Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
- Mark Smeets
- Moderator
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
wat heel grappig is is dat ik amper 2 uurtjes na het plaatsen van die gezocht advertentie al een mailtje had van iemand die een hatch bodykit had liggen:w00t:v0lv0freak;132935 schreef : Behalve reclame zul je niet veel reactie's krijgen...
Ik heb mijn complete bodykit via toevallige omstandigheden gevonden.
de voorspoiler zat nog op een van zijn auto's, achterskirt had hij nog liggen in een loods, en de sideskirts lagen los in een auto; van die auto was de achterklep geforceerd en de sideskirts en div andere zaken eruit gejat:snif:
maargoed, voor & achterspoiler!!
zoals je ziet wel in een relatief gehavende staat, maar dat gaat opgelost worden; ?n de kans is enorm groot dat ik de kit nog wat naar mijn smaak ga verbouwen.
net had ik de dumpvalve nog even uit elkaar gesloopt;
het viel op dat de zuiger niet gangbaar was nadat ik de deksel verwijderd had; dit kwam doordat de rubberen zuigerring verdraaid was (heeft een X profiel) en dus aanliep op het aluminium van het huis. heb de zuigerring opnieuw gemonteerd en nu is de dumpvalve weer gangbaar; echter er zijn div schuur sporen aanwezig op de zuiger door de langdurige abuse, ik ga dus nog even kijken of er een nieuwe zuiger voor de dv te bestellen is en anders komt er een ander type dumpvalve op.
dan is er nog die f*cking uitlaat
hij is eigenlijk weer op precies dezelfde plekken gescheurd, ik zit er enorm hard over na te denken om er eventjes een originele b14 in te flikkeren, dit blok op een motorstandaard zetten en dan dit uitlaatspruitstuk een hele harde gooi richting de staalbak geven en zelf een nieuw spruitstuk lassen.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Wel gaaf dat je ze gevonden hebt trouwens!
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
voorlopig ga ik eerst "weer" aan de gang met het uitlaatspruitstuk denk ik, waarschijnlijk gaat de sidepipe ook pleite.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
ik hang hem dan in de motorbok zodat ik binnen in de werkplaats een bracket kan maken om de turbo op de huidige plek solide op te hangen zodat het stalen spruitstuk gedemonteerd kan worden. dan is hopelijk dit liefje binnen:
[ATTACH]2175[/ATTACH]
RVS spruitstuk passend voor de R5 GTT. kost een enorme dot geld en het zal ook eens niet, de slijptol mag er gelijk in omdat ik de turbo niet achter de motor kan plaatsen:nono: de collector en de spruitstukflens + eerste stukjes pijp ga ik gebruiken en de runners zelf mogelijk recyclen als de bochtjes toevallig goed uitkomen voor optimale werking (wat ik niet verwacht) en anders lasbochten bestellen.
vanmiddag de flens voor de nieuwe turbo vergeleken; deze past gelukkig direct op het spruitstuk. ga er wel een bij pakken om ervoor te zorgen dat het ook goed gaat bij de chassisbalk en het inlaatspruitstuk; dan is in principe het spruitstuk gelijk klaar voor de nieuwe turbo!
poeheeee:crazy2:
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
- Mark Smeets
- Moderator
-
Of mag je dan nog eens aan de slag?
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
ik besloot te gaan voor een nieuw spruitstuk, met CNC gefreesde of watergesneden / lasergesneden flenzen. toen heb ik vandaag voor de grap een turbo van een 4cyl vrachtwagenblok afgehaald (deze turbo is een T3) en de montageflens vergeleken met die van het originele spruitstuk; direct fit:)
dat was de reden om van materiaal direct van staal over te stappen naar RVS om dan het spruitstuk zo te maken dat de T3 straks een bolt-on upgrade is, daarnaast wilde ik graag de flenzen aan de kop linken om vervorming/afschuivende krachtoverbrenging op de tapeinden wat te verminderen en toen ontstond het probleem; de std flenzen+montagepunten+poorten intekenen en dan linken:+ heb er eventjes voor gezeten maar elke hoek is anders, de poorten hebben een vage dimensie (ovaal maar dan trapeziumvormig) en ga zo maar door; beetje onhaalbare koek dus, en ik realiseerde me dat dit flink wat tijd ging kosten om ervoor te zorgen dat de tekening in het CNC apparaat geladen kon worden; flens gesneden/freest en dan ook nog eens uitproberen op de kop, al bij al is dat risico op niet/slecht passen me gewoon te groot waardoor ik net zo kut af zou zijn als nu.
dus toen ging ik op het rtc forum wat rondneuzen en zag dat iemand bovenstaand rvs spruitstuk in z'n r5 geschroefd had en bedacht ik me dat ik hiermee enorm veel tijd kan besparen en zodoende de auto weer rijdend heb voor de elandrun:+
en ja, toen was de keuze snel gemaakt