show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-04-2010 11:55 #826239 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Van de dealer in D'chem.

Magazijnman, zodra ik het magische woord "300-serie" noem, krijg ik altijd hem aan de lijn. Hij weet ook precies waar welk schroefje zit :humor:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-04-2010 19:22 #826781 door 16673-dummy
Binnenkort haal ik de auto weer op (als het even kan deze week). Wat ga ik doen:

- uitlaatpakking fiksen
- pakking inlaat vervangen (op een zondag ofzo, als er nog iemand bij is)
- uitzoeken waarom de compressie zo laag is

M.b.t. dat laatste: ik ga wat met remvloeistof uitspoken, nachtje ATF op de zuigers, daarna opnieuw compressie laten meten (ditmaal ??n keer 'normaal' meten, daarna met een lepeltje olie op de zuigers zoals Anjo aangaf).
Uiteraard ga ik eerst die pakkingen fiksen zodat ik me helemaal kan concentreren op dat compressieverhaal.

Met het vervangen van die pakking hoop ik het gerammel ook weg te hebben zodat ik eindelijk het blok eens kan horen. Als m'n "compressietrucjes" geen effect hebben, zal ik toch op zoek moeten gaan naar een ander blok/donorauto.

Het wordt nu tijd voor actie i.p.v. oeverloos gepraat over een B23 :+

Edit: ohja, gelijk even die slangen van de carterontluchting inspecteren... daar is al eens mee geknoeid door ??n van de vorige eigenaars en ik weet niet of daar een restrictie in zit (hoort dat?).

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-04-2010 23:20 #826817 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Ik heb vandaag nog op de site van Nordicar zitten snuffelen en kwam daar nog een carter ontluchting restrictie tegen voor de B200. Zou dus maar zo kunnen. Ik zocht specifiek voor B200K, vandaar.

Heb jij ook last van een tikkend blok? Ik dacht dat het bij mij door de klepspeling kwam, maar het wordt veroorzaakt door een lekje tussen uitlaatspruitstuk en uitlaat.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2010 08:43 #826850 door 16673-dummy
Tikken? Man, als je een beetje gas geeft en de toeren in gaat lijkt het net een driepits Daihatsu Cuore! :humor:

Ik hield er al wel rekening mee dat die pakking misschien zou lekken, maar ik heb m'n ogen zeker in m'n zak gehad want er ontbreekt gewoon een bout uit die flens.... Wouter zag het meteen :D

Nu hangt mijn voorpijp dus nog aan ??n bout en aan de middendemper. Tja, als je daar mee gaat rijden is het vragen om problemen natuurlijk....

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-04-2010 20:07 #827212 door 16673-dummy
Momenteel staat het achterpaneel in de primer. Ik ging het kofferbakrubber vervangen toen ik een roestplekje zag, bleek een drietal minieme gaatjes te zijn.

Daarop heb ik maar meteen actie ondernomen en het achterpaneel ontroest, geschuurd en in de primer gezet. Morgen even die gaatjes plamuren (dat kan daar wel, heeft er niets te lijden + het is een heel klein plekje) en dan matzwart erop.

Verder heb ik het deurrubber lv vervangen en tegelijkertijd even de vloermat opgetild: geen spatje roest te zien! Mooi!

Tijdens het loshalen van de achterlichten heb ik gemerkt dat 'ie inderdaad ML-behandelingen heeft gehad; gatverdamme wat een kleverige bende daar. Helaas zag ik ook iets minder bevredigends. Ik weet dat de auto linksachter ooit schade heeft gehad (doffe plek) maar ik wist niet wat voor schade. Toen ik het achterlicht los had zag ik dat het buitenpaneel op de hoek compleet naar binnen is gebogen, terwijl de buitenkant "strak" is. Dat houdt dus in dat er daar een berg plamuur hangt.... ik weet nog niet wat ik ermee ga doen. Was wel even balen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-04-2010 13:12 #827247 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Bij uitlaatspruitstuk/downpipe best Volvo pakkingen gebruiken. Heb het dan over de vier tussen de kop en het spruitstuk en de pakking tussen het spruitstuk en de downpipe. Aftermarket zijn niet zo geweldig wat dat betreft.

Controleer voor je de downpipe en het spruitstuk weer vastzet ook of de flenzen nog wel recht zijn, kan ook wel eens een probleem opleveren.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-04-2010 19:33 #827284 door 16673-dummy

AvdAkker schreef : ja en daarvoor zou je juist je slot kunnen afstellen

Met het oude rubber viel hij al in het slot als ik hem van 15 ? 20 cm hoogte dicht liet vallen. Ik zal eens zoeken op het forum hoe ik dat slot kan verstellen.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-04-2010 19:35 #827287 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
dat doet mijn 343 ook ja, is opzich ook wel handig:D om het slot te verstellen moet je de 2 moertjes van de vanger lossen en wat omhoog schuiven; 2tellen werk:)

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-04-2010 22:05 #827323 door 16673-dummy
Ik moest trouwens van beide rubbers een stukje afknippen omdat het wat te lang was, greep ik twee keer met de tang precies in zo'n ijzeren profiel....:woei:
Ja, daarom ging het zo moeilijk...

De achterlichten en nummerplaat zitten er inmiddels ook weer op, met dat nieuwe kleurtje ziet het er een stuk beter uit, al zeg ik het zelf!
Morgen foto's.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-04-2010 18:01 #827776 door 16673-dummy
Zo, het kofferbakslot is afgesteld. Ook heb ik vanmiddag het luchtfilter even gewassen zodat die ook weer even meekan. Er stond de kmstand van 70.400 op, is nu 114.500.

Tevens het stationair toerental opgeschroefd. Ik moest die schroef zowat drie volle slagen opendraaien voor hij op 800 tpm zit (zat eerst op 500 tpm). Hoort dat zo?
Daarnaast nog eens goed en gericht met remmenreiniger rondgespoten, geen resultaat. Geen vacuumlekken dus.

Filmpjes zijn aan het uploaden, volgen zo.

Edit: hoe kom ik er nou weer bij om een luchtfilter te wassen? :wtf:
Ik bedoelde natuurlijk "vervangen".

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC