Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
de achtergordels mogen haaks op de stoelbevestiging 10gr hoger afwijken of 10gr lager afwijken voor de meest veilige bevestiging. van bovenaf gezien mogen de gordels recht naar achteren maximaal een hoek van 20gr afwijken van de hartlijn.
[ATTACH]1982[/ATTACH]
dit is om te voorkomen dat bij een voorwaartse crash de bovenste gordels je ruggengraat verpulveren doordat je rug samengedrukt wordt, dit is ook de reden dat als je schouders halverwege de gordelgaten komen en je de gordels wel lager als 10gr laat lopen naar de achterste bevestigingspunten; de stoel eigenlijk te klein is.
mocht er bij n circuit of keuring geklaagd worden over de bevestiging van de voorste 2 gordels omdat die dus niet volledig aan fia regulaties voldoen, kan ik simpel de 2 voorste gordels losclippen van de ogen, de gordel oprollen en borgen met een tyrip en de rest als een correct 4punts systeem gebruiken. in mijn ogen onzin, omdat deze setup ook al functioneel is
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Als je n kooi in de auto had gehad was het nog makkelijker geweest.Dan had je daar een horizontale buis in kunnen maken en daar de gordels aan vast maken.
Dat kun je nu natuurlijk ook maken maar ik weet niet in hoeverren je bereid bent om je interieur op te offeren aan dit verhaal.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
AvdAkker;129933 schreef : heb ook al gezien dat ik het straks weer anders ga doen, maar de uiteindelijke vorm gaat de audio kast bepalen en dat gaat dus nog ff duren
wat er straks in komt moet je ongeveer zien als een K die 90gr naar links gedraaid is, de platte _ zijde komt ong ter hoogte van de ramen en wordt aan de zijkant van de body bevestigd. die buis wordt ondersteund door 2 schuine buisjes die door de audio kast heen aan de bodem bevestigd worden(mogelijk aan de originele lage bev punten van de achter gordels), daar wordt een \ en / buis aangelast naar de bevestigingspunten op de c-stijl. in principe is 1 buis die zo loopt tussen de c-stijl -- al voldoende, maar dit is leuker omdat het het iets complexer maakt:+ als dat framepje op z'n plek zit ga ik de bevestigingspunten aftekenen voor een setje ringen om de gordels aan te knopen. framepje wordt volledig uit rvs vervaardigd en met TIG afgelast.
geen kooi dus, al gaat de achterbank er nog wel uit om plaats te maken voor de audio. heb ook al gekeken naar een oplossing in de vorm van een harness bar, maar denk dat voor mij het bovenstaande verhaaltjes leuker is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik zou er wel twee willen in de 760, in groen, dan past het bij het smakeloze groene interieur van 1982:P
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
[youtube]lhqOLnL8QoM[/youtube]
die burn van de brug af was niet de bedoeling trouwens, had in de auto nieteens in de gaten dat de wielen spinden:halo:
't is ook duidelijk te horen dat het uitlaatspruitstuk toen al gesneuveld was!!!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Nu nog een filmpje met iets meer actie
Nog geen filmpje van gisteren gevonden?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Wegrijden uit de garage lukt je bijna ook niet zonder wielspin zie ik!
Zou niets voor mij zijn zo'n auto! Veul te agressief!
Maar hij ziet en klinkt ook echt prachtig!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





