show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-02-2010 20:17 #816268
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Wat moet er gebeuren?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-02-2010 20:27 #816271
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
uitlaat.
komt bij 6000 toeren onder last net teveel onder spanning. zit net niet naar m'n zin
ga het rvs gedeelte verwijderen en een steun maken van koppelingshuis naar downpipe (om het gewicht van de uitlaat van de turbo af te halen). heb een 30 en 45gr bochtstuk uit staal besteld zodat ik het onderste gedeelte van de downpipe overnieuw kan doen zodat het rvs altijd spanningsloos is en niet dwingend vervormd onder motorlast:) remblokjes zijn ook bijna weggeremd, heb dit keer een setje EBC greenstuff blokken besteld; even proberen tot de volledige herziening van het onderstel:+
dus ja, vrijdag eerst dus de downpipe goed afsteunen en het rvs eraf halen; dan wachten tot die bochtjes arriveren en de slijptol in de downpipe zetten, aflassen en het rvs weer monteren:)
deze week ga ik al beginnen aan het nieuwe kleppendeksel; dat stond ook erg hoog op de agenda. verplaatsing van de carterontluchtings aansluiting, die zit op dit moment met de solex carb echt waardeloos. en natuurlijk alvast voorbereiden op een hogere laaddruk:D:D:D
komt bij 6000 toeren onder last net teveel onder spanning. zit net niet naar m'n zin
ga het rvs gedeelte verwijderen en een steun maken van koppelingshuis naar downpipe (om het gewicht van de uitlaat van de turbo af te halen). heb een 30 en 45gr bochtstuk uit staal besteld zodat ik het onderste gedeelte van de downpipe overnieuw kan doen zodat het rvs altijd spanningsloos is en niet dwingend vervormd onder motorlast:) remblokjes zijn ook bijna weggeremd, heb dit keer een setje EBC greenstuff blokken besteld; even proberen tot de volledige herziening van het onderstel:+
dus ja, vrijdag eerst dus de downpipe goed afsteunen en het rvs eraf halen; dan wachten tot die bochtjes arriveren en de slijptol in de downpipe zetten, aflassen en het rvs weer monteren:)
deze week ga ik al beginnen aan het nieuwe kleppendeksel; dat stond ook erg hoog op de agenda. verplaatsing van de carterontluchtings aansluiting, die zit op dit moment met de solex carb echt waardeloos. en natuurlijk alvast voorbereiden op een hogere laaddruk:D:D:D
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-02-2010 20:33 #816272
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Ik heb op mijn 360 Ferodo DS3500 blokjes zitten. Ik moet zeggen dat ik daar uitermate tevreden over ben qua remwerking. Ik weet niet wat die EBC blokjes zijn maar Ferodo gebruiken ze ook in de cup enzo.
Kost wat maar dan heb je ook wat.
Kost wat maar dan heb je ook wat.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Minder
Meer
02-02-2010 20:55 #816273
door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Die naam komt me bekend voor, volgens mij had Doeke die ook op zijn 360.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-02-2010 20:59 #816274
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
jos, ik denk dat je DS2500 bedoelt. 3500 bestaat niet:) EBC greenstuff komt ong op hetzelfde neer, ander labeltje/kleurtje maar zelfde eigenschappen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-02-2010 21:01 #816275
door V300 register
Ohja, 2500. Excuseer. DS3000 was het dus.
Ja, die gebruiken ze dus in de cup altijd. Ik had ze bij een Ferodo dealer in Utrecht gehaald. Kostten rond de 100 euro meen ik. Duur geintje maar remmen goed.
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Ja, die gebruiken ze dus in de cup altijd. Ik had ze bij een Ferodo dealer in Utrecht gehaald. Kostten rond de 100 euro meen ik. Duur geintje maar remmen goed.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-02-2010 21:05 #816276
door Anjo van den Akker
ik heb ze voor 60 besteld; kwartiertje later vond ik ook nog eens een aanbieder die ze voor nog geen 50 euri kon levere. mja boeie, van 10 euro ga je niet dood:)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-02-2010 23:01 #816286
door V300 register
EBC hoor ik niet echt goede verhalen over, zowel over schijven als blokken.
Zeker niet van de goedkope (groene?) versie.
Zeker niet van de goedkope (groene?) versie.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-02-2010 23:15 #816289
door Anjo van den Akker
mwa,
EBC
is een wereldmerk dus dat lijkt me stug.
zit ook standaard op Axletech schijfrem assen bij terberg trucks/terminals gemonteerd, als je ziet hoe daar mee gereden wordt en wat het daar te verduren heeft:)
zit ook standaard op Axletech schijfrem assen bij terberg trucks/terminals gemonteerd, als je ziet hoe daar mee gereden wordt en wat het daar te verduren heeft:)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
03-02-2010 20:29 #816358
door V300 register
Ben benieuwd naar je bevindingen!
Ben ook op zoek naar wat nieuwe remblokjes voor de 343............na 5 km heb ik bijna twee voeten nodig bij 't remmen
Ben ook op zoek naar wat nieuwe remblokjes voor de 343............na 5 km heb ik bijna twee voeten nodig bij 't remmen
Moderators: Mark Smeets