Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Met wat voor laaddruk rijd je momenteel rond?
Gr; Wouter.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
het grootste nadeel van een hoge carterdruk is dat de retour van de olie tussen turbo en carterpan ook onder die druk komt te staan, dit kan er voor zorgen dat de smering en koeling van de turbo niet meer optimaal is.
bijkomend probleem is dat de olie overal langs weggedrukt wordt, dus keerringen en pakkingen gaan allemaal lekken.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
ik ben ca 1,3 bar onder de gasklep van plan. is nog ver weg hoor, hiervoor moet de carburateur aangepast worden naar GR A specificaties (grotere venturi, aangepaste sproeiers etc) komt er een 270gr pipercross nokkenas in met verstelbaar tandwiel en natuurlijk de grotere turbo. dit zal hierna op de dyno afgesteld worden voor optimaal resultaat en dan hoop ik cijfers richting 170/180 wielpk te zien.
- Mark Smeets
- Moderator
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Zal dan theoretisch aan de nokkenas een kleine 200 pk worden?
Edit, laat maar, Anjo was me al voor
- Mark Smeets
- Moderator
-
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
antiekeradio;136830 schreef : enige lekkage via de zuigerveren is onvermijdelijk. bij de standaard laaddruk van 0,6 tot 0,7 bar overdruk (dus dat is de druk boven de omgevingsdruk) heb je hier weinig last van, maar het zal allicht tricky worden boven de 1 bar laaddruk.
het grootste nadeel van een hoge carterdruk is dat de retour van de olie tussen turbo en carterpan ook onder die druk komt te staan, dit kan er voor zorgen dat de smering en koeling van de turbo niet meer optimaal is.
bijkomend probleem is dat de olie overal langs weggedrukt wordt, dus keerringen en pakkingen gaan allemaal lekken.
AvdAkker;136838 schreef : precies.
ik ben ca 1,3 bar onder de gasklep van plan. is nog ver weg hoor, hiervoor moet de carburateur aangepast worden naar GR A specificaties (grotere venturi, aangepaste sproeiers etc) komt er een 270gr pipercross nokkenas in met verstelbaar tandwiel en natuurlijk de grotere turbo. dit zal hierna op de dyno afgesteld worden voor optimaal resultaat en dan hoop ik cijfers richting 170/180 wielpk te zien.
Het is me nu helemaal duidelijk hoe het zit met de laad en carterdruk, 200 pk aan de krukas uit 1400cc....:wtf:
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
krukas:Dvolvofiel;136843 schreef : Zal dan theoretisch aan de nokkenas
idd!v0lv0freak;136844 schreef : niet slecht voor een 1.4
het is echter nog de vraag of dergelijke getallen gehaald worden hoor; het is best moeilijk om het blok op dat niveau te krijgen, daar deze vers gereviseerd is en ik de juiste onderdelen voor de setup gebruik denk ik dat het wel gaat lukken.Wouter76;136846 schreef : Het is me nu helemaal duidelijk hoe het zit met de laad en carterdruk, 200 pk aan de krukas uit 1400cc....:wtf:
- V300 register
- Verbannen
-