show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-03-2009 19:43 #762812 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
goede voorbereiding is alles:)

dat ik met dit soort dingen aardig met geld kan smijten helpt ook behoorlijk:D

zit al uuh, 5000 euri over het initiele budget wat ik bij de rode in gedachten had (qua turbo ombouw) heen:humor:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-03-2009 20:57 #762828 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

AvdAkker;94550 schreef : zit er ook over na te denken om een NTZ-systeem toe te voegen, gaan de turbo en alle andere motoronderdelen weer 3x langer mee.

En wat mag dat dan wel weer niet kosten? :D

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-03-2009 22:03 #762855 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
het filterelement is het duurste, maar dat kan ik als het goed is zo in het magazijn van terberg bestellen en dan kan ik het voor inkoopprijs meenemen (zal nog is nazoeken wat dat kost)

dan is het verder een oliedrukaansluiting op het blok zoeken ('k weet al waar), vandaar een slang naar het NTZ-filter en een retourleiding aansluiten, en omdat het filter dan in principe beswel oversized is een restrictie plaatsen. meer stelt het niet voor en zeker met een turbomotor heb je er gigaveel plezier van..

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-03-2009 22:32 #762864 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Het is dus een "ultra fijn filter" waar alleen olie doorheen stroomt als je het vanaf de volle oliedruk erin laat komen, en de aflaat direct terug in het carter laat stromen.

Vaak hebben die dingen (o.a. op industriemotoren etc) ook nog een verwarmings element wat de olie kortstondig tot 140 graden verhit, zodat eventuele vloeibare zooi (o.a. water) eruit verdampt.

het gevolg is dat je olie langer geel blijft. Voor dieselmotoren wordt het vooral gebruikt om de service interval te kunnen verlengen.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-03-2009 22:40 #762867 door Anjo van den Akker
idd, de olie blijft langer goed, maar daar doe ik het niet voor, olie wisselen doe ik toch wel elke 5000km, incl filter.

"micro filtratie" is ook dat de grotere zweefdeeltjes die dwars door een regulier oliefilter worden geblazen in dit filter achterblijven, en dus nooit zich kunnen ophopen in/achter/tussen aansluitnippels van bijv de olietoevoer naar je turbo, in de oliekoeler etc. het hele "kritieke olie circuit" heeft dan altijd z'n volledige rendement en de complete olie-lijn van de motor (alles wat de olie gebruikt voor koeling, smering etc) heeft er dus voordeel bij en zal in z'n geheel een stuk efficienter gaan werken.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-03-2009 17:54 #763204 door Anjo van den Akker
van het weekend heb ik bij erik nog een setje steunen e.d. opgehaald om te coaten, in de vluggigheid is ook een voorste motorsteun voor een 1700 aangeschaft...

in de veronderstelling dat de extra bevestigingsgaten voor die steun niet in mn chassis aanwezig zijn hing ik die 1700 er tijdelijk onder om de originele dan te laten coaten.

wat blijkt, die gaten zitten er w?l! dus de 1700 motorsteun wordt even geupgrade/verstevigd en daarna gecoat!!

vanavond de carb verder reinigen, net als de nieuwe carb voor de rode. dan voor de solex nieuwe onderdelen bestellen uit engeland en verder met reviseren. wou vanavond ook nog wat lassen, ben benieuwd hoe het gaat lopen..

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-03-2009 18:36 #763207 door Anjo van den Akker
wat me ook opviel, er zijn 2 types "scheve motorsteun" beugels, (steun aan de motor voor de mk3 motorsteun, ombouw rechte naar scheve motorsteunen)

degende die ik laat coaten heeft een rond stuk staal in een hoek gebogen van de ene naar de andere steun, degene die onder deze auto hangt heeft een U profiel in dezelfde maten gebogen.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-03-2009 22:08 #763250 door Anjo van den Akker
ik heb me weer vermaakt vanavond:

Carterpan = Done!!

Brandstoftank = bijna done

moet nog even verder met lassen (wat een monnikenwerk!) maar het gaat lekker.

op de foto's lijkt het net prutswerk, maar ik heb het ook niet zo op de camera van m'n pa, zal eens zien of ik de camera van m'n zusje weer even kan lenen dit weekend want het is toch echt wel aardig strak laswerk:D..

zoals op de laatste foto al wat te zien is, moet er nog wel even wat gevloeid worden om de boel dicht te krijgen:D

ik ga hem na het lassen tijdelijk volledig afdichten, vullen met perslucht (2bar) en een drukmeter plaatsen, dan een halve dag niet aankijken en als de drukmeter dan nog dezelfde waarde aangeeft, dan is m'n laswerk lekvrij!

er liggen op dit moment ook 2 carburateurs te sudderen in een emmer met diesel, de solex heb ik na de vaatwasmachine avontuurtjes ook flink schoongeborsteld met diesel, zelfs in het schemerlicht mag het resultaat er behoorlijk wezen! morgen en in dit weekend meer...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-03-2009 00:54 #763282 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
1 Bar is al m??r dan genoeg (ik denk dat je het beter bij een halve kunt houden)

met 2 bar druk je die hele tank kapot.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-03-2009 09:40 #763289 door Anjo van den Akker
juah 2 zou waarschijnlijk wel iets te enthousiast zijn idd, dan gaat ie misschien wel een beetje bol staan:D

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC