1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Lucluc;113293 schreef : Maar ik kan me herinneren dat toen de 345 nog bij Jack vd B. stond dat de dorpels al opnieuw waren gelast, alleen nog niet gespoten.
Dat klopt. Achter de dorpel zit ook geen rot. De nieuwe buitenhuid is alleen een soort vlakke plaat, dus je krijgt een grote naad tussen het voorscherm en de dorpel.
Maar voordat ik er tijd, geld en moeite in stop kan ik het eerst nog eens met strijkkit/plamuur proberen. De rechterdorpel is best mooi, al zeg ik t zelf.
En opnieuw lassen kan altijd nog...
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Dit keer mag de 345 bepakt en bezakt mee naar 't werk

- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;113312 schreef : ...en wederom is de 345 redder in nood; de rode 850 geeft een foutmelding van een of andere storing in de automaat (lock-up kapot o.i.d.).
Dit keer mag de 345 bepakt en bezakt mee naar 't werk
Jaja, niet overdrijven h?. Tsss....lock-up kapot?
:humor:
ja, in het ergste geval misschien wel.....:uh-uhh:
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-

- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
volvofiel 2;113370 schreef : Jaja, niet overdrijven h?.
Dat zeg ik ook zo vaak als jij 'm op z'n staart trapt

Edit: op de valreep nog even een setje reservesleutels laten maken. De sleutelmaker had wel moeite met het vinden van de juiste (nog blinde) sleutels. 3x teruggeweest, maar dan heb je ook wat.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Hij hangt wel door aan de achterkant. Normaal is de afstand tussen het wiel en de rand van het scherm gelijk aan voor- en achterkant, maar nu duidelijk niet. Valt niet echt op op de foto (helaas).
Deze lelijke zijkant glimt weldra als nooit tevoren (wel nog even twee maanden wachten helaas):
Achterbak vol
MAAARRRR zoals ik al zei, de hoedenplank kan nog gewoon dicht :+
De klep moet wel wat harder dichtgegooid worden dan normaal

Nog even de broodjes in de koelbox. Zoals jullie zien hebben we de koelbox vastgezet met een spanband (zit om de hele achterbank heen). Het is een 12V elektrisch gekoelde box, en het snoer is niet lang genoeg om hem helemaal achterin te zetten, dus dan maar hier. En omdat ik ook nog een beetje voetenruimte wil houden, moet 'ie maar OP de bank i.p.v. erv??r...
En ja, we hebben twee reservewielen bij ons :humor:
Die achter de stoel is de originele; 28 jaar oud en hij blijft uitstekend op druk.
Morgenvroeg om 5.00 uur AM vertrekken we!
- Mark Smeets
- Moderator
-
volvofiel;113459 schreef : En ja, we hebben twee reservewielen bij ons :humor:
Die achter de stoel is de originele; 28 jaar oud en hij blijft uitstekend op druk.
Weet je dat ik serieus dacht dat je de zwemband al had opgeblazen :humor:
Ik zat me echt te af te vragen waarom je die niet leeg meenam in de doos :crazy2:
Goeie reis en fijne vakantie!
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
v0lv0freak;113471 schreef : Weet je dat ik serieus dacht dat je de zwemband al had opgeblazen :humor:
Ik zat me echt te af te vragen waarom je die niet leeg meenam in de doos :crazy2:
Goeie reis en fijne vakantie!
Dankje!
Aju paraplu (letterlijk en figuurlijk, 't regent hier)!
- V300 register
- Verbannen
-
Slechts tot in de file bij Brussel welliswaar, want toen viel de 12V stekker uit elkaar en maakte deze kortsluiting zodat de hele middenconsole zonder stroom kwam te zitten.
Ik heb hem na het vinden en monteren van een nieuwe zekering (had ik in de console zelf weggewerkt, modern steekzekeringetje had ik net niet bij natuurlijk) niet meer gebruikt want de inhoud werd toch nauwelijks koeler dan de buitenlucht....