- Berichten: 4
Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
AvdAkker;96154 schreef : dat is dus 6.52kg per pk voor de gt4 tegen 7.14kg per pk voor de volvo
Puur op basis daarvan kun je toch geen conclusies trekken? Het gaat toch ook om h?? de PK's op de weg komen, ?f ze daadwerkelijk op de weg komen en om de stroomlijn?
Of heb ik dat verkeerd?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
tsjah, het zou met een gestripte 300 al wel een spannend sprintje worden iig:)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Niels;96180 schreef : Stroomlijn is ook niet zo'n factor bij acceleratie vanuit stilstand, en vrijwel verwaarloosbaar in een head-to-head met een Celica.
idd, stroomlijn is pas belangrijk op hogere snelheid. Kan dus dat de Volvo de Celica eerst eruit trekt, maar dat hij daarna weer inloopt

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111
Gr; Wouter.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;96174 schreef : volgens mij heeft een gt4 standaard al 4wd wat in dit geval een enorm nadeel is.
Klopt, dat maakt de wagen ook ineens 300 kilo zwaarder. (er is er 1 in de club die die power alleen op de voorwielen heeft... gekkenwerk)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Yupz! :yesyes:Wouter76;96220 schreef : Belangrijkste factoren zouden dan waarschijnlijk de tractie en versnellingsbakverhoudingen/eindreductie worden,maar natuurlijk ook de reactiesnelheid van de bestuurder.
Gr; Wouter.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Wouter76;96220 schreef : Belangrijkste factoren zouden dan waarschijnlijk de tractie en versnellingsbakverhoudingen/eindreductie worden,maar natuurlijk ook de reactiesnelheid van de bestuurder.
Gr; Wouter.
De reactiesnelheid wordt hier al veel te vaak geoefend.
Heerlijk, 'snelle wagens' eruit trekken bij een stoplichtprintje met een 19 jaar oude diesel baksteen met 630.000 km op de teller. :humor:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.