show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-03-2010 11:13 #820804 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

Bodejodel;137237 schreef : Wat kost dat dan? Zo complex zien ze er niet uit...
Voor normaal weggebruik hebben deze geen nut denk ik, of is voldoende winst te halen ten opzichte van de standaard afstelling.



Camberplaten/solid topmounts zijn mooi omdat de standaard veerpootlagers maar sporadisch vernieuwd worden en met stuggere dempers nogal eens stuk gaan. Daarbij is natuurlijk de mogelijkheid om negatief camber op de vooras te krijgen gewenst.
Dat het veel geld moet kosten is naar mijn mening niet noodzakelijk. Dai maakt ook solid topmounts/camberplates en er zijn wel wat mensen die nissan spul gebruiken zonder veel aanpassingen. Over de kwaliteit van beiden kan ik me niet uitlaten. Nog niet.
Als het alleen gaat om (meer) negatief camber te krijgen zijn er ook andere manieren, denk aan de 360 GMC modificatie of bijvoorbeeld het verlengen van de draagarm zoals bij de 343 van Bois... Andere mogelijkheid zou zijn om de bevestigingspunten in het standaard veerpootlager te verplaatsen. Bij een 700/900 kan dat goed, in hoeverre dit bij een 300 mogelijk is weet ik niet.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-03-2010 17:01 #820815 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
kwaliteit kost gewoon geld; daar kom je niet onderuit. op onderdelen moet je naar mijn mening nooit bezuinigen; kosten drukken kun je doen door zoveel mogelijk zelf aan de gang te gaan.

camberplates is overigens nog maar het topje van de ijsberg voor wat ik qua wielophanging van plan ben.

postbode is weer langsgeweest!!!





in 1 woord VET!, is behoorlijk vakkundig gelast dit spruitstuk; lasjes zien er echt goed uit.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-03-2010 19:17 #820825 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Naaaisss, wanneer gaat dit er op?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-03-2010 19:28 #820826 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
als het passend gemaakt is; eerst moet de slijptol erin natuurlijk:+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
11-03-2010 20:08 #820828 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Ziet er stoer uit zeg, ben je straks tenminste van het probleem met een scheurend uitlaat spruitstuk af, enne vergis ik me nu of komt de turbo er straks onder een andere hoek op te zitten? (of is dat nu juist de reden dat de slijptol er eerst nog in gaat...)

Levert dit spruitstuk ook nog een verbetering op in het vermogen door een wellicht beter "doorstroming" van de uitlaatgassen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-03-2010 22:57 #820836 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

AvdAkker;137264 schreef : als het passend gemaakt is; eerst moet de slijptol erin natuurlijk:+


Holy shit, ik wou zeggen, dit is een 5GTT spruitstuk of niet? Ik dacht eerst even te denken dat je een compleet spruitstuk op maat had laten maken. Je gaat wel lekker door! :]

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-03-2010 07:40 #820842 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Ja is dat geen idee? Een spruitstuk op maat laten maken, of was je dan nog 3x zoveel kwijt?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-03-2010 09:38 #820848 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
kosten zijn het probleem niet stefan, echt niet.

als ik een spruitstuk laat maken zit ik aan een factor vast wat ik gewoon niet leuk vind; uitbesteden aan derden. dit probeer ik zo min mogelijk te doen door het hele project heen, dan blijft het tenminste mijn werk:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-03-2010 11:46 #820858 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Inderdaad, zelf maken geeft je veel meer voldoening. Het is dat ik de kennis en de apparatuur niet heb, anders zou ik alles zelf maken, tot aan een koffiezetapparaat toe. :+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-03-2010 12:30 #820861 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Koffiezetapparaten zijn dan ook niet zo heeeeel moeilijk om te maken... dusseh, wat let je om je eigen KoffieBodel(tm) te maken?yeehaa!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD