Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
AvdAkker;134983 schreef : en dat pokke end rijden, daar vertel ik verder even helemaal niets over}
Ik weet het
Maar zeg ook niks :y:
De constructie van die homokineet is toch hetzelfde als bij een 360? Wel wazig dat alle 5 (of 6) boutjes gewoon losgaan....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
met een open diff heb je hier in principe totaal geen last van
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
v0lv0freak;135014 schreef : Ik weet het
Maar zeg ook niks :y:
De constructie van die homokineet is toch hetzelfde als bij een 360? Wel wazig dat alle 5 (of 6) boutjes gewoon losgaan....
Als 1 boutje los begint te lopen volgt de rest vlug omdat de constructie verzwakt is. Dat was tenminste bij mijn vliegwiel wel zo...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111
elpee;134984 schreef :
@wouter die zit vast met 6 imbusboutjes aan beide zeide. En als er 3 of 4 loszitten wordt je niet blij.
Ah juist, als ik er aan denk maar eens even kijken op de sleuteldag bij een 340/360.
Je weet ons wel weer nieuwsgierig te maken Anjo, ben benieuwd wat je van plan bent!
Gr; Wouter.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- ervoor te zorgen dat het raakoppervlak van de homokineet en de trompet op de achteras schoon en vetvrij zijn
- boutjes met loctite vast zetten
- bouten op het juiste moment aantrekken
- zorgen dat de schroefdraad van zowel het boutje als de trompet op de achteras, helemaal vetvrij zijn
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Alle boutjes en moertjes daar moeten uiteraard 100% geborgd blijven.
Ze gebruiken daarvoor boutjes met een klein gaatje door de kop geboord. Daar gaat een "ijzerdraadje" doorheen wat hem met een volgend boutje verbind. Dit ijzerdraadje zit bij de ene bout aan de linkerkant vast en bij de andere bout aan de rechterkant. Op deze manier trekt de een de ander vast als de ene losser gaat zitten. Werkt 100% van de tijd. Google maar op "safety wire".
Het is maar een heel dun draadje, grote krachten komen hier niet op.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
dat was inderdaad precies wat ik in gedachten had.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
What can I say... Great minds think alike...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





