show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
06-03-2010 19:21 #820396 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Hmm dat snap ik niet helemaal, wat is het verband tussen de laaddruk en de carterdruk?

Met wat voor laaddruk rijd je momenteel rond?

Gr; Wouter.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-03-2010 19:47 #820403 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
enige lekkage via de zuigerveren is onvermijdelijk. bij de standaard laaddruk van 0,6 tot 0,7 bar overdruk (dus dat is de druk boven de omgevingsdruk) heb je hier weinig last van, maar het zal allicht tricky worden boven de 1 bar laaddruk.

het grootste nadeel van een hoge carterdruk is dat de retour van de olie tussen turbo en carterpan ook onder die druk komt te staan, dit kan er voor zorgen dat de smering en koeling van de turbo niet meer optimaal is.

bijkomend probleem is dat de olie overal langs weggedrukt wordt, dus keerringen en pakkingen gaan allemaal lekken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2010 19:59 #820411 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
precies.

ik ben ca 1,3 bar onder de gasklep van plan. is nog ver weg hoor, hiervoor moet de carburateur aangepast worden naar GR A specificaties (grotere venturi, aangepaste sproeiers etc) komt er een 270gr pipercross nokkenas in met verstelbaar tandwiel en natuurlijk de grotere turbo. dit zal hierna op de dyno afgesteld worden voor optimaal resultaat en dan hoop ik cijfers richting 170/180 wielpk te zien.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
06-03-2010 20:02 #820413 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Wielpk? Waaraan moet ik dan denken tov 'normale' pk's zoals die in folders / autoboekjes staan?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2010 20:02 #820415 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
ca 200/210

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2010 20:02 #820416 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Effectief vermogen, dus het vermogen dat daadwerkelijk 'gebruikt' wordt neem ik aan.

Zal dan theoretisch aan de nokkenas een kleine 200 pk worden?

Edit, laat maar, Anjo was me al voor :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
06-03-2010 20:03 #820417 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
niet slecht voor een 1.4 :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
06-03-2010 20:19 #820419 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

antiekeradio;136830 schreef : enige lekkage via de zuigerveren is onvermijdelijk. bij de standaard laaddruk van 0,6 tot 0,7 bar overdruk (dus dat is de druk boven de omgevingsdruk) heb je hier weinig last van, maar het zal allicht tricky worden boven de 1 bar laaddruk.

het grootste nadeel van een hoge carterdruk is dat de retour van de olie tussen turbo en carterpan ook onder die druk komt te staan, dit kan er voor zorgen dat de smering en koeling van de turbo niet meer optimaal is.

bijkomend probleem is dat de olie overal langs weggedrukt wordt, dus keerringen en pakkingen gaan allemaal lekken.

AvdAkker;136838 schreef : precies.

ik ben ca 1,3 bar onder de gasklep van plan. is nog ver weg hoor, hiervoor moet de carburateur aangepast worden naar GR A specificaties (grotere venturi, aangepaste sproeiers etc) komt er een 270gr pipercross nokkenas in met verstelbaar tandwiel en natuurlijk de grotere turbo. dit zal hierna op de dyno afgesteld worden voor optimaal resultaat en dan hoop ik cijfers richting 170/180 wielpk te zien.


Het is me nu helemaal duidelijk hoe het zit met de laad en carterdruk, 200 pk aan de krukas uit 1400cc....:wtf:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2010 20:23 #820421 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

volvofiel;136843 schreef : Zal dan theoretisch aan de nokkenas

krukas:D

v0lv0freak;136844 schreef : niet slecht voor een 1.4 :D

idd!

Wouter76;136846 schreef : Het is me nu helemaal duidelijk hoe het zit met de laad en carterdruk, 200 pk aan de krukas uit 1400cc....:wtf:

het is echter nog de vraag of dergelijke getallen gehaald worden hoor; het is best moeilijk om het blok op dat niveau te krijgen, daar deze vers gereviseerd is en ik de juiste onderdelen voor de setup gebruik denk ik dat het wel gaat lukken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-03-2010 20:25 #820423 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Er is altijd een groot verschil tussen wielPK's, vliegwielPK's en kroegPK's. Ik ben benieuwd hoeveel je gaat halen. Je plannen zijn ambitieus genoeg. Ga je uiteindelijk ook een rollerbanktest doen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD