Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
dat ik met dit soort dingen aardig met geld kan smijten helpt ook behoorlijk:D
zit al uuh, 5000 euri over het initiele budget wat ik bij de rode in gedachten had (qua turbo ombouw) heen:humor:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
En wat mag dat dan wel weer niet kosten?AvdAkker;94550 schreef : zit er ook over na te denken om een NTZ-systeem toe te voegen, gaan de turbo en alle andere motoronderdelen weer 3x langer mee.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
dan is het verder een oliedrukaansluiting op het blok zoeken ('k weet al waar), vandaar een slang naar het NTZ-filter en een retourleiding aansluiten, en omdat het filter dan in principe beswel oversized is een restrictie plaatsen. meer stelt het niet voor en zeker met een turbomotor heb je er gigaveel plezier van..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Vaak hebben die dingen (o.a. op industriemotoren etc) ook nog een verwarmings element wat de olie kortstondig tot 140 graden verhit, zodat eventuele vloeibare zooi (o.a. water) eruit verdampt.
het gevolg is dat je olie langer geel blijft. Voor dieselmotoren wordt het vooral gebruikt om de service interval te kunnen verlengen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
"micro filtratie" is ook dat de grotere zweefdeeltjes die dwars door een regulier oliefilter worden geblazen in dit filter achterblijven, en dus nooit zich kunnen ophopen in/achter/tussen aansluitnippels van bijv de olietoevoer naar je turbo, in de oliekoeler etc. het hele "kritieke olie circuit" heeft dan altijd z'n volledige rendement en de complete olie-lijn van de motor (alles wat de olie gebruikt voor koeling, smering etc) heeft er dus voordeel bij en zal in z'n geheel een stuk efficienter gaan werken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
in de veronderstelling dat de extra bevestigingsgaten voor die steun niet in mn chassis aanwezig zijn hing ik die 1700 er tijdelijk onder om de originele dan te laten coaten.
wat blijkt, die gaten zitten er w?l! dus de 1700 motorsteun wordt even geupgrade/verstevigd en daarna gecoat!!
vanavond de carb verder reinigen, net als de nieuwe carb voor de rode. dan voor de solex nieuwe onderdelen bestellen uit engeland en verder met reviseren. wou vanavond ook nog wat lassen, ben benieuwd hoe het gaat lopen..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
degende die ik laat coaten heeft een rond stuk staal in een hoek gebogen van de ene naar de andere steun, degene die onder deze auto hangt heeft een U profiel in dezelfde maten gebogen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Carterpan = Done!!
Brandstoftank = bijna done
moet nog even verder met lassen (wat een monnikenwerk!) maar het gaat lekker.
op de foto's lijkt het net prutswerk, maar ik heb het ook niet zo op de camera van m'n pa, zal eens zien of ik de camera van m'n zusje weer even kan lenen dit weekend want het is toch echt wel aardig strak laswerk:D..
zoals op de laatste foto al wat te zien is, moet er nog wel even wat gevloeid worden om de boel dicht te krijgen:D
ik ga hem na het lassen tijdelijk volledig afdichten, vullen met perslucht (2bar) en een drukmeter plaatsen, dan een halve dag niet aankijken en als de drukmeter dan nog dezelfde waarde aangeeft, dan is m'n laswerk lekvrij!
er liggen op dit moment ook 2 carburateurs te sudderen in een emmer met diesel, de solex heb ik na de vaatwasmachine avontuurtjes ook flink schoongeborsteld met diesel, zelfs in het schemerlicht mag het resultaat er behoorlijk wezen! morgen en in dit weekend meer...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
met 2 bar druk je die hele tank kapot.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.