show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2010 13:18 #818610 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
nee, zit te denken aan een nieuwe manier van borgen, moet het nog uitproberen bij een reserve versnellingsbak

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
20-02-2010 13:54 #818634 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

AvdAkker;134983 schreef : en dat pokke end rijden, daar vertel ik verder even helemaal niets over}:)


Ik weet het :)

Maar zeg ook niks :y:

De constructie van die homokineet is toch hetzelfde als bij een 360? Wel wazig dat alle 5 (of 6) boutjes gewoon losgaan....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2010 13:56 #818635 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
6 boutjes, en komt puur door het 100% sperdifferentieel, de wringing heb je niet alleen op de banden maar ook op de bevestiging van de homokineet en in de homokineet zelf

met een open diff heb je hier in principe totaal geen last van

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
20-02-2010 13:58 #818636 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Het wringt idd heel goed (vorige week met inpakeren bij de carb cursus). Nu kan ik me ook wel voorstellen dat je de auto toen niet naar terberg hebt geduwd :+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-02-2010 14:49 #818646 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

v0lv0freak;135014 schreef : Ik weet het :)

Maar zeg ook niks :y:

De constructie van die homokineet is toch hetzelfde als bij een 360? Wel wazig dat alle 5 (of 6) boutjes gewoon losgaan....


Als 1 boutje los begint te lopen volgt de rest vlug omdat de constructie verzwakt is. Dat was tenminste bij mijn vliegwiel wel zo...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
20-02-2010 16:35 #818657 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

elpee;134984 schreef :
@wouter die zit vast met 6 imbusboutjes aan beide zeide. En als er 3 of 4 loszitten wordt je niet blij.


Ah juist, als ik er aan denk maar eens even kijken op de sleuteldag bij een 340/360.

Je weet ons wel weer nieuwsgierig te maken Anjo, ben benieuwd wat je van plan bent!

Gr; Wouter.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-02-2010 18:18 #818673 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Je kunt het sowieso al een beetje voorkomen door:
- ervoor te zorgen dat het raakoppervlak van de homokineet en de trompet op de achteras schoon en vetvrij zijn
- boutjes met loctite vast zetten
- bouten op het juiste moment aantrekken
- zorgen dat de schroefdraad van zowel het boutje als de trompet op de achteras, helemaal vetvrij zijn

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-02-2010 09:47 #818888 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Ik heb eens in een F16 motor staan turen in de onderhoudsloods op een vliegbasis waar een kennis van me werkte.
Alle boutjes en moertjes daar moeten uiteraard 100% geborgd blijven.
Ze gebruiken daarvoor boutjes met een klein gaatje door de kop geboord. Daar gaat een "ijzerdraadje" doorheen wat hem met een volgend boutje verbind. Dit ijzerdraadje zit bij de ene bout aan de linkerkant vast en bij de andere bout aan de rechterkant. Op deze manier trekt de een de ander vast als de ene losser gaat zitten. Werkt 100% van de tijd. Google maar op "safety wire".
Het is maar een heel dun draadje, grote krachten komen hier niet op.





Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-02-2010 12:49 #818894 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
verdorie jeroen, moet je nou alles verklappen:D

dat was inderdaad precies wat ik in gedachten had.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-02-2010 13:03 #818896 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Haha, het was maar een idee...

What can I say... Great minds think alike... :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD