show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-01-2010 20:20 #812524 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
ja je bent niet de enige die dat van dichtbij gezien heeft, en daarom vind ik dit alsnog veilig zitten:)

daNpy;131123 schreef : Fout, de 3 punts gordel zorgt ervoor dat je torso naar voren kan bewegen, bij jou kan dat niet.

maakt niet uit, je eigen gewicht is boven de heupgordels groter, waardoor je zwaartepunt tov de heupgordels altijd boven zit, je komt dus nooit onder de gordel terecht. doordat je gewichtlijk altijd gewoon face-first in het harnas gehangen wordt.

de crotch gordels hebben pas echt nut als je over de kop vliegt en rondtolt in een auto met volledige rolkooi waarbij je mogelijk je hoofd tegen het buizenwerk kunt stoten, rolkooi komt er niet in dus de meerwaarde van 100% volgens het boekwerk functionerende crotchgordels boeit me niet, als ik me in het harnas vasttrek zit m'n onderlichaam als een huis, komen de schouderstraps er nog bij dan ga je echt nergens meer heen. als de voorbereiding in de stoelen zat dan zouden ze zeker weten volgens het boekje erdoorheen lopen, maar die dingen zijn net even wat te duur om nuttelloos in te gaan snijden! en sja, die stoelen en gordels zaten er idd in een middagje in maar dat zegt niet dat ik er niet bij nagedacht heb:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-01-2010 20:27 #812527 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Ja dat snap ik, je had gewoon goede stoelen moeten kopen :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-01-2010 23:26 #812546 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

AvdAkker;131130 schreef : maakt niet uit, je eigen gewicht is boven de heupgordels groter, waardoor je zwaartepunt tov de heupgordels altijd boven zit, je komt dus nooit onder de gordel terecht. doordat je gewichtlijk altijd gewoon face-first in het harnas gehangen wordt.



Moet zeggen dat er wel door heel wat fabrikanten moeite wordt gedaan om dit onder de gordel door schuiven te voorkomen.. ben geen auto ontwerper, maar die gasten weten vast wat ze doen toch?

Zolang je veel aandacht aan al deze zaken besteed zal het allemaal wel goed komen, daar ga ik vanuit

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-01-2010 23:40 #812550 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
haha volgende keer als ik weer eens in de daf van mn pa (mee) rijd, zal ik zeker terugdenken aan deze discussie :)

die heeft helemaal geen gordels, en dat mag nog ook!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-01-2010 09:42 #812561 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
sjah, veiligheid staat bij mij echt extreem hoog in het vaandel; vooral omdat ik met eigen ogen gezien heb hoe fout het kan gaan als het fout gaat. ik vertrouw deze auto blind omdat ik weet dat hij echt volledig in orde is. danny laat het overkomen alsof ik totaal niet op veiligheid let, terwijl ik er echt wel over nadenk en bij stilsta voorafgaande aan het bouwen en tijdens het bouwen voor wat voor onderdeel ook. soms is snel dingen in elkaar kunnen sleutelen dus een nadeel:+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-01-2010 11:03 #812564 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Nee, je geeft veel geld uit aan je auto en monteert daarbij veiligheidszaken niet zoals het hoort. Dat vind ik zonde, want met dezelfde moeite kan het wel goed en veilig.

Je denkt dat je torso gewicht opgevangen wordt door de schoudergordels en je dankzij heupgordels daarbovenblijft, maar dat is niet zo.
Jouw crotchbelts geven je pelvis namelijk ruimte om naar voren te gaan, zeker icm de heupgordels die te ver naar voren zitten (at least, op de foto lijkt dat wel, zie horen ook achter de stoel et worden bevestigd). Ook al lukt je dat op eigen kracht niet, als je auto plots met stevige krachten afgeremd wordt ga je gewoon (voorbeeld: een 3punts gordel trekt eerst strak en houd vervolgens 4000 Newton(!!) aan kracht op de gordel om je naar voren te laten 'uitremmen').
En of je nou heilig vertrouwd op je auto of niet, als er een keer iemand een truck oid gaat inhalen als jij aan komt rijden zit je er gewoon bovenop. En dan stap ik liever levend uit.

Mijn vriendin is al een keer onder 4 puntsgordels geschoten bij een z??r lichte crash...
Die crotchbelts zitten er juist om te voorkomen dat je onderlichaam naar voren schiet. En dan moet je ze dus niet voor je stoel langs monteren :P

Ik wil ook niet zeggen dat je nu gaten moet maken in die mooie stoelen, dat is ook weer zonde :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-01-2010 12:49 #812565 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
ik heb de schoudergordels dan ook ietsjes los hangen zodat je dezelfde bewegingsvrijheid hebt als bij een normale 3pts gordel voordat die in vergrendeling schiet; die beweging is voldoende om je draaipunt op de heupgordel te houden zodat je bovenlichaam altijd naar voren komt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-01-2010 12:52 #812566 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Vanaf hier ook maar even een (simpele?) opmerking over de gordels (want ook deze 'discussie' volg ik zeer geinteresserd): is het niet zo dat als je zorgt dat je heupgordels goed strak zitten (en dan ook echt goed strak) en je pas daarna je schoudergordels aantrekt (zoals hierboven al een keer genoemd qua volgorde), dat je dan altijd goed zit? Hiermee bedoel ik dus nog zonder de 'crotchbelts' (die term kende ik tot voor kort niet, weer wat geleerd ;D)...

Volgens mij kan de heupgordel dan al niet meer omhoog schieten (mits goed gemonteerd, maar aangezien hij hier aan de originele punten bevestigd is zit dat wel goed denk ik zo) wat betekent dat je dan wel heel veel moeite moet doen om onder je gordel door te schuiven (volgens mij onmogelijk!)... En dat die 5e en 6e punt je gordel mooi naar beneden houden moge duidelijk zijn (wederom mits goed gemonteerd, wat in dit geval niet helemaal ideaal is zonder gaten in de stoel), maar zonder die 2 bevestigingen werkt ie toch ook prima? Ten minste, dat is mijn ervaring...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-01-2010 12:54 #812567 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

AvdAkker;131173 schreef : ik heb de schoudergordels dan ook ietsjes los hangen zodat je dezelfde bewegingsvrijheid hebt als bij een normale 3pts gordel voordat die in vergrendeling schiet; die beweging is voldoende om je draaipunt op de heupgordel te houden zodat je bovenlichaam altijd naar voren komt.


Dat kan natuurlijk ook, het zekere voor het onzekere, maar volgens mij moet je ook helemaal 'gefixeerd' wel op de plek blijven zitten, toch?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-01-2010 12:55 #812568 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
jep dat blijf je ook idd doordat de heupgordels schuin naar achteren getrokken worden, is niet te zien op de ergens bovenstaande foto; maar zo zit het wel.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD