1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Jos360;121345 schreef : Vooraan opkrikken kun je op de dwarsbalk van de motor doen, waar de stabilisatorstang aan vast zit
die balk is voor het opkrikken van de auto niet geschikt! die staat iets in een hoek naar voren waardoor het ieledunne staal van de bevestigingspunten compleet verkeerd belast wordt; risico is knikken van de balk/breken van de bev punten en dan klapt die balk door het gewicht van de auto tegen je krukaspoelie.
voorzijde opkrikken altijd bij de kriksteunen; vertrouw je die niet dan gebruik je het voorste subframe (waar het stuurhuis aan vast zit). assteunen kun je dan makkelijk kwijt op de montagepunten van de draagarmen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Mijn auto stond op 2 grote bokken waarvan de voorste zo'n beetje 2 maanden onder die balk heeft gestaan.
- Mark Smeets
- Moderator
-
AvdAkker;121361 schreef : die balk is voor het opkrikken van de auto niet geschikt! die staat iets in een hoek naar voren waardoor het ieledunne staal van de bevestigingspunten compleet verkeerd belast wordt; risico is knikken van de balk/breken van de bev punten en dan klapt die balk door het gewicht van de auto tegen je krukaspoelie.
Jos360;121375 schreef : Mwah dat valt wel mee hoor Anjo, het is maar kort belasten, want je zet meteen de assteunen er onder.
Pas hier toch mee op! Wij hebben die balk een aantal jaren geleden dus kunnen vervangen, omdat pap hem daar altijd opkrikte.. Na 10 jaar begaf hij het dan toch... :f
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-

Binnenkort mag de 345 meedoen aan een natuurkundeproef. Hij moet zo snel mogelijk van 0 tot 100 km/h, dus dan wordt 'ie lekker belast.
Ik neem aan dat we dan eerst een lekkere rit mogen rijden om hem warm te draaien? Kilometertje of 30?
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Rijden we een stukje snelweg

O, voordat ik voor allerhande kleine zaken allemaal aparte topics ga openen; kan ik voor de voorwielen ook de voorste schokbrekers van een diesel nemen?
En van een 1.4? Die zullen wel te "licht" zijn neem ik aan?
- Mark Smeets
- Moderator
-
(commentaar dat ik kreeg nadat ik bekend had met 180 naar de kapper in Echt gereden te zijn :+)
EDIT: over de schokbrekers; Volvo leverde later universele schokbrekers voor elk model.. maar koni heeft voor de 1.4 aparte schokbrekers. Dus ik denk dat als je de schokbrekers van een disel neemt, dat deze ook wel voldoen. Die van de 1.4 zijn waarschijnlijk te licht
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
en dat is toch al snel zo'n 30 km...v0lv0freak;121659 schreef : pap zei laatst dat het ongeveer 20 minuten duurt voordat de olie warm is....

- Mark Smeets
- Moderator
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Bovendien komen er straks nog een spoiler, jalouzie, spatlappen, BB-velgen en trekhaak met tennisbal bij, dus het wordt echt zo'n foute bak.
Ik realiseer me (nu pas) dat ik nu al die ingedi?nten heb en niets mij meer in de weg staat er mijn droomauto van te maken. Nu nog sparen voor een nieuwe lak, alles monteren en kachelen maar!
Op benzine natuurlijk