1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
- V300 register
- Verbannen
-
Ik geef Joost toch gelijk. Niet het halve werk!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Trekt ie alleen maar kogels?
Hoe lang is de loop?
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Erik schreef : Hoe lang is de loop?
Daar gebruik ik twee verschillende voor: eentje die je met twee handen vasthoudt en een wat kortere loop heeft en eentje die je tegen de schouders zet en een lange loop heeft.
Ik gebruik liever die met de lange loop, is nauwkeuriger. De knakversie vind ik niet zo fijn, is wat instabieler dan de "zijlader".
Ik doe er 4,5-mm kogeltjes in en hij werkt op luchtkracht. Geldt ook voor die met de wat kortere loop.
Of, wacht, bedoelde je dat niet? Deze spugen namelijk kogels i.p.v. trekken.
- J. Ruiter
- Verbannen
-
na alle nadelen van toyota de laatste tijd blij met een toyota?..:confused:volvofiel;133943 schreef : Blij dat ik na m'n studie een Toyota diesel krijg, die start tenminste nog bij 20 graden vorst en vier kapotte gloeispiralen....
- V300 register
- Verbannen
-
forum.volvo300club.nl/showthread.php?p=134674
zo houden we het overzicht en kan er hopelijk een oplossing geboden worden.
dit topic voorts svp enkel voor updates t.a.v. de auto zelf.[/mod]
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Ik moet de pakking tussen het uitlaatspruitstuk en de voorpijp vervangen, en Wouter wees me erop dat daar een bout+moer ontbreekt. Het kan maar zo zijn dat die er al tijden uit is, ik heb er nooit op gelet.
Maar er moet natuurlijk wel een nieuwe voor komen

Ook zit er t.h.v. het koppelingshuis een uitlaatsteun (t-stuk) die nog vast moet, weet iemand de maat van de bout die daar aan de uitlaat zit? Dat t-stuk heb ik er namelijk af (ja ik weet het, de voorpijp hangt nu nog maar aan 1 boutje vast, maar ik had dat niet in de gaten).
8 mei is de apk weer, eens kijken of hij er doorheen komt of niet. Ik heb eigenlijk geen tijd voor reparaties. Die pakking ga ik nog even vervangen, maar als de auto dan nog apk-afgekeurd wordt, til ik de zaak over m'n examens heen, die gaan voor.
Verder moet ik de bevestiging van de nummerplaten nog eens nakijken, je trekt ze er zo af. Is dat een apk-punt?
- J. Ruiter
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Het is bij een Mk3 iig een M10 moer.
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
1.
2.
3.
4.
5.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Jos360;139902 schreef : De voorpijp bij een >86 model heeft geen bout-moer verbinding, het spruitstuk heeft tapeinden en je draait daar de moer overheen. Als er 1 tapeind mist zal hij dus wel afgebroken zijn (als het dezelfde voorpijp is iig!)
Het is bij een Mk3 iig een M10 moer.
Dank!
Misschien zit er een andere voorpijp op, weet ik niet. Maar ik kijk zo "door het gat heen", vandaar het vermoeden dat de bout + moer eruit is.
Ik kan er wel gewoon een bout terug in draaien neem ik aan?
De auto staat in de stalling dus ik kan niet zo 1, 2, 3 kijken.