delen en carterpan worden gezandstraald. wordt allemaal heel chique dus.
de kosten van een kleurwissel voor de poedercoating zijn me trouwens behoorlijk meegevallen, ik laat dan ook bovenstaande onderdelen aluminiumkleurig poedercoaten, delen van de wielophanginging worden zwart gepoedercoat, en de carterpan... die wordt vuurrood gepoedercoat!
nu zit ik alleen nog eff te tobben hoe ik het ga doen met de krukaspoelie en de 2e dynamo.. de steunen daarvoor moet ik nog maken, dat maakt het lastig. de krukaspoelie moet ook nog "verdubbeld" worden. maar aan de andere kant al, zou ik dat later regelen is het ook nog prima:)
zondag ga ik alle onderdelen op de te coaten kleur sorteren, de dynamo aanvallen en demonteren en van de week een nieuwe waterpomp kopen om de achterplaat waar het hijsoog aan zit van af te slopen. dan wordt het onderhand tijd om de div delen te glasparen en daarna dat en de rest van het spul naar Van Rijn Coatings te brengen (die verzorgt het zandstralen en daarna het poedercoaten).
[ATTACH]1489[/ATTACH]
zijn niveau van restaureren mag ik wel, de carosserie van deze 3 deurs heeft een goede anderhalf jaar bij een proffesionele plaatwerker in Kamerik gestaan om compleet uitgedeukt/slagen te worden. de carosserie is nu echt megastrak en er is geen plamuur aan te pas gekomen voor het spuiten, de complete carosserie heeft direct een proffesionele dinitroll behandeling gehad en hij is nu bezig met de wederopbouw. de body is voorzien van nieuwe kabelbomen, en allerlei nieuwe details (denk bijv aan het ruitenwissermechanisme). de bekleding is naar een proffesionele stoffeerder om in gloednieuw leer te hullen, maar wel precies hetzelfde als de fabriek in de jaren 50 gebruikt heeft. de motor, het chassis, alles voorzien van nieuwe onderdelen/toebehoren. rvs remleidingen, overal nieuwe bouten, nieuwe smeernippels voor het onderstel en ga zo maar door. originele nos onderdelen haalt hij van heel de wereld vandaan, en het chroom, dat wordt "even" opnieuw geperst uit mallen en "even" opnieuw verchroomd. echt t? gaaf gewoon! en ook echt een enorm groot voorbeeld deze manier van werken, alleen spijtig dat ik de beste man zelf niet gesproken heb, hij was afwezig. het is overigens een goede kennis van ons, en ongeveer elke week komt hij wel even bij ons op de draaibank wat fabriceren voor de cadillacs dus spreken zal ik hem vast nog wel.
ik wilde bij hem even spieken hoe hij de poelies op de motoren behandeld heeft, en zo te zien heeft hij dat geglaspareld en daarna ook voorzien van poedercoating. ik was thuis de spullen die ik wil laten coaten aan het sorteren, en ik wilde eigenlijk ook het kleppendeksel mee laten doen, opzoek naar de kleur kwam ik met het idee om aluminiumkleurig te doen, delen van de dynamo, de waterpomppoelie, de plaat achterop de waterpomp (voorzien van hijsoog) het hijsoog linksachterop de motor, en het blindplaatje achterop de kop van dezelfde kleur te voorzien en al deze onderdelen ook te glasparelen! de wielophanging delen en carterpan worden gezandstraald. wordt allemaal heel chique dus.
de kosten van een kleurwissel voor de poedercoating zijn me trouwens behoorlijk meegevallen, ik laat dan ook bovenstaande onderdelen aluminiumkleurig poedercoaten, delen van de wielophanginging worden zwart gepoedercoat, en de carterpan... die wordt vuurrood gepoedercoat!
nu zit ik alleen nog eff te tobben hoe ik het ga doen met de krukaspoelie en de 2e dynamo.. de steunen daarvoor moet ik nog maken, dat maakt het lastig. de krukaspoelie moet ook nog "verdubbeld" worden. maar aan de andere kant al, zou ik dat later regelen is het ook nog prima:)
zondag ga ik alle onderdelen op de te coaten kleur sorteren, de dynamo aanvallen en demonteren en van de week een nieuwe waterpomp kopen om de achterplaat waar het hijsoog aan zit van af te slopen. dan wordt het onderhand tijd om de div delen te glasparen en daarna dat en de rest van het spul naar Van Rijn Coatings te brengen (die verzorgt het zandstralen en daarna het poedercoaten).
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-03-2009 17:19 #767102
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Ga je de pedaalarmen ook poedercoaten? en de voorbalk en veerpoten? en de achteras?
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-03-2009 18:34 #767110
door Anjo van den Akker
versnellingsbaksteunen worden nu iig ook al mee gezandstraald en gepoedercoat, gezien de negatieve ervaringen mbt de rode denk ik dat de basis van de wielophanging lekker tegen de auto aan blijft zitten, daarvan zal ik het stuurhuis verwijderen en vervolgens de hele boel opschuren en in de hammerite zetten. de losse voorwielophangingdelen zijn nog wel dingen waar ik over nadenk om te laten poedercoaten, maar het krijgt iig een nieuw likje verf.
achteras wordt gepoedercoat als de ombouw naar schijfremmen compleet is, dat gaat overigens direct samenvallen met rvs remleidingen:)!
dit is het 1e aandachtspunt als de auto als T rijdend is, en de elektrische beveiligingen geinstalleerd zijn
achteras wordt gepoedercoat als de ombouw naar schijfremmen compleet is, dat gaat overigens direct samenvallen met rvs remleidingen:)!
dit is het 1e aandachtspunt als de auto als T rijdend is, en de elektrische beveiligingen geinstalleerd zijn
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-03-2009 19:29 #767124
door Anjo van den Akker
WEET JE WAT GAAF IS:D:D:D
zojuist een vastgelopen renault 5 alpine turbo blok op de kop getikt
crossflow kopppppppppp:worship:
die gaan we tzt mooi plaatsen op de GTT motor:D
zojuist een vastgelopen renault 5 alpine turbo blok op de kop getikt
crossflow kopppppppppp:worship:
die gaan we tzt mooi plaatsen op de GTT motor:D
Moderators: Mark Smeets