show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2009 17:03 #766761 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

AvdAkker;96154 schreef : dat is dus 6.52kg per pk voor de gt4 tegen 7.14kg per pk voor de volvo


Puur op basis daarvan kun je toch geen conclusies trekken? Het gaat toch ook om h?? de PK's op de weg komen, ?f ze daadwerkelijk op de weg komen en om de stroomlijn?
Of heb ik dat verkeerd?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2009 17:20 #766777 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
nee klopt, maar ik heb dus straks met de T al meer kg's per pk wat een nadeel is, de baksteen-aerodynamica van een 300 is ook al een nadeel, volgens mij heeft een gt4 standaard al 4wd wat in dit geval een enorm nadeel is.

tsjah, het zou met een gestripte 300 al wel een spannend sprintje worden iig:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-03-2009 17:30 #766783 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Stroomlijn is ook niet zo'n factor bij acceleratie vanuit stilstand, en vrijwel verwaarloosbaar in een head-to-head met een Celica.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
25-03-2009 20:09 #766805 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

Niels;96180 schreef : Stroomlijn is ook niet zo'n factor bij acceleratie vanuit stilstand, en vrijwel verwaarloosbaar in een head-to-head met een Celica.


idd, stroomlijn is pas belangrijk op hogere snelheid. Kan dus dat de Volvo de Celica eerst eruit trekt, maar dat hij daarna weer inloopt :p

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
25-03-2009 21:27 #766821 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Belangrijkste factoren zouden dan waarschijnlijk de tractie en versnellingsbakverhoudingen/eindreductie worden,maar natuurlijk ook de reactiesnelheid van de bestuurder.

Gr; Wouter.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-03-2009 22:01 #766828 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

AvdAkker;96174 schreef : volgens mij heeft een gt4 standaard al 4wd wat in dit geval een enorm nadeel is.


Klopt, dat maakt de wagen ook ineens 300 kilo zwaarder. (er is er 1 in de club die die power alleen op de voorwielen heeft... gekkenwerk)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2009 23:05 #766841 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

Wouter76;96220 schreef : Belangrijkste factoren zouden dan waarschijnlijk de tractie en versnellingsbakverhoudingen/eindreductie worden,maar natuurlijk ook de reactiesnelheid van de bestuurder.

Gr; Wouter.

Yupz! :yesyes:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-03-2009 11:02 #766882 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

Wouter76;96220 schreef : Belangrijkste factoren zouden dan waarschijnlijk de tractie en versnellingsbakverhoudingen/eindreductie worden,maar natuurlijk ook de reactiesnelheid van de bestuurder.

Gr; Wouter.


De reactiesnelheid wordt hier al veel te vaak geoefend.
Heerlijk, 'snelle wagens' eruit trekken bij een stoplichtprintje met een 19 jaar oude diesel baksteen met 630.000 km op de teller. :humor:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-03-2009 11:22 #766883 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Zeg op, wat voor een auto heb je vanmorgen weer gepest? :humor:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-03-2009 16:35 #766915 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Mercedes 200D, iets anders kan niet:crock:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD