show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-01-2010 17:00 #811452 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
ja maar daar stoor ik me niet zo aan, stuur zit op de goede hoogte

@ karsten, deze stoelen kunnen idd naar voren klappen en ze zijn traploos verstelbaar. achterbank gaat er zowieso nog uit, heb nu alleen nog geen plek om dat ding ergens neer te zetten op 't moment.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-01-2010 17:12 #811457 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Achterbank eruit?!? Voor die duizenden speakers was dat zeker!
Ergens vind ik dat wel jammer, ik zou het er niet voor over hebben! Ik benwas blij met mijn 20 jaar oude radio'tje en twee volvo-speakertjes! hehe

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-01-2010 20:00 #811464 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Anjo, die stoelen zien er ECHT gaaf uit!

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
08-01-2010 21:15 #811471 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

AvdAkker;130015 schreef : achterbank gaat er zowieso nog uit, heb nu alleen nog geen plek om dat ding ergens neer te zetten op 't moment.

Ik heb nog wel plaats voor die 2 mooie stoelen die erin zaten, dan heb jij weer plaats voor de bank :D

Die stoelen staan echt vet Anjo! Ik kom ze graag een keer testen ;)

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-01-2010 22:22 #811478 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
thx manne;)

voorlopig is dit een van de laatste dingen, nu ff pauze en dan vol gas de aandacht op speed-project de 343.
ik ga nog wel het carterontluchting traject verbouwen. had n.l. het probleem dat de slang die daar op zit niet netjes weg kan omdat daar de carburateur zit, ik gebruik daar al 16mm slang (op een 12mm aansluiting:humor:) omdat ik geen zin had om een slang met een ander kleurtje daarheen te knopen, slangetje viel er dus vrijwel altijd vanaf.. had een verloopbusje gedraaid en eroverheen geschoven maar nu blijft hij daar tussenuit lekken. het is minimaal maar zodra het over 't uitlaatspruitstuk gaat begint het wel een beetje te stinken..

aansluiting op de kleppendeksel wordt daarom verplaatst en vergroot ivm plannen hogere laaddruk naar 16mm (origineel 12mm) en ook de olieafscheider gaat verplaatst worden (iig iets hoger)

verder worden de ruitjes nog getint en ik ben van plan om een nieuwe raamstreamer te bestellen en die 5cm hoger te plakken, dit is af en toe best irritant voor een hoog stoplicht. ook komt er misschien een ander stuurtje in om beter te matchen met de gordels, dat rode stiksel is een beetje te flashy (ga dat evt verkleuren als dat werkt)

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-01-2010 23:35 #811479 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Zijn die streamers niet te krijgen in een geperforeerde variant zodat je er van binnenuit doorheen kunt kijken?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-01-2010 09:39 #811491 door V300 register
Zoals de stickers op de GVU en Connexion bussen! Van buiten lijkt het een sticker,maar van binnen kan je er doorheen kijken.

Mooie stoelen trouwens ja! Sex in de auto gaat alleen niet meer lukken:D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-01-2010 11:07 #811501 door V300 register
Die onderste 2 riemen gaan normaal gesproken door de zitting heen.Op die manieer houden ze namelijk je bovenbenen vast.Best lekker,vooral als je onderste bvoven klemvast in je stoel hangt!

Maarrrrrrrr mooi mooi mooi !!!!!!!!

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2010 11:53 #811507 door Anjo van den Akker
ja dat klopt idd Bart, maar die voorziening hebben deze stoelen niet en gezien de kostprijs van deze stoelen ben ik ook niet van plan om dat te maken:+; de voorste 2 gordels lopen onder de stoelzitting door naar de voorste bevestiging van de stoel. heb hier een 10x40mm dikke stalen strip geplaatst waar de ogen in verankerd zijn. met deze bevestiging merk ik wel support van de dijbenen, terwijl je dijbenen nog best vrij zijn om te bewegen (wat normaal het doel is van die bev door de stoel heen) zit dus prima. de bevestiging van de heupdelen zit op de originele gaten voor de gordelrailbevestiging en de gordelsluiting, de bovenste gordels gaan nu naar de c-stijl waar normaal de achtergordels bevestigd zitten; maar dat gaat dus nog veranderd worden:) mocht ik op m'n kop hangen dan blijf je hangen aan de heupgordels, niet dat ik dat ooit van plan ben.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-01-2010 14:42 #811522 door V300 register
Je zou voor de achterste bevestigingspunten ook de gordelvoorbereiding onder de achterbank kunnen gebruiken.
Het voordeel daarvan is dan weer dat beide bevestigingen hhaks op de stoel staan het geen de veiligheid en de de werking van de "meer dan 3 punts"gordel ten goede komt.
In extreme gevallen(een ongeval) kan de stoel nu in de richting de zijkant van de auto bewegen. omdat de achterste bevestigingen beide aan de C-stijl vastzitten.Hierdoor krijg je geen tegenwerking naar de andere kant.
Ik snap heus wel dat voor jou andere kriteria gelden als waar wij op het circuit mee te maken hebben.Ik weet alleen wel dat als ik met 'n auto bij de e technische keuring kom dat dat een punt van kritiek of zelfs afkeur zou zijn

Weet je trouwens zeker dat die stoelen geen voorbereiding hebben voor de 5 of 6 punts gordel.Dat word bij Sparco en OMP toch meestal wel gedaan.

Ik heb in mn 55 vorig jaar een nieuwe stoel geplaatst.'n Corbeau.Die heeft die voorziening wel(na even zoeken.Vaak is het een kwestie van even het zit gedeelte los pakken.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC