- Berichten: 4
1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
De onze heeft het heerlijk koud gehouden, zelfs t? koud. De voorverpakte opwarmmaaltijden (nasi met pindasaus) waren na 1100 km zelfs bevroren

Verder ideaal ding.
Hier start de auto zonder choke (ook zodanig snel dat je de sleutel direct kunt loslaten); paar keer goed gasgeven en hij blijft ook lopen. Prachtig, dat gereutel.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik dacht dat je zei dat hij helemaal in orde was Joost!:no_comment:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Helaas geen multimeter bij me, maar die ga ik roggelen. Of de spanning van de snaartjes te slap (lijkt me niet logisch, maar goed), anders de accu kapot. Laadstroomlampje blijft niet branden.
Wel wat accuzuur op de accu, maar die is ook al enkele jaren oud en heeft veel stilgestaan.
Desondanks; de motor slaat z? snel aan dat als je tempo maakt bij starten (choke half en een teentje gas) hij zeer snel aanslaat. En dat terwijl de accu ?cht he-le-maal leeg is. Verbazingwekkend.
Helaas sinds vandaag ook een putje in de deur, net op de mooiste deur (rechtsachter):flame:.
Ik kom terug uit Frankrijk met een geblokkeerde thermostaat, kapotte voorruit, defect in het laadstroomsysteem, putje in de deur, vul maar aan.
Afijn, ik hang de multimeter er eens aan en dan zal ik zien wat d meetwaarden zijn. Als de waarde te laag is, is dan de dynamo kapot/v-snaren te slap?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Balen van die deur! Wat is er met je voorruit gebeurd?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4

Mijn vader wil al een nieuwe accu halen, maar ik wil eerst gaan meten (=weten).
Het lampje op de accu is nog niet wit (wit betekent dat 'ie kaputt is)...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Tj??rd;114238 schreef : Als je V-snaar te slap is, draait je dynamo niet (voldoende) dus zou je laadstroomlampje moeten branden. Tenzij er in dat circuit ook iets stuk is (spanningsregelaar op de dynamo?), is het dus niet aannemelijk dat dat je probleem is. De v-snaar zal het probleem niet zijn dus. Spanningsregelaar zou nog kunnen. Een multimeter gaat je daar wel duidelijkheid over geven. Als de laadstroom goed is (ca 14V) en er verder geen rare verbruikers of lekspanningen zijn, is de kans groot dat je accu zelf gewoon kassie-wijlen is. Kan zomaar, van het ene op het andere moment.
Balen van die deur! Wat is er met je voorruit gebeurd?
m'n voorligger slingerde er een steen op. Was meteen een flinke ster. Een 2-euro munt dekt 'm niet eens af.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

Oh ja, ik zou niet al te veel vertrouwen op dat lampje in de accu, en in de multimeter des te meer

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Berichten: 7
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.