Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
- V300 register
- Verbannen
-
Bodejodel;137237 schreef : Wat kost dat dan? Zo complex zien ze er niet uit...
Voor normaal weggebruik hebben deze geen nut denk ik, of is voldoende winst te halen ten opzichte van de standaard afstelling.
Camberplaten/solid topmounts zijn mooi omdat de standaard veerpootlagers maar sporadisch vernieuwd worden en met stuggere dempers nogal eens stuk gaan. Daarbij is natuurlijk de mogelijkheid om negatief camber op de vooras te krijgen gewenst.
Dat het veel geld moet kosten is naar mijn mening niet noodzakelijk. Dai maakt ook solid topmounts/camberplates en er zijn wel wat mensen die nissan spul gebruiken zonder veel aanpassingen. Over de kwaliteit van beiden kan ik me niet uitlaten. Nog niet.
Als het alleen gaat om (meer) negatief camber te krijgen zijn er ook andere manieren, denk aan de 360 GMC modificatie of bijvoorbeeld het verlengen van de draagarm zoals bij de 343 van Bois... Andere mogelijkheid zou zijn om de bevestigingspunten in het standaard veerpootlager te verplaatsen. Bij een 700/900 kan dat goed, in hoeverre dit bij een 300 mogelijk is weet ik niet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
camberplates is overigens nog maar het topje van de ijsberg voor wat ik qua wielophanging van plan ben.
postbode is weer langsgeweest!!!
in 1 woord VET!, is behoorlijk vakkundig gelast dit spruitstuk; lasjes zien er echt goed uit.
- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Levert dit spruitstuk ook nog een verbetering op in het vermogen door een wellicht beter "doorstroming" van de uitlaatgassen?
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;137264 schreef : als het passend gemaakt is; eerst moet de slijptol erin natuurlijk:+
Holy shit, ik wou zeggen, dit is een 5GTT spruitstuk of niet? Ik dacht eerst even te denken dat je een compleet spruitstuk op maat had laten maken. Je gaat wel lekker door! :]
- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
als ik een spruitstuk laat maken zit ik aan een factor vast wat ik gewoon niet leuk vind; uitbesteden aan derden. dit probeer ik zo min mogelijk te doen door het hele project heen, dan blijft het tenminste mijn werk:)
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-