show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-04-2010 18:33 #827779 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
als je met die verstelling de gasklep bediend dan hoort dat niet zo!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-04-2010 18:42 #827780 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Nee die bedient de gasklep niet. De schroef om het stat. toerental af te stellen zit op het inlaatspruitstuk.

Ik vond het zo apart dat ik zo veel moest draaien.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2010 15:39 #828057 door 16673-dummy
Onder de versnellingsbak/diff vond ik een paar druppels olie. Dat doet 'ie al een jaar, dus het wordt maar eens tijd dat ik daar wat aan doe.

Zit er achterop het differentieel, onder het (verticale) deksel nog een pakking o.i.d. die wat kan lekken? Is die ergens los verkrijgbaar?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-04-2010 16:01 #828060 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
img265.imageshack.us/i/5bak.jpg/

Hier zie je de pakkingen nog zitten tussen bak en diff, volgens mij zit er achteraan geen

Edit, er zit er dus wel een aan het uiteinde volgens het onderdelenboek, pagina 311, en dan die 4 die op die pic staan :)

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2010 16:31 #828061 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Ja natuurlijk zit daar een pakking, het moet toch afdichten? Het is een pakking van iets kurk-achtigs. Ik vermoed dat het niet meer te krijgen is. Ik had ooit een van de laatste, meen ik. Ik zou de pakking tussen diff en bak trouwens eerder verdenken van lekkage, is papier wat lijkt op te lossen ofzo. Bij mij was de helft weg, toen ik hem ging vervangen.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2010 16:39 #828063 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
let bij de pakking tussen versnellingsbak en diff in asjeblieft wel op de dikte!!!!

de achterste pakking bij het diffhuis deksel kun je zowieso heel makkelijk zelf maken; normaal pakkingspapier is daar al prima

• Robbert Jan Veraa
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-04-2010 08:13 #828148 door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

AvdAkker;142233 schreef : let bij de pakking tussen versnellingsbak en diff in asjeblieft wel op de dikte!!!!

de achterste pakking bij het diffhuis deksel kun je zowieso heel makkelijk zelf maken; normaal pakkingspapier is daar al prima

Zelf maken, dat zeker, maar ik betwijfel of je de dikte haalt.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-04-2010 12:04 #828162 door 16673-dummy
Bedankt!

Gisteravond heb ik er nog even onder gekeken, de hele onderkant van het differentieel is inmiddels vettig.

Ik vermoed dat de pakking tussen de bak en het differentieel inderdaad vergaan is. Als ik die ga vervangen, betekent dat dan dat het hele zaakje er weer onderuit moet? Want in dat geval laat ik het voorlopig nog fijn even zitten zo en vul ik wel een keer bij. Voorlopig heb ik echt geen tijd om die hele constructie er weer onder vandaan te halen.

Edit: hij staat nu trouwens bij de garage voor een APK'tje. Ze vervangen gelijk even die pakking bij de voorpijp, ik kreeg de bouten niet los (wat kun je daar ook verrekte slecht bij). Helaas merkte ik gisteren een zeer klein lekje op de aansluiting tussen midden- en einddemper. Ik heb de klem extra aangedraaid en er wat gungum opgesmeerd. Uiteraard een tijdelijke oplossing, ik moet de originele uitlaat er toch weer onder hangen. Er zit nu een injectielijn onder. Verder nog wat probleempjes bij het achterlicht dat binnen 5 minuutjes was opgelost (oude lampjes, slechte massa etc.). Ik ben benieuwd of er iets mis is.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-04-2010 18:10 #828211 door 16673-dummy
Net effe bij de garage langsgeweest voor de tussenstand; hij was er net aan begonnen, gaat morgen verder.

Punten:
- Ruitensproeiers verstopt (niet heel verwonderlijk, worden nooit gebruikt)
- Koplamphoogte afstellen (zal ook es niet)
- Rem linksachter remt niet goed mee, moet een tikje worden versteld
- Pakking tussen voorpijp en spruitstuk zo lek als een mandje
- "Woar he-j de binn'nspiegel geloate?"
euh, onder de passagiersstoel..... :+

Valt me alleszins mee. Hij gaat 't in orde maken en hopelijk heb ik dan morgen weer een jaartje apk. Hoewel de eerste twee punten volgend jaar waarschijnlijk weer aan de orde zullen zijn :o

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-04-2010 17:41 #828354 door 16673-dummy
Update: even de remmen gecheckt; alles loopt lekker vrij en soepel, geen rare (re)acties bij remmen o.i.d.

Alles is kurkdroog, wielremcilinders o.k. en gangbaar. Ik heb de trommel er linksachter afgehaald (ging soepeltjes, paar tikjes met de hamer en hij schoof eraf) en wat gemorreld aan de voeringen, veren e.d. + alles goed schoongemaakt.
Trommel half teruggeplaatst, even op de rem getrapt (effe losmaken), handrem aangetrokken, maar ik kan niks raars vinden. Alles werkt gewoon. Voeringen zijn nog lekker dik.

Ik snap niet waarom 'ie minder zou moeten remmen dan rechts..?
Iemand tips?

Ohja, na een wegtest heeft de keurmeester besloten dat BEIDE schokdempers afkeur zijn, hoewel alleen linksvoor lek is.
Maar maakt niet uit, ik heb nieuwe liggen en nu vakantie dus morgen ga ik er mee aan de slag. Die APK (verloopt 8 mei, dus ik ben ruim op tijd) is ook een stok achter de deur voor die klus, anders blijf ik het toch maar uitstellen.

Verder; complimenten over de staat van de auto! Dat vond ik toch leuk om te horen :)

PS Regen of niet, hij start steeds sneller! Vanmorgen had 'ie maar drie slagen nodig.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC