1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Ik laat die hoesjes er gewoon af. Het is geen APK-punt en als ik zo weer een jaar of 5 vooruit kan, ben ik al lang blij. Ooit moeten die poten toch gestraald en gecoat worden, maar nu nog even niet. Ik vind het wel best

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Nu die voorpijppakking nog en dan de apk weer. Wat er nou met die rem is weet ik niet, ik kan er niks aan vinden en toch remt 'ie minder dan rechts... :confused:
- V300 register
- Verbannen
-
Lucluc;142754 schreef : Dat zal dan Vermillion aka Marcel zijn.
Klopt als een bus:
Fabrikant: Febi bilstein
onderdeelnummer: 13001
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Ging net, m'n pa is nu wel boos omdat die voet krom is. Maar de moeren zijn nu los!

Morgen even die pijp er onder vandaan halen, pakkinkje wisselen en weer vastzetten. Gaat gelijk de hele uitlaat er onder weg; de carburatie-uitvoeringuitlaat (

Donderdag is de herkeuring.
De veerpoot zit er weer netjes onder, schoongemaakt en al. Geen gekraak en gepiep meer, maar zweven zoals ze het toen bedoeld moeten hebben

- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;142877 schreef : Potdorie, ik had toch effe een oude parasolvoet van 1,5 meter als verlengstuk nodig om die moeren van de voorpijp los te halen :eek:
Ging net, m'n pa is nu wel boos omdat die voet krom is. Maar de moeren zijn nu los!
Dat zijn idd krengen! Ik ben er dit weekend ook mee bezig geweest! 2 van de drie kon ik langs onderen pakken na het verwijderen van de motorplaten (ratel, verlengstuk en knie-stuk), maar een moest met een gewone sleutel! Aan dat kreng heb ik echt lopen zwoegen! Na 1.5 uur had ik het kreng dan ook pas los (draadeind inclusief!)
Schade: blauwe elleboog! Schoot een paar keer van de moer af en belande met mijn elleboog tegen de bevestiging van de luchtblazer!
Ik snap trouwens waar jij een
- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Geen ratel gebruiken, die draai je erop kapot denk ik.
Ik had het loshalen van die moeren binnen een kwartiertje voor elkaar. Alleen de rest van de uitlaat had weer heel wat gevloek, getier en klappen van de moker nodig. Maar hij is los!