show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2009 20:37 #791171 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Even een paar diepvrieselementen erin doen.

De onze heeft het heerlijk koud gehouden, zelfs t? koud. De voorverpakte opwarmmaaltijden (nasi met pindasaus) waren na 1100 km zelfs bevroren :D

Verder ideaal ding.

Hier start de auto zonder choke (ook zodanig snel dat je de sleutel direct kunt loslaten); paar keer goed gasgeven en hij blijft ook lopen. Prachtig, dat gereutel.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-07-2009 20:30 #791320 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
-zucht-... accu leeg...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-07-2009 20:32 #791322 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
vergeten je koelbox te unpluggen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-07-2009 07:49 #791377 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Af te veel naar het gepruttel willen luisteren en te vaak gestart?
Ik dacht dat je zei dat hij helemaal in orde was Joost!:no_comment:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-07-2009 15:03 #791412 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Nope, alleen lange stukken mee gereden. Alle bedrading gecheckt, mistlampen volledig afgekoppeld, net een lange rit gemaakt zonder verbruikers, niks, noppes, nada. Acculamp (op de accu zelf) blijft zwart.

Helaas geen multimeter bij me, maar die ga ik roggelen. Of de spanning van de snaartjes te slap (lijkt me niet logisch, maar goed), anders de accu kapot. Laadstroomlampje blijft niet branden.

Wel wat accuzuur op de accu, maar die is ook al enkele jaren oud en heeft veel stilgestaan.

Desondanks; de motor slaat z? snel aan dat als je tempo maakt bij starten (choke half en een teentje gas) hij zeer snel aanslaat. En dat terwijl de accu ?cht he-le-maal leeg is. Verbazingwekkend.

Helaas sinds vandaag ook een putje in de deur, net op de mooiste deur (rechtsachter):flame:.

Ik kom terug uit Frankrijk met een geblokkeerde thermostaat, kapotte voorruit, defect in het laadstroomsysteem, putje in de deur, vul maar aan.

Afijn, ik hang de multimeter er eens aan en dan zal ik zien wat d meetwaarden zijn. Als de waarde te laag is, is dan de dynamo kapot/v-snaren te slap?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-07-2009 15:09 #791415 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Als je V-snaar te slap is, draait je dynamo niet (voldoende) dus zou je laadstroomlampje moeten branden. Tenzij er in dat circuit ook iets stuk is (spanningsregelaar op de dynamo?), is het dus niet aannemelijk dat dat je probleem is. De v-snaar zal het probleem niet zijn dus. Spanningsregelaar zou nog kunnen. Een multimeter gaat je daar wel duidelijkheid over geven. Als de laadstroom goed is (ca 14V) en er verder geen rare verbruikers of lekspanningen zijn, is de kans groot dat je accu zelf gewoon kassie-wijlen is. Kan zomaar, van het ene op het andere moment.

Balen van die deur! Wat is er met je voorruit gebeurd?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-07-2009 15:14 #791416 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Net even de zoekfunctie gebruikt. Ik ga er even een multimeter aanhangen en dan kijken of de accu kapot is of de dynamo. Ik heb trouwens de spannignsregelaar op het binnenscherm zitten ;)

Mijn vader wil al een nieuwe accu halen, maar ik wil eerst gaan meten (=weten).

Het lampje op de accu is nog niet wit (wit betekent dat 'ie kaputt is)...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-07-2009 15:15 #791417 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

Tj??rd;114238 schreef : Als je V-snaar te slap is, draait je dynamo niet (voldoende) dus zou je laadstroomlampje moeten branden. Tenzij er in dat circuit ook iets stuk is (spanningsregelaar op de dynamo?), is het dus niet aannemelijk dat dat je probleem is. De v-snaar zal het probleem niet zijn dus. Spanningsregelaar zou nog kunnen. Een multimeter gaat je daar wel duidelijkheid over geven. Als de laadstroom goed is (ca 14V) en er verder geen rare verbruikers of lekspanningen zijn, is de kans groot dat je accu zelf gewoon kassie-wijlen is. Kan zomaar, van het ene op het andere moment.

Balen van die deur! Wat is er met je voorruit gebeurd?


m'n voorligger slingerde er een steen op. Was meteen een flinke ster. Een 2-euro munt dekt 'm niet eens af.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-07-2009 15:24 #791422 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Ai balen zeg! Geluk bij een ongeluk is dat je nu het plaatwerk rondom de ruit een extra inspectie kunt geven als de ruit er toch uitmoet :)
Oh ja, ik zou niet al te veel vertrouwen op dat lampje in de accu, en in de multimeter des te meer :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-07-2009 15:25 #791423 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Spanningsregelaar mag je voorzichtig openhalen. Anders ff op sloop kijken. Verwacht dat ie van Bosch is en in meerdere auto's is toegepast.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD