show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2010 14:57 #811523 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
gordervoorbereiding onder de achterbank wil ik liever niet gebruiken, die hoek is mij te groot

de achtergordels mogen haaks op de stoelbevestiging 10gr hoger afwijken of 10gr lager afwijken voor de meest veilige bevestiging. van bovenaf gezien mogen de gordels recht naar achteren maximaal een hoek van 20gr afwijken van de hartlijn.

[ATTACH]1982[/ATTACH]

dit is om te voorkomen dat bij een voorwaartse crash de bovenste gordels je ruggengraat verpulveren doordat je rug samengedrukt wordt, dit is ook de reden dat als je schouders halverwege de gordelgaten komen en je de gordels wel lager als 10gr laat lopen naar de achterste bevestigingspunten; de stoel eigenlijk te klein is.

mocht er bij n circuit of keuring geklaagd worden over de bevestiging van de voorste 2 gordels omdat die dus niet volledig aan fia regulaties voldoen, kan ik simpel de 2 voorste gordels losclippen van de ogen, de gordel oprollen en borgen met een tyrip en de rest als een correct 4punts systeem gebruiken. in mijn ogen onzin, omdat deze setup ook al functioneel is

Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-01-2010 15:15 #811526 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Het ging me ook niet om die voorste bevestigingen Anjo maar om die achterste,omdat die allebij aan de C-stijl bevestigd zijn en dan kun je beter de bevestigen onder de achterbank gebruiken.

Als je n kooi in de auto had gehad was het nog makkelijker geweest.Dan had je daar een horizontale buis in kunnen maken en daar de gordels aan vast maken.
Dat kun je nu natuurlijk ook maken maar ik weet niet in hoeverren je bereid bent om je interieur op te offeren aan dit verhaal.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2010 15:28 #811527 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
oooh zo, ja zover was ik idd al:

AvdAkker;129933 schreef : heb ook al gezien dat ik het straks weer anders ga doen, maar de uiteindelijke vorm gaat de audio kast bepalen en dat gaat dus nog ff duren

wat er straks in komt moet je ongeveer zien als een K die 90gr naar links gedraaid is, de platte _ zijde komt ong ter hoogte van de ramen en wordt aan de zijkant van de body bevestigd. die buis wordt ondersteund door 2 schuine buisjes die door de audio kast heen aan de bodem bevestigd worden(mogelijk aan de originele lage bev punten van de achter gordels), daar wordt een \ en / buis aangelast naar de bevestigingspunten op de c-stijl. in principe is 1 buis die zo loopt tussen de c-stijl -- al voldoende, maar dit is leuker omdat het het iets complexer maakt:+ als dat framepje op z'n plek zit ga ik de bevestigingspunten aftekenen voor een setje ringen om de gordels aan te knopen. framepje wordt volledig uit rvs vervaardigd en met TIG afgelast.

geen kooi dus, al gaat de achterbank er nog wel uit om plaats te maken voor de audio. heb ook al gekeken naar een oplossing in de vorm van een harness bar, maar denk dat voor mij het bovenstaande verhaaltjes leuker is.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-01-2010 19:13 #811663 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Waar heb je die stoelen vandaan? Linkje toevallig bij de hand?
Ik zou er wel twee willen in de 760, in groen, dan past het bij het smakeloze groene interieur van 1982:P

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-01-2010 21:26 #811679 door Anjo van den Akker
dit type is enkel in deze kleur te verkrijgen, zwart met wit stiksel dus. als je ff googlet op sparco chrono road kom je al een hoop leveranciers tegen, zowel binnen als buiten nederland:)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-01-2010 23:59 #812008 door V300 register
Ok, dank voor de info, gaan we eens rustig plaatjes kijken:)

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2010 00:18 #812346 door Anjo van den Akker
thx Wouter!

[youtube]lhqOLnL8QoM[/youtube]

die burn van de brug af was niet de bedoeling trouwens, had in de auto nieteens in de gaten dat de wielen spinden:halo:

't is ook duidelijk te horen dat het uitlaatspruitstuk toen al gesneuveld was!!!

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
18-01-2010 00:20 #812347 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Hij is een stuk stiller dan ik had verwacht.

Nu nog een filmpje met iets meer actie :)
Nog geen filmpje van gisteren gevonden?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2010 00:29 #812348 door Anjo van den Akker
eergisteren:) maar nee jammer genoeg nog niet, hoop dat daar wat footage van is en anders de volgende keer m'n zusje of iemand anders even lief aankijken of ze vanaf de zijkant wilt filmen:P

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-01-2010 09:14 #812353 door V300 register
Zijn dat nu de banden die zo zitten piepen op het einde... Of wat is dat bijna pijnlijke geluid?

Wegrijden uit de garage lukt je bijna ook niet zonder wielspin zie ik!
Zou niets voor mij zijn zo'n auto! Veul te agressief!

Maar hij ziet en klinkt ook echt prachtig!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC