1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Voor de portieren hetzelfde verhaal. 345 portieren zijn schaars, al helemaal als ze redelijk roestvrij zijn! Zelfde geldt voor het scherm, en de deurhuiden, en de neus. Eigenlijk alles dus

De 22e zul je 't wel zien....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Jos360;116867 schreef : Zijn je ouders trouwens wel blij dat je hun hele garage volgooit met Volvo onderdelen? :humor:
Het tuinhuis is mijn terrein

De garage staat al vol met geluidsapparatuur en een 343 :lol:
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-

Nieuwe tectyldopjes besteld voor de 345; Volvofiel 2 neemt vanavond een paar bussen ML mee zodat ik morgen eindelijk de antiroestbehandeling kan geven.
Daarnaast zijn er twee afdekkappen in de bagageruimte gekomen (past blijkbaar ook op 't eerste type) en ga ik maandag samen met de dealer uitzoeken wat er wel en niet origineel is aan de auto.
Tevens nog een andere discussie die ik hier nog nooit heb gezien, maar wat mij is opgevallen. Wordt vervolgd!
Ohja; ook nog even een carbje van een 142 afhalen maandag

Wat een geluk dat je zo'n ding op de sloop vindt.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Zucht. Nog ??n winter op de fiets door de sneeuw ploegen, daarna is de 345 aan de beurt

Ik kan niet wachten tot juni. Ik ben al aan het aftellen. Nog 10,5 maanden.
De carb van die 142 is erg vreemd; hij mist een dop onderop de vlotterkamer. De sproeier steekt er nu zowat doorheen. De andere carbs hebben er een soort dekseltje/dopje overheen geklonken o.i.d.
Bij deze zou de benzine er feitelijk meteen weer uitstromen.
Ook zag ik behoorlijk wat gom in de vlotterkamer en mijns inziens staat de vlotter geheel verkeerd afgesteld.
Er zat nog wel olie in de carburateur tot mijn verrassing!
Ligt nu op de werkbank, tot mijn vaders verrassing :f:woops:
Edit: @ Anjo en Erik, nee, ik heb niks meer aan de motor gedaan. Die "finishing touch" klusjes bewaar ik tot volgend jaar zodat ik de eerste ben die in een prima rijdende GLS stapt

- Mark Smeets
- Moderator
-
volvofiel;118381 schreef : Ik kan niet wachten tot juni. Ik ben al aan het aftellen. Nog 10,5 maanden.
Valt me tegen zeg, ik heb serieus van 402 dagen in dagen afgeteld! Dat zijn dus 13 maanden ongeveer (9600 uur)

Handig, die afteldingen op internet die het precies voor je bijhouden

En elke dag weer het getal in je naam op msn aanpassen, dan gaat het aftellen best snel

- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Daarnaast gaat hij iets uitzoeken m.b.t. plaatwerk; voor jullie betekent het waarschijnlijk vrij weinig maar ik ben iets op het spoor waarvan ik het vermoeden heb, dat ik de eerste ben die het op het spoor is

Het is niets spectaculairs hoor, maar ik en m'n vaste magazijnman van de dealer willen 't gewoon weten :humor: :woei: