Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
zit eigenlijk langzaam te kijken voor een versterkte drukgroep, renault vliegwiel en een betere koppelingsplaat (maar nog zonder sintermateriaal of iid met een set veertjes om de grote klappen op te vangen)
- V300 register
- Verbannen
-
Ik maak me meer zorgen om de voorste 2, de beide crotchbelts... zoals ik nu op de foto kan zien kan dat nog een lelijk verhaal worden bij ongeluk, zeker omdat de linker en rechtergordel ook al niet zitten zoals het hoort.Bart Manders;130089 schreef : Het ging me ook niet om die voorste bevestigingen Anjo maar om die achterste,omdat die allebij aan de C-stijl bevestigd zijn en dan kun je beter de bevestigen onder de achterbank gebruiken.
Let op dat je altijd eerst de zijgordels, dan de onderste en als laatste de bovenste gordels aantrekt, anders heb je alleen maar meer letsel bij ongeluk 'dankzij' je gordels. (Ik zou sowieso niet tevreden zijn met hoe het nu zit)
Ben wel benieuwd naar het filmpje, maar die kijk ik thuis wel
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
zit eigenlijk langzaam te kijken voor een versterkte drukgroep, renault vliegwiel en een betere koppelingsplaat (maar nog zonder sintermateriaal of iid met een set veertjes om de grote klappen op te vangen)
Die wat grotere klappen hebben we nog even mogen aanschouwen na afloop van de VKB, jammer dat deze korte sprint niet op film staat, zag er fraai uit en klonk ook erg goed
(iets met Broarrr en Psssjjjtt en zo)
Gr; Wouter.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
en die crotchbelts zitten ook prima, zonder gevaar. enige wat nog veranderd gaat worden is de bevestiging van de schoudergordels.
@ wouter, dat was nog nieteens sprinten, schakelde toen al vrij vroeg op.
- V300 register
- Verbannen
-
Deze moeten niet te laag, want dan wordt je teveel omlaag gedrukt (niet zo lekker voor je rug) in plaats van in je stoel. Teveel omhoog is ook weer niet goed, dan kun je weer gemakkelijker loskomen van je stoel.
Het grootste nadeel is dat ze naar ??n kant zitten waardoor de rechterschouder-gordel (aan de bestuurderskant) een beetje in je nek gaat snijden. Da's niet leuk als je een dagje wilt gaan driften terwijl je een T-shirtje aan hebt.
Qua veiligheid zit het wel best zo! Het is iig een heel stuk veiliger dan de originele stoelen en gordels!
- V300 register
- Verbannen
-
In racekuipjes zit niet voor niets een gat in de zitting.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
nee die crotchbelts zitten mij echt prima, houden m'n dijbenen beter op hun plek en als ik eenmaal zit ga ik echt nergens meer heen, ook niet bij een evt crash. ik zou bijna dat ding met 100kmh frontaal tegen een betonnen muur aan sturen om het te bewijzen, maar dat doe ik toch maar net even niet:)
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Fout, de 3 punts gordel zorgt ervoor dat je torso naar voren kan bewegen, bij jou kan dat niet.AvdAkker;131106 schreef : dat zou betekenen dat je bij een crash met een conventionele 3puntsgordel ook onderuitgezakt in je stoel terecht kan komen, ik geloof dat de alarmdiensten dat ook nog nooit meegemaakt hebben, behalve als er geen gordels gebruikt zijn;)
Ik denk dat je je aardig vergist. En geloof me, ik heb wel eens een crash van heel dichtbij geziennee die crotchbelts zitten mij echt prima, houden m'n dijbenen beter op hun plek en als ik eenmaal zit ga ik echt nergens meer heen, ook niet bij een evt crash. ik zou bijna dat ding met 100kmh frontaal tegen een betonnen muur aan sturen om het te bewijzen, maar dat doe ik toch maar net even niet:)
Heel simpel gesteld is jouw gordel een driehoekje waar je in zit, en jij kan dus naar voren glijden, omdat het driehoekje vooraan die ruimte bied. Daarom moet je sowieso de onderste 4 als eerste aantrekken in de juiste volgorde, als je dat niet doet kan er bij een crash een gordel door je nieren snijden.
In echte kuipstoelen zit die uitsparing echt niet voor niets, en ik denk dat bedrijven die miljoenen euro's in veiligheid investeren het toch wat meer bij het goede eind hebben dan iemand die op zaterdagmiddag een 6p gordel in zijn auto sleutelt.
No personal offence, maar als je zoiets maakt, maak het dan ook goed denk ik dan... je speelt wel met je eigen veiligheid en ik weet dat jij niet iemand bent die een euro gaat besparen op zijn auto