show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-05-2010 13:56 #828734 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

volvofiel;142920 schreef : Gewoon een dopje (dop 17 geloof ik?), verlengstuk erop die recht naar beneden hangt, dwarsstukje erop en die verlengen met de parasolvoet.
...
Geen ratel gebruiken, die draai je erop kapot denk ik.


Het is normaal een Dopje 15 Joost! }:) Maar maakt niet uit!

Verder zie ik niet in waarom je geen ratel zou gebruiken! Als je een beetje kwaliteitsvol materiaal hebt, dan kan het makkelijk tegen zoiets hoor!
Ik moest enkel bij het loshalen een slagje geven, daarna was het piece of cake!


De parasol werkt dan toch trouwens maar op 2 van de 3 moeren is het niet! Die derde zit toch zo dat je er niet bij kan van onderen, of is de downpipe bij een B19 Carb anders dan bij een injectie?
Want ik moest er in ieder geval een met een gewone sleutel te lijf gaan!

Bij mij zou het ook een kwartiertje geduurd hebben denk ik, mocht het niet zijn dat die laatste echt zo vast zat! Achja, weer wat geleerd!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-05-2010 14:25 #828740 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
nou, die oude schokbreker is dus gewoon helemaal kapot geweest van binnen voordat je hem ging vervangen :O

echt oncomfortabel is het toch niet, ik vind goede dempers met originele sterkte altijd wel een 'zeker' gevoel geven.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-05-2010 19:38 #828765 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

Dendorssers;142925 schreef : Het is normaal een Dopje 15 Joost! }:) Maar maakt niet uit!

Verder zie ik niet in waarom je geen ratel zou gebruiken! Als je een beetje kwaliteitsvol materiaal hebt, dan kan het makkelijk tegen zoiets hoor!
Ik moest enkel bij het loshalen een slagje geven, daarna was het piece of cake!


De parasol werkt dan toch trouwens maar op 2 van de 3 moeren is het niet! Die derde zit toch zo dat je er niet bij kan van onderen, of is de downpipe bij een B19 Carb anders dan bij een injectie?
Want ik moest er in ieder geval een met een gewone sleutel te lijf gaan!

Bij mij zou het ook een kwartiertje geduurd hebben denk ik, mocht het niet zijn dat die laatste echt zo vast zat! Achja, weer wat geleerd!


Mijn voorpijp zat met twee moeren vast inderdaad, de andere was al verdwenen, incl. het tapeind :no_comment:

Omdat die krengen zo vast zitten kun je maar beter geen ratel gebruiken, die houden daar niet zo van. "Het zekere voor het onzekere"...

@ Wouter; het is nog best comfortabel nu. Met die oude demper was het gewoon een boot.

Zo, nu weer verder met die uitlaat, moest even een terrasje leggen bij m'n broer :humor:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-05-2010 22:36 #828778 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
De uitlaat hangt er weer onder, met nieuwe pakking.

Maar potverdepotver, hij lekt nog steeds! Morgenochtend draai ik die moeren dus NOG vaster, tot zelfs die parasolvoet niet meer wil! Het kreng moet en zal gasdicht zijn :grr:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-05-2010 22:47 #828781 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
zijn de pasvlakken wel recht? en spruitstuk/downpipe lekvrij?

als die flenzen krom zijn kun je ze zo strak draaien als je wil, gasdicht worden ze niet.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-05-2010 22:48 #828782 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Die voorpijp-spruitstuk verbinding heb ik ook heel lang mee zitten kloten. Dat is echt geen handige pakking om dicht te krijgen is mijn ervaring. Ik denk dat uitlaatpasta een goeie oplossing is voor die verbinding.

Zelfs met het spruitstuk en de voorpijp op de werkbank (spanningsvrij) en de moeren zo vastgehengst als ik kon lekte hij nog.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-05-2010 07:53 #828808 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Joost zei net dat hij een tapeind mistte... dat verklaard volgens mij meer dan genoeg! Dan kan je hem gewoon niet gasdicht krijgen lijkt mij!

Gewoon nieuw tapeind halen en dat er opnieuw inzetten, anders krijg je het toch nooit gasdicht!

Dun laagje uitlaatpast tussen de pakkingen zou mss nog helpen, maar beter is gewoon om ze goed en enkel met pasvlak gasdicht te krijgen!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2010 10:27 #828822 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Daar zit al een vervangende moer + bout in.

Ik heb de zaak nog wat aangedraaid met de parasolvoet (:+). Hij lekt nog heel iets, maar da's nauwelijks voelbaar. Even kijken of 'ie het zo redt.

Dat ruitensproeierprobleem stelde niks voor, eentje sproeide de achterruit en de ander de luchtinlaatbak voor het interieur, kwestie van afstellen dus.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Robbert Jan Veraa
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2010 12:46 #828837 door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

volvofiel;143016 schreef : Daar zit al een vervangende moer + bout in.

Ik heb de zaak nog wat aangedraaid met de parasolvoet (:+). Hij lekt nog heel iets, maar da's nauwelijks voelbaar. Even kijken of 'ie het zo redt.

Dat ruitensproeierprobleem stelde niks voor, eentje sproeide de achterruit en de ander de luchtinlaatbak voor het interieur, kwestie van afstellen dus.


Altijd al geweten dat Volvo vooruit dacht :humor:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2010 20:17 #828869 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Goedgekeurd! Ik mag weer rondkachelen tot 8 mei 2011. Fijn zo. Hij is wel weer lekker stil nu!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD