1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Bodejodel;131648 schreef : Dat komt in ieder geval niet door de schokdempers, dat ligt aan de veren.
Ook met gloednieuwe dempers zal hij dan gaan hangen.
Hoe kan het dat een bladveer dermate verzwakt? Het lijkt me niet dat er 20 jaar een hond met obesitas in heeft gelegen.
@ J.L.; getest zoals Wouter beschrijft; auto veert niet ??n keer na.
Vanmiddag bij de dealer even een voorpijppakking gehaald (ik mocht 'm zo meenemen, scheelt alweer een paar euro). Interessant ding! Twee plaatjes metaal en daar tussenin een of andere vulling, is dat asbest ofzo?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Geen idee hoe dat kan. De achterveren van de 700 en 900 serie lijden ook allemaal aan dezelfde kwaal. Dat zijn wel geen bladveren, maar verzakken doen ze.volvofiel;131686 schreef : Hoe kan het dat een bladveer dermate verzwakt? Het lijkt me niet dat er 20 jaar een hond met obesitas in heeft gelegen.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Zojuist een set nieuwe schokbrekers voor de voorzijde gekocht. Ik wilde eigenlijk oliegevulde Monroe's, maar het zijn oliegevulde Boge's geworden. Dat zat er origineel ook onder geloof ik.
Was wel een koopje trouwens! Vandaar dat ik ze maar meteen heb gekocht.
Nu nog op jacht naar taatslagers. 't Kraakt al lekker tijdens sturen bij stilstand.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Die kwamen er precies op toen jij het over de schokdempers had.. moest wel aan jou denken

- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
v0lv0freak;131740 schreef : Die boge's van marktplaats?
Die kwamen er precies op toen jij het over de schokdempers had.. moest wel aan jou denken
Ja die ja.
Ik was/ben vanmiddag vrij en keek eens op Marktplaats. Daar zag ik ze toevallig staan.
Kwamen nog wel wat verzendkosten bij vanwege het gewicht :humor:
Als die schokbrekers net zo lang meegaan als die er nu onder zitten, hoor je mij niet klagen. Ik hoop er alleen wel wat meer kms mee te kunnen maken.
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;131739 schreef : Nu nog op jacht naar taatslagers. 't Kraakt al lekker tijdens sturen bij stilstand.
8 euro pst, maar je schijnt ze ook schoon te kunnen maken. Dat is wellicht meer iets voor jou.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
De Seat-dealer heb ik geprobeerd, die heeft ze niet meer. Volvo ook niet.
Morgen effe de SKF-dealer proberen in Doetinchem.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-