show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-02-2010 16:44 #816552 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
nou, de bewuste goedies waren vanmorgen al aangekomen!!


heb het rvs verwijderd en helaas gezien dat bij de voorste aansluiting van de demper hij vol naast de las gescheurd is, ong 7/8 rond. mijn conclusie was dus correct; uitlaat komt teveel onder spanning, helaas is het materiaal al gescheurd:snif:

nouja, het is nog zeer goed weer aan elkaar te bakken, geluk bij een ongeluk:)

vervolgens een locatie gezocht voor een goede steun bij de downpipe; die heb ik gevonden:)


tijdens het lassen leek het me leuk om ook eens het pulserend lassen te proberen zoals op die mk2 escort corworth , echter zonder het apparaat ervoor in te stellen en volledig vrij uit de hand hechtjes te maken:), is me voor een 1e x heel niet slecht afgegaan al zeg ik het zelf:


en ja; het is dus echt veel moeilijker als het lijkt:)

daarna heb ik de raamstreamer losgehaald en dik 5cm hoger geplakt, vond dat ik iets teveel moest bukken bij stoplichten, hopelijk is dat nu beter


hij oogt met die 5cm al een stuk minder asociaal ghehe.

daarna ook de voorspoiler losgeschroefd en een originele lip eronder, na een hoge drempel net te raken verboog hij wat naar achteren en raakte ik vrijwel elke drempel, dat was ik wel zo ongeveer een beetje beu...




van 't weekend de downpipe steun spuiten met hittebestendige verf en het rvs weer repareren; volgende week de downpipe aanpassen, remblokken monteren en het RVS er weer onder schroeven.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-02-2010 23:56 #816594 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
En velgen wassen!:woops:

Staat niet zo'n zwarte rand in je voorwielen!

Ben benieuwd naar de komende werken eigenlijk, de coilover conversie...
Ik blijf geboeid volgen!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-02-2010 08:15 #816597 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Toch mooier zonder die lip! En dat fabriek je toch allemaal maar weer mooi in elkaar Anjo!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2010 12:01 #816604 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
er moet gewoon een mk3 hatchback bodykit op:D

die ik overigens nog steeds zoek:snif:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2010 12:30 #816608 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Ik heb er een voor je... maar dan moet je voor mij wel eerst een sedan kit vinden... :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2010 13:15 #816610 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
ja precies.

er was vorig jaar in engeland iemand die een set mallen overgenomen heeft voor een reproductie, maar die l*l heeft die mallen aan de kant gelegd omdat hij er naar zijn zeggen geen tijd voor heeft (waarom koop je die mallen dan!?)

nu is er een die een bodykit op z'n 360 turbo heeft zitten en met het idee rondloopt om mallen te gaan maken en een kleinschalige reproductie te doen maar of dat nog wat wordt is ook nog maar afwachten, die had ook niet zoveel tijd.

het is dat ik niet zo goedkoop aan de materialen kan komen (geen connecties in poly/glasfiber wereld) anders zou ik er zelf wel aan beginnen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2010 14:25 #816620 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Inderdaad... Ik heb ook geen connecties in die wereld. Mijn bodykit is ideaal als mal, want hij is niet de mooiste meer. Kan er ook niks aan verloren gaan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2010 14:34 #816621 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
dat betekend dus dat die eerst helemaal gerepareerd moet worden; hoe beter je de mal maakt en afwerkt, des te mooier het nieuwe product eruit komt en hoe minder werk er nodig is om die spuitklaar te krijgen:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2010 17:57 #816637 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Dat repareren lukt me wel, hij is dan voor de vorm prima. Het spuiten kan dan achterwege blijven als hij als mal voor de mal gebruikt wordt...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
06-02-2010 21:25 #816655 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

AvdAkker;132881 schreef : er moet gewoon een mk3 hatchback bodykit op:D

die ik overigens nog steeds zoek:snif:


Behalve reclame zul je niet veel reactie's krijgen...

Ik heb mijn complete bodykit via toevallige omstandigheden gevonden. ;)

Een koni gezocht advertentie leverd wel genoeg bruikbare reactie's op :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD