1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Als het weer een beetje meezit tenminste

Anders moet ik wachten tot de meivakantie.
Vanmiddag alvast even een voorpijppakking bij de dealer halen. Schokdempers leveren ze helaas niet meer, alternatief is Monroe MR960.
Ik wil in ieder geval wel weer oliegevulde.
Dan moet ik nog eens gaan uitzoeken waarom hij zo door z'n kont heen zakt. De achter schokdempers zijn nog goed, maar toch hangt 'ie achterover.
- V300 register
- Verbannen
-
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Staat mij iets van bij dat bovenstaande de makkelijke manier was om de schokdemper werking te testen.
Gr; Wouter
- V300 register
- Verbannen
-
Wouter76;131626 schreef : Was het niet zo dat bij naar benden duwen van de auto op een hoek, in dit geval aan de achterkant de auto na het omhoog komen hierna nog anderhalve keer omlaag/omhoog mag bewegen?
Staat mij iets van bij dat bovenstaande de makkerlijke manier was om de schokdemper werking te testen.
Gr; Wouter
Kan wel ongeveer kloppen, je merkt het idd door er is stevig op te duwen en dan moet de auto niet staan naveren... Hij zou direct moeten stoppen of na maximaal enkele keren...
Bij ons wordt er jaarlijks een test op uitgevoerd (keuring), dan zie je perfect waar je schokdemper zit op een schaal qua slijtage...
- Mark Smeets
- Moderator
-
Dendorssers;131627 schreef : Bij ons wordt er jaarlijks een test op uitgevoerd (keuring), dan zie je perfect waar je schokdemper zit op een schaal qua slijtage...
Hoe gaat die test dan? Lijkt me wel leuk om te weten.
- V300 register
- Verbannen
-
De auto wordt dus gedurende een korte tijd hevig tot trillen gebracht en daarna bruusk wordt deze trilling afgezet. Plaat registreert dan hoe vaak de auto nog staat te trillen, deze uitlezig geeft je een waarde waarvan ik weet dat deze minimaal 20 moet zijn...
kon jammer genoeg geen filmpje vinden, maar in ieder geval, het is een redelijk strenge keuring...
- V300 register
- Verbannen
-
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Dat komt in ieder geval niet door de schokdempers, dat ligt aan de veren.volvofiel;131617 schreef : Dan moet ik nog eens gaan uitzoeken waarom hij zo door z'n kont heen zakt. De achter schokdempers zijn nog goed, maar toch hangt 'ie achterover.
Ook met gloednieuwe dempers zal hij dan gaan hangen.
- V300 register
- Verbannen
-