show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-05-2010 09:43 #828552 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Nu heb ik me rotgezocht naar die harmonicahoesjes, maar nergens te vinden. Halve omgeving afgebeld hier :confused:

Ik laat die hoesjes er gewoon af. Het is geen APK-punt en als ik zo weer een jaar of 5 vooruit kan, ben ik al lang blij. Ooit moeten die poten toch gestraald en gecoat worden, maar nu nog even niet. Ik vind het wel best :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-05-2010 10:34 #828554 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Volgens mij zijn die niet meer te krijgen. Ik was laatst bij Dafhobby en die had ze besteld, maar kreeg toen bumpstops geleverd op die onderdelencode. Ik ga proberen een alternatief te vinden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-05-2010 12:01 #828562 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Laatst heeft iemand nog de juiste gevonden. Ik weet zo snel niet meer wie dat was, maar die kreeg eerst ook 2 x bumpstops geleverd op het goede nummer. Toen heeft hij andere besteld en die waren wel goed.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-05-2010 12:23 #828569 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Dat zal dan Vermillion aka Marcel zijn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-05-2010 11:30 #828621 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Eindelijk, na veel vechten en strijden zit hij er weer onder. Nu rechts nog. Het is duidelijk te merken dat linksvoor weer goed is. Geen gekraak meer, ook niet van het veerpootlager. Fijn zo.

Nu die voorpijppakking nog en dan de apk weer. Wat er nou met die rem is weet ik niet, ik kan er niks aan vinden en toch remt 'ie minder dan rechts... :confused:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-05-2010 11:36 #828623 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

Lucluc;142754 schreef : Dat zal dan Vermillion aka Marcel zijn.


Klopt als een bus:
Fabrikant: Febi bilstein
onderdeelnummer: 13001

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-05-2010 21:36 #828687 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Potdorie, ik had toch effe een oude parasolvoet van 1,5 meter als verlengstuk nodig om die moeren van de voorpijp los te halen :eek:
Ging net, m'n pa is nu wel boos omdat die voet krom is. Maar de moeren zijn nu los! :D

Morgen even die pijp er onder vandaan halen, pakkinkje wisselen en weer vastzetten. Gaat gelijk de hele uitlaat er onder weg; de carburatie-uitvoeringuitlaat (:D) is weer o.k. dus die gaat er weer onder, de huidige lijn lekt op minstens 324 plaatsen.
Donderdag is de herkeuring.

De veerpoot zit er weer netjes onder, schoongemaakt en al. Geen gekraak en gepiep meer, maar zweven zoals ze het toen bedoeld moeten hebben :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-05-2010 07:55 #828712 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

volvofiel;142877 schreef : Potdorie, ik had toch effe een oude parasolvoet van 1,5 meter als verlengstuk nodig om die moeren van de voorpijp los te halen :eek:
Ging net, m'n pa is nu wel boos omdat die voet krom is. Maar de moeren zijn nu los! :D


Dat zijn idd krengen! Ik ben er dit weekend ook mee bezig geweest! 2 van de drie kon ik langs onderen pakken na het verwijderen van de motorplaten (ratel, verlengstuk en knie-stuk), maar een moest met een gewone sleutel! Aan dat kreng heb ik echt lopen zwoegen! Na 1.5 uur had ik het kreng dan ook pas los (draadeind inclusief!)

Schade: blauwe elleboog! Schoot een paar keer van de moer af en belande met mijn elleboog tegen de bevestiging van de luchtblazer!

Ik snap trouwens waar jij een parapluparasol-voet hebt kunnen gebruiken! Ik had amper ruimte voor mijn sleutel!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-05-2010 11:36 #828724 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Daar was ik ook al verbaasd over Karsten. Leg je geheim uit, Joost!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-05-2010 13:19 #828729 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Gewoon een dopje (dop 17 geloof ik?), verlengstuk erop die recht naar beneden hangt, dwarsstukje erop en die verlengen met de parasolvoet.

Geen ratel gebruiken, die draai je erop kapot denk ik.

Ik had het loshalen van die moeren binnen een kwartiertje voor elkaar. Alleen de rest van de uitlaat had weer heel wat gevloek, getier en klappen van de moker nodig. Maar hij is los! :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD