show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2009 09:42 #800658 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

Jos360;121345 schreef : Vooraan opkrikken kun je op de dwarsbalk van de motor doen, waar de stabilisatorstang aan vast zit


die balk is voor het opkrikken van de auto niet geschikt! die staat iets in een hoek naar voren waardoor het ieledunne staal van de bevestigingspunten compleet verkeerd belast wordt; risico is knikken van de balk/breken van de bev punten en dan klapt die balk door het gewicht van de auto tegen je krukaspoelie.

voorzijde opkrikken altijd bij de kriksteunen; vertrouw je die niet dan gebruik je het voorste subframe (waar het stuurhuis aan vast zit). assteunen kun je dan makkelijk kwijt op de montagepunten van de draagarmen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-09-2009 13:34 #800669 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Mwah dat valt wel mee hoor Anjo, het is maar kort belasten, want je zet meteen de assteunen er onder.
Mijn auto stond op 2 grote bokken waarvan de voorste zo'n beetje 2 maanden onder die balk heeft gestaan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
30-09-2009 18:31 #800825 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

AvdAkker;121361 schreef : die balk is voor het opkrikken van de auto niet geschikt! die staat iets in een hoek naar voren waardoor het ieledunne staal van de bevestigingspunten compleet verkeerd belast wordt; risico is knikken van de balk/breken van de bev punten en dan klapt die balk door het gewicht van de auto tegen je krukaspoelie.

Jos360;121375 schreef : Mwah dat valt wel mee hoor Anjo, het is maar kort belasten, want je zet meteen de assteunen er onder.


Pas hier toch mee op! Wij hebben die balk een aantal jaren geleden dus kunnen vervangen, omdat pap hem daar altijd opkrikte.. Na 10 jaar begaf hij het dan toch... :f

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-10-2009 20:48 #800926 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Ik huur wel een brug bij de DHZ-garage :D

Binnenkort mag de 345 meedoen aan een natuurkundeproef. Hij moet zo snel mogelijk van 0 tot 100 km/h, dus dan wordt 'ie lekker belast.
Ik neem aan dat we dan eerst een lekkere rit mogen rijden om hem warm te draaien? Kilometertje of 30?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-10-2009 20:54 #800929 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
minstens 30km...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-10-2009 21:18 #800935 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Prima, bedankt!

Rijden we een stukje snelweg :)

O, voordat ik voor allerhande kleine zaken allemaal aparte topics ga openen; kan ik voor de voorwielen ook de voorste schokbrekers van een diesel nemen?

En van een 1.4? Die zullen wel te "licht" zijn neem ik aan?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
01-10-2009 21:20 #800937 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
pap zei laatst dat het ongeveer 20 minuten duurt voordat de olie warm is....
(commentaar dat ik kreeg nadat ik bekend had met 180 naar de kapper in Echt gereden te zijn :+)

EDIT: over de schokbrekers; Volvo leverde later universele schokbrekers voor elk model.. maar koni heeft voor de 1.4 aparte schokbrekers. Dus ik denk dat als je de schokbrekers van een disel neemt, dat deze ook wel voldoen. Die van de 1.4 zijn waarschijnlijk te licht

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-10-2009 21:23 #800940 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

v0lv0freak;121659 schreef : pap zei laatst dat het ongeveer 20 minuten duurt voordat de olie warm is....

en dat is toch al snel zo'n 30 km... :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
01-10-2009 21:25 #800941 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Ja ik had jou post nog niet gezien (stond op de volgende pagina) :woops:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-10-2009 21:25 #800942 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Koni hoef ik niet. Ik heb al een gehaakt WC-rol-hoesje op de hoedenplank samen met een geruite paraplu, dus ik was niet van plan om hem strak de bocht om te sturen.
Bovendien komen er straks nog een spoiler, jalouzie, spatlappen, BB-velgen en trekhaak met tennisbal bij, dus het wordt echt zo'n foute bak.

Ik realiseer me (nu pas) dat ik nu al die ingedi?nten heb en niets mij meer in de weg staat er mijn droomauto van te maken. Nu nog sparen voor een nieuwe lak, alles monteren en kachelen maar!
Op benzine natuurlijk :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD