show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-01-2010 09:06 #812973 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Ja, dat was me ook al wel opgevallen ja...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-01-2010 13:22 #812982 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Mja, ik haal bij Action wel even een wegwerpplantenspuit waar ik een kopje remolie indoe => luchtfilter even eraf halen en vervolgens de remolie in de carb spuiten.

Als het weer een beetje meezit tenminste :)
Anders moet ik wachten tot de meivakantie.

Vanmiddag alvast even een voorpijppakking bij de dealer halen. Schokdempers leveren ze helaas niet meer, alternatief is Monroe MR960.
Ik wil in ieder geval wel weer oliegevulde.

Dan moet ik nog eens gaan uitzoeken waarom hij zo door z'n kont heen zakt. De achter schokdempers zijn nog goed, maar toch hangt 'ie achterover.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-01-2010 13:32 #812988 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Hoe weet je dat de achterschokbrekers nog goed zijn?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
25-01-2010 15:33 #812991 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Was het niet zo dat bij naar benden duwen van de auto op een hoek, in dit geval aan de achterkant de auto na het omhoog komen hierna nog anderhalve keer omlaag/omhoog mag bewegen?

Staat mij iets van bij dat bovenstaande de makkelijke manier was om de schokdemper werking te testen.

Gr; Wouter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-01-2010 15:48 #812992 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

Wouter76;131626 schreef : Was het niet zo dat bij naar benden duwen van de auto op een hoek, in dit geval aan de achterkant de auto na het omhoog komen hierna nog anderhalve keer omlaag/omhoog mag bewegen?

Staat mij iets van bij dat bovenstaande de makkerlijke manier was om de schokdemper werking te testen.

Gr; Wouter


Kan wel ongeveer kloppen, je merkt het idd door er is stevig op te duwen en dan moet de auto niet staan naveren... Hij zou direct moeten stoppen of na maximaal enkele keren...

Bij ons wordt er jaarlijks een test op uitgevoerd (keuring), dan zie je perfect waar je schokdemper zit op een schaal qua slijtage...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
25-01-2010 15:49 #812993 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

Dendorssers;131627 schreef : Bij ons wordt er jaarlijks een test op uitgevoerd (keuring), dan zie je perfect waar je schokdemper zit op een schaal qua slijtage...


Hoe gaat die test dan? Lijkt me wel leuk om te weten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-01-2010 15:56 #812995 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Je moet op een trilplaat rijden, eerst met de voorwielen en deze registreert en meet dan de waarden uit, weet niet exact hoe het werk, maar ik vermoed dat ze meten met met welke frequentie gedempt wordt.

De auto wordt dus gedurende een korte tijd hevig tot trillen gebracht en daarna bruusk wordt deze trilling afgezet. Plaat registreert dan hoe vaak de auto nog staat te trillen, deze uitlezig geeft je een waarde waarvan ik weet dat deze minimaal 20 moet zijn...

kon jammer genoeg geen filmpje vinden, maar in ieder geval, het is een redelijk strenge keuring...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-01-2010 16:24 #812996 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Ik ken een aantal zaken die zo'n trilplaat hebben. In Nederland is het voor APK echter niet verplicht. Schokdempers mogen niet lekken, dat is het geloof ik. Ik zou het voor de zekerheid na moeten kijken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-01-2010 19:27 #813012 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

volvofiel;131617 schreef : Dan moet ik nog eens gaan uitzoeken waarom hij zo door z'n kont heen zakt. De achter schokdempers zijn nog goed, maar toch hangt 'ie achterover.

Dat komt in ieder geval niet door de schokdempers, dat ligt aan de veren.
Ook met gloednieuwe dempers zal hij dan gaan hangen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-01-2010 21:28 #813042 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Bij mijn vorige werkgever hadden ze zo'n plaat. Is wel een duur stuk gereedschap maar deden ze standaard bij elke keuring en grote beurt...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD